Täti Tinderissä!
Hesarissa maksumuurin takana mukavan leppoisa kirjoitus 60v naisen Tinderkokemuksista.
Ei mikään puuma vaan etsi oman ikäistään seuraa. Amerikkalainen deittietiketti eli vasta kolmansilla treffeillä sänkyyn. Vuoden aikana 42 treffiä tohtoreista asfalttimiehiin. Ei näyttänyt olevan mitään kauhukokemuksia, mutta lopulta ei kumppaniakaan löytynyt.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Aika tahtia, melkein , joka viikko treffit. Ei ihme että siinä jo tulee ähky, kun kumminkin pitäisi toiseen ihmiseen tutustua. Intuitiivinen pelkkä kemian haistelu tuolloin on yliarvostettua. Kyllä tuollaisessa massamenossa, kemiat pysyy piilossa. Kyllä miehenäkin vaistoaa tosi nopeasti, milloin naisessa kyse näistä sarjadeittailijoista.
Niinhän se on, ettei nainen voi tehdä deittaillessa mitään oikein.
On väärin, jos ei lähde treffeille. On väärin, jos lähtee treffeille.
Eiköhän hän tuossa iässä tiedä, mitä etsii ja mitä ei.
Taas näkymä siihen tosiasiaan, että miehet etsivät helposti 20-30 vuotta nuorempaa. Tuokin nainen nähnyt sovelluksessa tuttuja ikätovereitaan, jotka pokalla väittävät itseään nelikymppisiksi.
Sitten itketään, kun ei löydy naista. Oman ikäinen ei ilmeisesti enää ole nainen.
Vierailija kirjoitti:
Taas näkymä siihen tosiasiaan, että miehet etsivät helposti 20-30 vuotta nuorempaa. Tuokin nainen nähnyt sovelluksessa tuttuja ikätovereitaan, jotka pokalla väittävät itseään nelikymppisiksi.
Sitten itketään, kun ei löydy naista. Oman ikäinen ei ilmeisesti enää ole nainen.
Miten niin ei löydy naista??
Siellä ei näköjään kommenteissa ymmärretty Tinderin toimintatapaa. Jos olisin 30v mies ja etsisin vanhempia naisia, laittaisin vain omaksi iäkseni esim. 60v ja kaikki vanhemmatkin naiset olisi siis saatavilla.
Tinderissä voi feikata mitä vaan: ikää, sukupuolta, kuvia, tekstejä jne.
Luin saman jutun saman ikäisenä tätinä samanlaisilla Tinder-kokemuksilla. Tosin opin opin viiden deitin jälkeen, että laiskan naisen deittipalvelu ei ole mun juttu. Olen sosiaalisilta taidoiltani hyvä ja pystyn jututtamaan ihmisiä erilaisissa tapahtumissa. Muutamassa tunnissa on tapahtumassa "deitattu" riittävästi kuin raahautua joka deitille erikseen ympäri kaupunkia. Ikäluokassani ne live-kohtaamiset olivat ihan tavallista nuoruudessa, joten miksi ei käyttäisi hyväkseen niitä taitojaan Tinderin askeettisen viestinnän sijaan?
En myöskään tajua, että jos hakukriteerit ovat tiukasti omassa ikäryhmässä jää aika vähän mahdollisuuksia törmätä jonhonkin mukavaan tyyppiin. Erilaisiin ihmisiin voi tutustua ja antaa heillekin tilaisuus tutustua minuun. Tinderissä nuorempien yhteydenotto tosin rajoittui vain panotyrkkyihin. Ei ilmeisesti osata muuta ilmaisun tapaa ja eletään elämää ahtaissa ennakkoluuloissa, jota Tinder on muutenkin täynnä. Säälittää nuorempi sukupolvi, joka oppii ihmistuntemuksensa jonkun koukuttavan deittisovelluksen pohjalta.
