Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies välttelee siivoamista - syyttää mua

Vierailija
02.09.2018 |

Onko muille tuttua? Jatkuvasti riitaa asiasta, mies raivostuu heti kun mainitsen asiasta. Sovittiin kerran että vaihdetaan työtehtäviä viikottain, mies tekee viikkosiivouksen, mä laitan ruokaa, seuraavalla viikolla toisinpäin. Kun otin asian viimeksi puheeksi että nyt ensi vkl olisi sun vuoro siivota, mies suuttui, hän on kuulemma laittanut ruokaa koko ajan, johon minä vastasin että niin koska mä siivosin edellisenä vkl:nä kun oli pakko, mies oli silloin reissussa, niin siks jätin ruuanlaiton sille. Sehän alkaa laittaa sitä ruokaa ihan oma-aloitteisesti ja multa kysymättä/pyytämättä ja sitten sanoo että kun et säkään laita niin pitäähän mun saada ruokaa?! Mutta ei ymmärrä että mä siivoan pakosta koska muuten elettäisiin paskan keskellä.

Viimeksi sovittiin että siivoaa nyt vkl, kysyi eilen missä pitää siivota, sanoin että koko kämppä, vastauksena oli että täällä on ihan siistiä kun siivosit viimeksi, ei tarvitse kuulemma joka viikko siivota, riittää 2 vkon välein. Imuroi sitten eteisen ja keittiön matot, kun sanoin et ne on sotkuisempia, en jaksanut alkaa vääntää että joka huone pitää imuroida ja pyyhkiä pölyt ja siivota vessan ja kylppärin. Tiedän että ensi vkl se on taas reissussa ja siivousvuoro lankeaa mulle. Aloin tänään siivota ja kyllä sitä pölyä riittää, sanoin että kun jätit eilen siivoamatta kunnolla niin mä jatkan tästä. Alkoi huutaa miten sillä meni eilen 3h kun se siivosi ja laittoi ruokaa ?! 15 min imuroi, 30 min laittoi ruokaa ja 15 min ajoi nurmikkoa, en ymmärtänyt mistä se 3h tuli. Mutta aina kun puhun siivoamisesta ihan asiallisesti, suuttuu ja alkaa huutaa että sen on pitänyt laittaa ruokaa tai että en oo sanonut että pitää siivota (?!) tai sillä on ollu menoa vkl ja arkenahan se ei voi imuroida. En enää jaksa tätä :/

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
2/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukaa kumpikin vielä yksinään jonkun aikaa. Ette ole valmiita yhdessä asumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään näin: Siivoispäivä onnkerran viikossa, yleensä ke tai to. Mies imuroi, minä pyyhin pölyt + pesen vessat sillä välin. Aikaa tämän menee n. puoli tuntia ja meillä on n. 200 neliöinen talo. Jonain toisena päivänä mies pesee pyykit ja ripustaa ne narulle, minä taas vastaan yleisestä siisteydestä pitkin viikkoa (rikkaimurilla heikkoja eteisestä tms. pientä). Keittiön siisteydestä ka lemmikeistä (koira, kissa ja kani) vastaan minä, mies ruohonleikkuusta ja autoista. Lapsen asioista (läksyt, harrastukseen vieminen tms.) vastaamme yhdessä sen mukaan, miten kerkeämme. Arkisin yleensä minä teen ruoat, mies viikonloppuisin. Näin meillä menty 14 vuotta, eikä riitoja tule, kun molemmat tekevät hommansa automaattisesti + joustetaan tarvittaessa. Itse olen opettaja, joten ihan mieluusti teen kaikki miehenkin kotityöt lomilla, kun hän yrittäjänä ei tietenkään voi pitää lomia aina samaan aikaan kanssani.

Vierailija
4/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen on vain vallankäyttöä tuossa asiassa. Yrittää hiljentää sut niin, ettet uskalla ottaa koko siivousta enää puheeksi.

Mietin vain, toimiiko tuollainen vuorosysteemi teillä ollenkaan, jos äijä on vielä paljon reissuissakin?

Vierailija
5/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Oon kyllä miettinyt tätä vaihtoehtoa. Välttelee kaikkia mahdollisia hommia ja puolustautuu tolla ruuanlaitolla. Terassin pesu ja öljyäminenkin jäi mulle ja meni siihenkin hommaan joku 5-6h ja tosi raskasta fyysisesti. On imuroinut 2 kertaa, kun oli vieraat tulossa ja en olis yksin ehtinyt ja kämppä kuin pommin jäljiltä, toisen kerran kun tiputti lautasen nii imuroi keittiön ja olkkarin, ja nyt eilen 2 mattoa. Oon sanonut että musta on raskasta siivota yksin koko kämppä ja tuntuu epäreilulta että se homma jää aina mulle, koska se keksii itelleen jotain muuta tekemistä ja vetoaa siihen, mut se yks homma johon pyydän jatkuvasti apua jää aina mulle!!

