Kenestä seuraava presidentti Niinistön jälkeen?
Kenet epäilet tässä vaiheessa tulevan seuraavaksi pressaksi Niinistön kauden loputtua?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo ikärasismi! Eläkeikä on keinotekoinen raja. Joku väsyy 55v, toinen jaksaa vielä 90v.
Presidentin virka on niin ainutlaatuinen, että iällä ei pidä olla merkitystä. Nuorikin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura Huhtasaaresta saamme tyylikkään ja edustavan presidentittären.
Miksi muuten Halosesta ei käytetty nimitystä presidentitär? Esimerkiksi Saksassa Merkelistä puhuttaessa korostetaan aina sukupuolta, siis aina Bundeskanslerin, ei koskaan Bundeskansler Merkel.
Saksassa mennään paikallisen kieliopin mukaan. Esimerkiksi miesopettaja on Lehrer ja naisopettaja on Lehrerin. Joissain ammateissa on suomenkielessäkin sukupuolen mukaan menevät esim. tansssija ja tanssijatar, näyttelijä ja näyttelijätär.
Vierailija kirjoitti:
Antti Lindtman tai Jan Vapaavuori. Kepulaisilla ei mitään mahdollisuuksia.
vanhempi.
Joo, Lindtman on kuin Macron. Vaimo muutaman vuoden vanhempi.
Veikkaan Antti Häkkänen/Wille Rydman. Eräänlainen Macron-ilmiö Suomeen.
Häkkänen on kyllä edustava ja fiksu kaveri.
Vasa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhempi.
Joo, Lindtman on kuin Macron. Vaimo muutaman vuoden vanhempi.
Ja Saulinon muutaman vuoden vanhempi kuin Jenni!
Minulla on ollut jo pitkään sellainen kutina, että Ville Niinistö on seuraava pressa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut jo pitkään sellainen kutina, että Ville Niinistö on seuraava pressa.
Mitens olis se toinen Niinistö? Tohtorikin vielä.
Janskik kirjoitti:
Miksi presidentti-instituutio on tarpeellinen?
Pääministerillä on jo nyt tarpeeksi hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi on Väyrysen vuoro.
Oletko tosissasi, että tuolloin 78-vuotias valittaisiin seuraavaksi 6-vuotiskaudeksi?
Vasa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi, että tuolloin 78-vuotias valittaisiin seuraavaksi 6-vuotiskaudeksi?
Väyrysen isä eli 100 vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vasa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös me Kekkosesta opittu mitään?
Vierailija kirjoitti:
Onneksemme on vain paha uni jos joku tosissaan tuollaista ehdottaa. Ei ikinä Väyrystä. Ei mihinkään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vasa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eemeli Väyrynen eli itse asiassa 101,5 vuotta. Hiljattainhan Paavo sanoi uutisissa että ihmettelee, miksi nuoret ihmiset kuten Pertti Salolainen, 78 vuotta haluaa luopua kansanedustajan työstä.
Risikko vois olla aika vahvoilla jos menisi ehdokkaaksi. Itse en kyllä ole hänen kanssaan kovin samoilla linjoilla, mutta olen saanut kuvan että on ihmeenkin suoraselkäinen poliitikoksi. Mielummin Risikko kuin Sipilä.
En kenenkään niin kauan kuin Niinistö elää.
Vasa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös me Kekkosesta opittu mitään?
Yksittäistapaus, todellakin. Olet pesunkestävä ikärasisti.