Hesarin juttu oli ihan hyvä, mutta toisintoa nuorempien kokemuksista. Eikö jo voisi miettiä muita ratkaisuja deittailuun? Sitä jäin jutussa kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et löydä täältä niitä kymmentä ketjua/pvä, joissa valitetaan, miten Tinderistä ei saa naista, voit katsoa Ylilaudan Tinder-aiheet.
Siten niin.
Vierailija kirjoitti:
Luin saman jutun saman ikäisenä tätinä samanlaisilla Tinder-kokemuksilla. Tosin opin opin viiden deitin jälkeen, että laiskan naisen deittipalvelu ei ole mun juttu. Olen sosiaalisilta taidoiltani hyvä ja pystyn jututtamaan ihmisiä erilaisissa tapahtumissa. Muutamassa tunnissa on tapahtumassa "deitattu" riittävästi kuin raahautua joka deitille erikseen ympäri kaupunkia. Ikäluokassani ne live-kohtaamiset olivat ihan tavallista nuoruudessa, joten miksi ei käyttäisi hyväkseen niitä taitojaan Tinderin askeettisen viestinnän sijaan?
En myöskään tajua, että jos hakukriteerit ovat tiukasti omassa ikäryhmässä jää aika vähän mahdollisuuksia törmätä jonhonkin mukavaan tyyppiin. Erilaisiin ihmisiin voi tutustua ja antaa heillekin tilaisuus tutustua minuun. Tinderissä nuorempien yhteydenotto tosin rajoittui vain panotyrkkyihin. Ei ilmeisesti osata muuta ilmaisun tapaa ja eletään elämää ahtaissa ennakkoluuloissa, jota Tinder on muutenkin täynnä. Säälittää nuorempi sukupolvi, joka oppii ihmistuntemuksensa jonkun koukuttavan deittisovelluksen pohjalta.
Hesarin juttu oli ihan hyvä, mutta toisintoa nuorempien kokemuksista. Eikö jo voisi miettiä muita ratkaisuja deittailuun? Sitä jäin jutussa kaipaamaan.
Samat ajatukset paljon olleet mielessä, mutta kyllähän tämäkin juttu toi sen karun totuuden esiin, että tällainen kevytdeittailu ja kevytsuhteet vaan on tämän ajan juttu. Kun tälle tielle lähtee ei paluuta ole.
Voi tietenkin uneksia jonkinlaisista räätälöidyistä palveluista, mutta ei niistä loppupeleissä kukaan halua maksaa. Deittaillessakin on iso kynnys maksaa vaikka 30 euro/kk palvelusta. Kertoo karusti asian todellisesta arvosta.
Jokainen haluaa tavata sen oikean jotenkin aidosti, ilman kaiken maailman järjestettyjä juttuja oli ne sitten puhemiehiä tai algoritmeja Toisaalta nykypäivänä pysyvämpi liitto ei enää ole mikään pakko, joten ei mikään ihme, että suhteet kevenee ja kumppanit vaihtuu. Ainoa missä on pysyvyyttä on haaveet. Niitä on aina ollut ja tulee olemaan.
Jos Tinderiin menee, pitää varautua siihen, että vastassa on kaiken kokenut sarjadeittailija, joka tekee hommaa puolipäivätyökseen ja odotukset on tosi korkealla. Deittailussa pärjäämiseen pitää siis suhtautua nykyään samalla vakavuudella kuin työhaastattelussa pärjäämiseen, jossa tarjokkaita voi olla tuhansia.
Sinun siis pitää todella tietää mitä olet hakemassa, mutta samalla tärkein asia, joka sinun pitää pystyä kertomaan potentiaaliselle kumppanillesi on, mitä voit toiselle tarjota. Se voi olla sinänsä mitä tahansa : hyvä empatiakyky, kiinnostus kulttuuriin, valmius nähdä maailmaa, ylivertaiset seksikyvyt, paksu lompakko jne.
Ja muista: yksikin paha virhe niin deitti on siinä. Trenaa!
Taitaa olla niin, että yli 60v joukossa erojen määrä laskee selvästi. 50v eroaa, kun edessä vielä paljon mahdollisuuksia.