-ap

Vierailija
6/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas kaksi WT ihmistä yhdessä. Meillä helppo jako, minä teen miehen työt vaimo naisen. Ei ole ollut ongelmia ja molemmat tyytyväisiä

Vierailija
7/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet osaa tuon draama puolen hoitaa oikein mallikkaasti kun tulee kyse kotitöistä. Niin se istuu perinteinen ajattelu kuin täi tervassa miesten päässä että avo-tai aviovaimo on äiti. Lähetä se äitinsä luokse kasvamaan. Metelillä yrittää vaientaa sinut ja saada sinut hoitamaan kaiken kotona.

Vierailija
8/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen ruotsinope kirjoitti:

Meillä tehdään näin: Siivoispäivä onnkerran viikossa, yleensä ke tai to. Mies imuroi, minä pyyhin pölyt + pesen vessat sillä välin. Aikaa tämän menee n. puoli tuntia ja meillä on n. 200 neliöinen talo. Jonain toisena päivänä mies pesee pyykit ja ripustaa ne narulle, minä taas vastaan yleisestä siisteydestä pitkin viikkoa (rikkaimurilla heikkoja eteisestä tms. pientä). Keittiön siisteydestä ka lemmikeistä (koira, kissa ja kani) vastaan minä, mies ruohonleikkuusta ja autoista. Lapsen asioista (läksyt, harrastukseen vieminen tms.) vastaamme yhdessä sen mukaan, miten kerkeämme. Arkisin yleensä minä teen ruoat, mies viikonloppuisin. Näin meillä menty 14 vuotta, eikä riitoja tule, kun molemmat tekevät hommansa automaattisesti + joustetaan tarvittaessa. Itse olen opettaja, joten ihan mieluusti teen kaikki miehenkin kotityöt lomilla, kun hän yrittäjänä ei tietenkään voi pitää lomia aina samaan aikaan kanssani.

Meillä se pesee omat pyykit ja ripustaa, mä pesen omat ja yhteiset (pyyhkeet, lakanat jne), tyhjentää astianpesukonetta (niin minäkin) ja laittaa sen päälle (wau, napista painamalla). Vie roskat oma-aloitteisesti ja laittaa oma-aloitteisesti ruokaa 2-3 krt viikossa ja syyllistää mua että en laittais muka ruokaa, jännää miten oon selvinnyt hengissä kaikki nämä vuodet! Kaikki muu siivoaminen, imurointi, pölyjen pyhintä, vessan ja kylppärin siivous jne on mun vastuulla. En olisi muuttanut yhteen jos olisin tiennyt tän, ja eniten harmittaa miehen reaktio, huutaminen, suuttumuksen, marttyyriksi tekeytyminen ja syyn vierittäminen mun niskoille. Ennen yhteenmuuttoa kyllä puhui että osallistuu siivoamiseen.

- Ap

Vierailija
9/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet osaa tuon draama puolen hoitaa oikein mallikkaasti kun tulee kyse kotitöistä. Niin se istuu perinteinen ajattelu kuin täi tervassa miesten päässä että avo-tai aviovaimo on äiti. Lähetä se äitinsä luokse kasvamaan. Metelillä yrittää vaientaa sinut ja saada sinut hoitamaan kaiken kotona.

Näin on, oon tästä ihan järkyttynyt :/

- Ap

Vierailija
10/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutaminen on vain vallankäyttöä tuossa asiassa. Yrittää hiljentää sut niin, ettet uskalla ottaa koko siivousta enää puheeksi.

Mietin vain, toimiiko tuollainen vuorosysteemi teillä ollenkaan, jos äijä on vielä paljon reissuissakin?

Näin on! Ja kyllähän se toimi vähän aikaa, en ota asiaa puheeksi koska en jaksa sitä draamaa ja ajattelen että pääsen helpommalla. Sitten kun jälleen hiki päässä oon jynssännyt koko kämpän puhtaaksi, suutun ja mainitsen asiasta, kuuluu taas huuto ja alkaa tekosyiden keksiminen ja marttyyriksi heittäytyminen.

Vierailija
11/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on! Ja kyllähän se toimi vähän aikaa, en ota asiaa puheeksi koska en jaksa sitä draamaa ja ajattelen että pääsen helpommalla. Sitten kun jälleen hiki päässä oon jynssännyt koko kämpän puhtaaksi, suutun ja mainitsen asiasta, kuuluu taas huuto ja alkaa tekosyiden keksiminen ja marttyyriksi heittäytyminen.

Eikä se ole paljon reissussa, nyt vaan sattui kesällä olemaan paljon menoja, polttareita, häitä ja muuta juhlintaa. Muuten sillä on joskus ehkä kerran kuussa pelit joihin menee yks päivä, yleensä lauantai. Kotona se sitten pelaa tietokonepelejä sellaiset 2-4h viikonloppuisin per vapaa päivä ja illalla katsoo sarjoja ainakin 2h, et mihin se aika menee, kun ehdi siivota. En kuulemma ymmärrä kun sen pitää myös rentoutua viikonloppuisin eikä voi 8h siivota 🙈

-Ap

Vierailija
12/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Lopettakaa kotileikki ja kypsykää molemmat vielä. Onneksi ei ole lapsia tai eläimiä.

Vierailija
13/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Lopettakaa kotileikki ja kypsykää molemmat vielä. Onneksi ei ole lapsia tai eläimiä.

Mikä ihmeen kotileikki? Tarkoitit varmaan että miehen pitää kypsyä? Aika lapsellinen kyllä on kolmekymppiseksi. Tiedoksi olen asunut omillani jo yli 10v kun muutin lapsuudenkodistani ja aina hoitanut kotitöitä. Välissä asuin exäni kanssa 6v ja se oli aika lailla samanlaista, alussa vielä auttoi mutta kun muutettiin rivariin hoiti rempat ja pihatyöt, joten sovittiin että mä siivosin. Ne pihahommat loppui jossain vaiheessa ja talvisin oli enää lumitöitä joten koin silloinkin että kaikki kotityöt oli mun vastuulla. Eihän tällaisten kanssa uskalla lisääntyäkään, ei sillä että olis ollut vauvakuumettakaan missään vaiheessa. Eikö ole oikeasti olemassa miehiä jotka osallistuisi myös kotitöihin?

Vierailija
14/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kotileikki? Tarkoitit varmaan että miehen pitää kypsyä? Aika lapsellinen kyllä on kolmekymppiseksi. Tiedoksi olen asunut omillani jo yli 10v kun muutin lapsuudenkodistani ja aina hoitanut kotitöitä. Välissä asuin exäni kanssa 6v ja se oli aika lailla samanlaista, alussa vielä auttoi mutta kun muutettiin rivariin hoiti rempat ja pihatyöt, joten sovittiin että mä siivosin. Ne pihahommat loppui jossain vaiheessa ja talvisin oli enää lumitöitä joten koin silloinkin että kaikki kotityöt oli mun vastuulla. Eihän tällaisten kanssa uskalla lisääntyäkään, ei sillä että olis ollut vauvakuumettakaan missään vaiheessa. Eikö ole oikeasti olemassa miehiä jotka osallistuisi myös kotitöihin?

-Ap

Vierailija
15/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen äidinpoika: "kun mammakin aina teki kaikken nyyh nyyh..." Kannattaa erota, tai joudut loppuelämäsi tappelemaan tai luovuttamaan ja siivoamaan yksin ja lopulta huomaat valmistavasi myös kaikki ateriat.

Vierailija
16/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa siivoja joka toinen viikko ja siitä lasku miehelle!

Vierailija
17/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä, harvassa tosin. Mun veli ja mun mies, esimerkiksi. Mutta ne onkin jo viisissäkymmenissä. Mies tuolla just säilöö sieniä, ite meen pian pesemään pulloja että saadaan tuo yhdessä tehty omenamehu pullotettua. Sitä ennen se teki ruokaa ja siivoaakin mun kanssa. Mä perkasin nuo sienet ja tiskasin (jos joku miettii, mitä mä tein). Ei valittamista.

Vierailija
18/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä, harvassa tosin. Mun veli ja mun mies, esimerkiksi. Mutta ne onkin jo viisissäkymmenissä. Mies tuolla just säilöö sieniä, ite meen pian pesemään pulloja että saadaan tuo yhdessä tehty omenamehu pullotettua. Sitä ennen se teki ruokaa ja siivoaakin mun kanssa. Mä perkasin nuo sienet ja tiskasin (jos joku miettii, mitä mä tein). Ei valittamista.

miten me saatais kloonattua se sun mies? :) Olis meinaan kysyntää...

Vierailija
19/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on taas kaksi WT ihmistä yhdessä. Meillä helppo jako, minä teen miehen työt vaimo naisen. Ei ole ollut ongelmia ja molemmat tyytyväisiä

Eli metsästät, kalastat ja viljelet?

Vierailija
20/27 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa siivoja joka toinen viikko ja siitä lasku miehelle!

Tätä oon miettinyt. Mies on tarkka rahoistaan ja kaiken pitää mennä puoliks, musta tuntuu ettei ymmärrä miksi sen pitäisi maksaa siivouslasku yksin, mähän kuitenkin joudun siivota siinä välissä. En myöskään pidä ajatuksesta että joku ulkopuolinen tulee kotiimme eikä siivousjäljestäkään ikinä tiedä. En ole koskaan valittanut mieheni siivousjäljestä (kun se 2 kertaa imuroi, eli hyvin osasi) Mutta kokeilemisen arvoinen juttu.

Paras kommentti oli että elämästäkin pitää nauttia ja tehdä vapaa-ajalla jotain muutakin kuin siivota🙈 Siivosin viikko sitten ja tänään taas, meni 2h koko kämpän siivoukseen, vielä jos oltais kahdestaan hoidettu niin tunti per naama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi