Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa testamentin teko pankissa?

Vierailija
02.09.2018 |

Onko viime ajoilta kokemuksia paljonko maksanut Osuuspankin lakimies?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansia euroja  ottavat. Ovat ahneita. Haluavat vielä lisää rahaa sovitun summan päälle. Vitkuttelevat testamentin teossa jotta saavat lisää työtunteja = lisää rahaa.

Vuoden seisoi erään lakimiehen pöydälle perheeni testamentti. Ovat ylpeitä vaikka eivät omaa selkärankaa.

Vierailija
2/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasia jos helppo juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua estää ITSE kysymästä tätä asiaa sieltä pankista?

Vierailija
4/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten tehtiin avioehtosopimus OP:ssä. Taisi maksaa kolmisen sataa sopimuksen teko. Viisi kymppiä lisäksi sopimuksen rekisteröintimaksua (pakollinen, vaikka sopimuksen tekisi itse).

Vierailija
5/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että jotain 0-2000€ pitäisi saada vaikka millaisen testamentin, luultavasti myös jostain lakifirmasta, kannattaa selvittää ja kilpailuttaa.

Tietysti jos on kovin monimutkainen tapaus niin se voi vaikeuttaa prosessia.

Vierailija
6/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja eiköhän meillä aika yksinkertainen ole tehdä, kun ei paljon muuta ole kuin rajata lasten puolisot ulkopuolelle.

Oikeasti pidän kyllä kalliina jo tuota 300€.

Vierailija
7/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei estä kysymästä, mutta anteeksi erehdykseni kysyä täältä.

Ja kysynkin kyllä, mutta vähän halusin vertailupohjaa ettei ihan yllätys ole

Vierailija
8/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan, teimme lakikirjan ohjeiden mukaan itse testamenttimme ja taas rahaa säästyi. Todistajat piti vaan haalia.

Vierailija
9/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeitä hintoja! Helppo tuo on itsekin tehdä ja pohjia löytyy netistä. Todistajien lisäksi on hyvä laatia vielä lisäksi muistio laadinta- ja todistustilanteesta oikeustoimikelpoiduuden ja testamantin aitouden varmistamiseksi.

Vierailija
10/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista ja eiköhän meillä aika yksinkertainen ole tehdä, kun ei paljon muuta ole kuin rajata lasten puolisot ulkopuolelle.

Sinä maksat ammattitaidosta, joka itseltäsi puuttuu. Paikkaatko itse hampaasi?

Vierailija
11/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeitä hintoja! Helppo tuo on itsekin tehdä ja pohjia löytyy netistä. Todistajien lisäksi on hyvä laatia vielä lisäksi muistio laadinta- ja todistustilanteesta oikeustoimikelpoiduuden ja testamantin aitouden varmistamiseksi.

Alan kyllä itsekin kallistua tähän ratkaisuun ja täytyy tutkia tarkemmin asiaa.

Meillä tosiaan ei ole muuta tarkoitus kuin rajata puolisot ulos ja loput saa lapset sotkea keskenään.

Vierailija
12/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista tuubaa juristit varmaan tarjoavat. Todellisuudessa lain mukaan testamentti voi olla vapaamuotoinen, kunhan viimeinen tahto kirjataan siihen selvästi ja ristiriidattomasti.

Vierailija
13/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täältä kysyy, niin voi saada hyviä vinkkejä. Jos pankista kysyy, niin pankki kertoo vain sen, mikä pankille itselleen on edullista.

Mulle kävi nuorena opiskelijana niin, että kysyin kustannuksista pankista. Virkailija sanoi, että se on aivan pieni summa ja antoi ymmärtää, että kyse on lähestulkoon nimellisestä maksusta. Odotin, että maksu olisi ollut noin 200 - 300. Järkytin, kun maksuvaiheessa kävikin ilmi, että maksu on 2 000. Tuli kyllä huijattu olo, mutta olipa hyvä oppi siihen, etten toista kertaa mene lankaan enkä luota puheisiin.

Vierailija
14/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se noinkin, mutta kyllä turhaa pankille maksaa mikäli onnistuu itsekin tehdä.

Vierailija
15/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarpeen on vain rajata lasten puolisot pois, löytyy netistä runsaasti valmiita malleja. Kannattaa kuitenkin lukea, mitä vaatimuksia on todistajien allekirjoituksille, jotta kukaan ei voisi myöhemmin kiistää testamentin pätevyyttä.

Vierailija
16/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei perus testamentin teko maksa kovin paljon. Tuskin kannattaa tehdä pankissa.

https://www.verkkoasiakirja.com/testamentti/

99€

Vierailija
17/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko 2 nyt kertoa, mitkä ovat sallittuja aiheita ja kysymyksiä Aihe vapaa -palstalla?

T. Eri

Vierailija
18/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöpankki 3v sitten 200€ ja edunvalvontavaltuutukset kaupanpäälle.

Vierailija
19/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

350€ maksoi Nordeassa. Se tehtiin valmiiksi meidän siellä ollessa. Meille tuli keskinäinen omistusoikeustestamentti ja lasten puolisot rajattiin pois.

Vierailija
20/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen tehdä itsekin, jos on valmis ottamaan riskin siitä, ettei se olekaan pätevä tositilanteessa jonkun muotovirheen vuoksi. Sellaista nimittäin tapahtuu oikeasti. Googlaa vaikka "itse tehty testamentti" ja lue pari katkeraa tarinaa.

Onkohan nyt ihan oikea paikka säästää, kun teillä testamentattavaakin kerran on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan