Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Räkätaudissa töihin, menettekö?

Vierailija
02.09.2018 |

Jos olette asiakaspalvelu tms työssä, menettekö töihin kun on päällä räkätauti, jossa täytyy niistää väh 10min välein? Vähän myös kurkku kipeä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, jos lääkäri ei kirjota saikkua (ei kirjoita ilman kuumetta) niin se on palkaton (ja sekin kerjättävä) jos en mene. Siihen ei oo varaa. Muuten en menis

Vierailija
2/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisittekö kouluun nuhaisena?

Pahimmillaan pärskin minuutin välein, parhaimmillaan menee jopa tuo kymmenen minuuttia - kunnes taas räkä lentää.

Kuumetta ei ole, olo muuten vähän hutera ja tukkoinen.

En tässä olotilassa lähde edes kauppaan saati tapaa ystäviä tai tee kotitöitä, mutta kuinka kipeänä täytyy olla jäädäkseen koulusta tai töistä pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan asiakkaana, kassalle ei kiitos...

Vierailija
4/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin ei saikkua saa ilman kuumetta, ihan sama vaikka olis yks räkäklimppi koko tyyppi.

Vierailija
5/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Olen muutenkin niin vähän pois töistä, ettei yhtään ole huono omatunto olla pois silloin kun on sairas. Ei mun työpaikka kaadu muutamaan sairaslomapäivään.

Vierailija
6/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Vastaanotossa töissä.

Vierailija
7/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kotiin, jos niistämään joutuu koko ajan. Yleensä mulla on vielä aivan hirveä päänsärky, mutta harvemmin kuumetta. Meillä saa omalla ilmoituksella olla kolme päivää pois, jos on neljäntenä päivänä vielä kipeä sitten tarvitaan jo saikkulappu.

Vierailija
8/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olen viikon ollut flunssaisena töissä asiakaspalvelua/asiantuntijatöitä. Perjantaina olo oli tosi kurja ja käväisin lääkärillä.

Poskiontelotulehdus ja lääkäri-rouva sanoi, että kyllä olisi pitänyt tulla aiemmin ja jäädä lepäämään.

Illat meni viime viikolla täysin huilatessa, mutta Buranalla jaksoi työpäivöt aika hyvin.

1.5 pv olin kyllä etätöissä ja se helpotti, kun sai rauhassa niistellä...

Eli kotiin vaan, jos olet oikeasti kipeä.

Vierailija
9/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kurkku melko kipeä, alkoi tänään ja todnäk menen huomenna töihin. Pääseehän sieltä kotiin, jos en jaksa olla. Meillä saa olla 5pv sairaana omalla ilmolla.

Päiväkodissa työskentelen.

Vierailija
10/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta ja olosta muutoin. Jos on pieni flunssa, mutta olo muuten ok, menen töihin. Jos taas olo on muutenkin hutera (ei vaadi välttämättä edes kuumetta) en mene töihin. Työni vaatii keskittymistä, ja jos sitä ei ole, ei ole järkeä mennä töihin, ja tartuttaa mahdollisesti muitakin. Onneksi ei ole ollut nyt räkatautia aikoihin (koputtaa puuta...).

Vierailija
11/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä kun ei saa saikkuakaan.

terv. laitoshuoltaja sairaalassa

Vierailija
12/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kurkku on kipeä ja pitää puhua paljon, jäisin ilman muuta kotiin. Niistely sankaluurityössä ei varmaan olisi ongelma, mutta kasvokkaisessa aspassa voi olla vähän eri juttu.

Kuume ei joka tapauksessa ole mikään kynnyskriteeri vaan yleisvointi. Jos olo on paska yleisesti, jäisin kotiin.

Kannattaa muistaa, että työnteko pelkästään paikallaankin istuen on kuormittavaa ja vaikuttaa palautumiseen. Olen monta kertaa liian optimistisesti palannut töihin ennenaikaisesti. Kerran tämä johti siihen, että yskin lopulta verta. Tajusin, ettei sellainen ylitunnollisuus ole kenenkään etu. Nykyään "uskallan" levätä.

Vierailija
13/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva käydä hampurilasravintolassa kun eräs henkilökunnasta "kirnusi" koko ajan.

Vierailija
14/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin vaikka 41 asteen kuumeessa. Olen korvaamaton!

Vierailija
15/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa on melko kova seula. Työskentelin alentuneen vastustuskyvyn omaavien parissa ja minulla oli ärhäkkä flunssa, kurkkukipua ja räkä lensi sekä todella huono olo mutta kuumetta ei kovin paljon. En olisi itseni vuoksi saanut sairaslomaa mutta koska flunssa olisi ollut vaaraksi henkilöille joiden kanssa työskentelin niin lopulta sain saikkua kun ensin oli selittänyt asian ja vääntänyt kättä asiasta.

Vierailija
16/16 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko mennä kun ei saa saikkuakaan.

terv. laitoshuoltaja sairaalassa

Täällä toinen sairaalan laikkari ja pakko sanoo et menen töihin minkä kuntoisena tahansa, muuta kuin Buranaa naamaan ja menoksi. Saikkua saisi ihan soittamalla pomolle mutta luonne ei anna periksi, en ole töistä oikeastaan koskaan poissa. Jos olen, niin syynä on joku (suunniteltu)leikkausoperaatio tai muu vakavempi juttu. Tyhmä joo kun oon sairaana töissä ja vieläpä muutenkin sairaitten keskellä, sairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän