Kauanko pärjäisit 1500 eurolla?
Jos asumismenot olisi jo maksettu, mutta muu eläminen pitäisi rahoittaa? Meillä on tuon verran tilillä, palkka tulee 15. päivä, ja mietin, että tiukille vetää. Ruoat ja bensat pitää ostaa (2 autoa ja 4 hlö), kampaaja, laskuja, vaatetta, apteekki jne.
Kommentit (32)
Riippuu ihan siitä, miten alas haluaa elintasonsa laskee. Tuolla summalla saa 1500 kiloa riisiä ja sillä pysyy hengissä todella kauan.
Noin 6 kk, jos asuminen olisi koko ajalta maksettu. Jos siis on pakko. Aika harvoin on pakko ostaa uusia vaatteita 12 vrk sisällä.
N. 3kk nykyisellä kulutuksella, ehkä 4kk jos karsisin kulutuksen minimiin.
Reilun kuukauden. Nyt meillä jää pakollisten laskujen (asuminen ja sähkö) jälkeen käteen 1200e/kk. Perheessä kaksi aikuista ja kolme lasta.
3kk! Hah! Ei meidän perhe elä tuolla kuin just jonkun 2vk. Koko ajan tulee jotain, nytkin pitäs ostaa kumpparit, bussikortti teinille ja itselle syksykengät.
Viisi (5) kuukautta.
Sìnkkumies 44 v
Vierailija kirjoitti:
Reilun kuukauden. Nyt meillä jää pakollisten laskujen (asuminen ja sähkö) jälkeen käteen 1200e/kk. Perheessä kaksi aikuista ja kolme lasta.
Siis ette osta muuta kuin ruokaa?
Vaikea arvioida, koska minulla ei ole koskaan elämäni aikana ollut noin paljon rahaa käytettävissäni sen jälkeen, kun vuokrat ja muut on maksettu. Kaipa sillä pärjäisi pari kuukautta tai ainakin puolitoista.
Mun kuukaudet nettotulot on tuon verran.
Riippuu tietysti, että miten paljon niitä laskuja oikein on. Mutta mulla on asumisen lisäksi kuukausittaiset kulut on autolaina 170€, lasten harrastukset 250€, puhelimet kolmelle ja netti kotiin 70€, vakuutukset 110€, hoitomaksu kuopuksesta 170€, ruokaan 600€ ja bensaan 150€, Eli yhden kuukauden muut kulut tuolla saisin.
Vierailija kirjoitti:
3kk! Hah! Ei meidän perhe elä tuolla kuin just jonkun 2vk. Koko ajan tulee jotain, nytkin pitäs ostaa kumpparit, bussikortti teinille ja itselle syksykengät.
Pitää tietysti ottaa huomioon, kuinka monta ja minkä ikäisiä talouteen kuuluu. Kyllä 1500 e riittää hyvin kolmeksi kuukaudeksi yksinäiselle terveelle aikuiselle. Vaatteita ja kenkiä ei ole mikään pakko ostaa jatkuvasti.
Meillä perheen yhteinen netto on noin 5000€, nelihenkinen perhe. Kaikki menee, säästöön ei jää. Luulen, että tuo 1500€ riittäisi puoleksitoista viikoksi, tai sitten jos laitetaan hankinnat jäähylle, niin sitten ehkä pariksi viikoksi. Ruokaan menee kuussa yleensä vähintään tuon verran plus ulkonasyömiset.
Kaksi kuukautta kahden tytön kanssa. Ilman että tingitään mistään normaalista. Toki voin käyttää tuon rahan vaikka ruokaan kuukaudessa, mutta onneksi on pelittävät aivot.
Vuokran lisäksi mulla menee sähkö n. 25e/kk, puhelin+netti 30e/kk ja ruokaan n. 150e/kk. Unohtuikohan jotain, no varmaan jonkun puolisen vuotta pärjäisi.
Kaksi kuukautta (2 kk). Vuokran jälkeen (n. 450e) siitä 1500 eurosta jäisi kahtia jaettuna vielä noin 300 euroa muihin laskuihin. Siitä kun vähennetään sähkö (n. 30e), vesi (n. 20e), puhelin (n. 26e) ja opintolaina lyhennys (n. 40e) niin ruokaan ja muihin kuluihin jää vielä 164 euroa per kuukausi. Yksin asuva sinkku.
Yksinasuvilla jää, mutta miten perheet?
3kk