Minusta teksti oli kattava ja monipuolinen kertomus tinderin maailmasta, jossa lopulta jää luu käteen. Ei siis kannata haaskata siihen aikaa eikä varsinkaan rahaa!
Itse olen artikkelin kirjoittajan kanssa samaa ikäluokkaa ja etsinyt parisuhdetta. Voin allekirjoittaa hyvin monet asiat. Se mihin Tinder on auttanut minua on se, että olen päässyt yli ujoudesta, joka intiimeihin ihmissuhteisiin liittyy. Nainenkin saa nauttia seksistä monien partnerien kanssa. Artikkelin kirjoittajahan oli tosin jo 50v villinä vuosina ottanut takaisin sen mitä oli aikaisen parisuhteen syntymisen myötä jäänyt vaille. N59
Itse en voisi kuvitellakaan käyväni 42 treffillä vuodessa, sillä mielellä, että hakisin jotain merkityksellistä ihmistä elämääni. Miten sitä jaksaa? N63
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi kuvitellakaan käyväni 42 treffillä vuodessa, sillä mielellä, että hakisin jotain merkityksellistä ihmistä elämääni. Miten sitä jaksaa? N63
Joo, tuo nainen ei ole panostanut yhtään partnerin hakuun vaan menee periaatteella että testataan nyt tuokin. Mulle jo treffit esimerkiksi neljän naisen kanssa saman vuoden aikana olisi ylipääsemätöntä.
m65
Kolmansilla treffeillä sänkyyn? Tuntemattoman kanssa?
99% Tinderissä sillä mielellä, että jos nyt jotain aivan erityistä ilmaantuu. Vähän sama asenne kuin lototessa.
Tulee mieleen silloin 60-vuotias äitini, joka oli ollut pitkään yksin. Sisareni asui perheineen Aasiassa ja minä olin muuttamassa Lontooseen. Puhuin sen ympäri laittamaan silloiseen Tinderin korvikkeeseen, Deittinettiin ilmoituksen.
Siihen vastasi kaiketi hurmaava yrittäjä naapuripitäjästä, kun äiti maksoi minulle lentoliput häitä varten muutamaa kuukautta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä menin ensimmäisillä (kyllä, Tinder-) treffeillä ja nyt olemme pitkässä suhteessa.
Ja aika monien muiden kanssa en mennyt lainkaan.
Onhan se ihan kamalaa, kahden ihmisen välinen suostumuksellinen seksi :D
N44
Vierailija kirjoitti:
Näin on, Tindermaailman suhteessa seksin painoarvo on > 50%. Seksuaaliterapeutitkin puhuvat kemiasta, joka siis käytännössä tarkoittaa seksuaalista himoa, jonka toinen herättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa todettiin myös, että naiset etsivät omanikäistä. Jutun 60-vuotiaat hakivat jotain 35-40-vuotiasta naista, mutta täytyy sanoa itse 45-vuotiaana naisena, että itsellenikin olisi kuusikymppinen mies ehdottomasti täysin liian vanha. Joten tuskinpa nuoremmatkaan innostuvat. Kyllä itselläni hakuhaarukka olisi samanikäiset, joku 6 vuoden ikäero voi olla suuntaan tai toiseen. En ole nyt sinkku, vaan aloitin vajaa vuosi sitten suhteen omanikäisen miehen kanssa. En edes pysty kuvittelemaan suhdetta jonkun melkein eläkeläisen kanssa, ei kiinnostaisi yhtään.
Aika tahtia, melkein , joka viikko treffit. Ei ihme että siinä jo tulee ähky, kun kumminkin pitäisi toiseen ihmiseen tutustua. Intuitiivinen pelkkä kemian haistelu tuolloin on yliarvostettua. Kyllä tuollaisessa massamenossa, kemiat pysyy piilossa. Kyllä miehenäkin vaistoaa tosi nopeasti, milloin naisessa kyse näistä sarjadeittailijoista.