Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näistä rasvaisista herkuista maistuu parhaiten?

Vierailija
01.09.2018 |

Mitä näistä täysrasvaisista tuotteista käytät eniten?

Voit myös kertoa kommenttiosiossa, miksi käytät kyseistä tuotetta ja mihin tarkoitukseen.

Mikä näistä rasvaisista herkuista maistuu parhaiten?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita paistamiseen ja leivälle.

Vierailija
2/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maitoallergia, joten vastasin kookosmaidon. Laardi myös on parasta kastiketta perunoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina täysrasvaista. Ja ihan syömisen tarkoitukseen.

Vierailija
4/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liki nuo kaikki. Ihan syödään niitä.

Vierailija
5/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto

Vähärasvainen juusto maistuu pahalle.

En käytä kermaa ruoanlaitossa. Kuohukermaa käytän tosi harvoin. En edes kerran vuodessa.

Vierailija
6/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään noista! Ällöttävää suonet tukkivaa kovaa rasvaa!

Miksi vaihtoehtoina ei ole rasvatonta proteiinimaitojuomaa ja kevyt-Benecolia?

Vierailija
7/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä paljon, mutta käytän usein sillä en osta ollenkaan mitään light-tuotteita. Kahvimaito tosin on kevyt luomua, mutta ei keveyden vaan minulle sopivan maun takia. 

Vierailija
8/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kerma, kookosöljy, kreikkalainen jogurtti (10 % rasvaa), eräät juustot (mm. feta ja gouda). Karppaan ja pätkäpaastoilen, joten siksi syön näitä. Maistuvat hyviltä ja pitävät pitkään kylläisinä. Noiden ansiosta olen saavuttanut normaalipainon.

Vierailija
9/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljyä silmämeikinpoistoaineena.

Vierailija
10/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lemppari herkku on kauraleipää mihin voita päälle ja valurautapannulla paistetaan kananmuna leivän päälle niin, että keltuainen on melkein juuri ja juuri kovettunut. Haukatessa munaleipää keltuainen on hieman juoksevaa ja kuuma muna on sulattanut leivän voita. Kokeilkaa jos ette oo syöny.

Voita ja paistettua kananmunaa leivän päälle.

Vierailija
11/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt mittaat, mitä käytät eniten? Puoli kiloa voita on vähän eri tason asia kuin puolikas kilon purkillisesta täysrasvaista jogurttia.

Mutta noita kahta käytän eniten. Voita leivälle ja paistamiseen (yleensä oliiviöljyyn yhdistettynä). Jogurttia siltään, keittojen ja pataruokien höysteenä, tsatsikin, kurkkuraidan ja sienisalaatin pohjana, marjojen kanssa.

Juuston ostan aina täysrasvaisena, mutta en likikään joka päivä, en edes joka viikko, joten sitä ei mene niin paljon. 

12/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista maistuisi parhaiten kuohukerma ja täysrasvaiset juustot, mutta käytän eniten täysrasvaista luonnonjogurttia. Syön sitä melkein aina aamiaiseksi marjojen kera.

Leipomisessa ja ruoanlaitossa käytän suht usein kuohukermaa ja usein voitakin, enimmäkseen kyllä oivariinia.

Vierailija
13/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lemppari herkku on kauraleipää mihin voita päälle ja valurautapannulla paistetaan kananmuna leivän päälle niin, että keltuainen on melkein juuri ja juuri kovettunut. Haukatessa munaleipää keltuainen on hieman juoksevaa ja kuuma muna on sulattanut leivän voita. Kokeilkaa jos ette oo syöny.

Voita ja paistettua kananmunaa leivän päälle.

Oikein herahti vesi  kielelle! Nam nam, varmasti hyvää. Täytynee kokeilla, vaikka viljat ei oikein sovi ei kaurakaan. Pienen määrän kestää.

Vierailija
14/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina täysrasvaista. Ja ihan syömisen tarkoitukseen.

Samoin  meillä! Niissä on makukin tallella. Makumolekyylit on sitoutuneena rasvamolekyyleihin, siitä johtuu niiden parempi maku! Jokainen ruuanlaiton ammattilainenkin tämän tietää! Me suosimme täysrasvaisia juustoja ja mielummin raakamaidosta (pastoroimattomasta) tehtyjä. Maukasta syksyä!

Vierailija
15/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partasen Hanski kirjoitti:

Ei mikään noista! Ällöttävää suonet tukkivaa kovaa rasvaa!

Miksi vaihtoehtoina ei ole rasvatonta proteiinimaitojuomaa ja kevyt-Benecolia?

Laskeudu jo tähän päivään rasvatietosi osalta! Ei se rasva niitä suonia tuki!!!Verisuoniplakista vain 3% on kolestrolia, loput on kalkkia! Lisäksi ns. "hiljainen tulehdus" on haitallista koko keholle. Ikävää, että nämä ravitsemus"asiantuntijat" ovat saaneet sinutkin vierastamaan meille luonnollisia ravintoaineita. Lopuksi, lukaseppa mitäpä lukee sen Benecol rasian sisällysluettelossa! Mutta jokainen tekee valintansa ja niin pitää ollakkin. Tietoa on tarjolla muualtakin kuin ruoka- ja lääketeollisuuden "sanansaattajilta"! Hyvää syksyä!

Vierailija
16/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa ennen kuin ap kertoo mihin tarkoitukseen tietoa kerää. Suosittelen että muutkin kysyvät samaa sen sijaan että klikkailevat menemään.

Vierailija
17/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään noista. Oksettavaa rasvan ihannointia!! Lopettakaa se.

Vierailija
18/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa ennen kuin ap kertoo mihin tarkoitukseen tietoa kerää. Suosittelen että muutkin kysyvät samaa sen sijaan että klikkailevat menemään.

AP tässä. En kerää tietoa, olen vain itse jo syönyt kymmenisen vuotta pelkästään täysrasvaisia, ja alkoi kiinnostaa, olenko joku kummajainen vai maistuvatko ne muillekin eli joko tästä rasvahysteriasta päästäisiin eroon. :)

Itse käytän niin täysrasvaista luomumaitoa kuin voitakin, samoin tietysti juustoja ja kermaa.

Niin, ja kokonaiskolesteroli oli viime mittauksessa 3,8.

Vierailija
19/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AP tässä vielä. Määrällisesti eniten meillä menee maitoa ja juustoja.

Tuon laardin heitin mukaan vähän läpällä, enkä tiedä, ovatko äänestäjätkin kenties vastanneet kieli poskessa, mutta kyllähän sitä jotkut vielä nykyäänkin käyttävät.

Vierailija
20/28 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. En kerää tietoa, olen vain itse jo syönyt kymmenisen vuotta pelkästään täysrasvaisia, ja alkoi kiinnostaa, olenko joku kummajainen vai maistuvatko ne muillekin eli joko tästä rasvahysteriasta päästäisiin eroon. :)

Itse käytän niin täysrasvaista luomumaitoa kuin voitakin, samoin tietysti juustoja ja kermaa.

Niin, ja kokonaiskolesteroli oli viime mittauksessa 3,8.

Kunhan ei enää alemmaksi mene. Esim. yli 44  vuotiailla naisilla >9 kol. elävät 25% kauemmin! Miehillä % on hieman pienenpi. Myös D- vit. ei imeydy jos kol. on alhainen, sekä suurin osa kolestrolista on aivoissamme! ( Heikki Palviaisen luennolla kuultu). Samaa olen lukenut muualtakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan