Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaste yksinäisille

Vierailija
01.09.2018 |

Otatteko vastaan? Joka viikko jouluun asti juttelette jonkun uuden ihmisen kanssa edes muutaman sanan. Juu ja joutuu puhumaan kasvokkain ja lähtemään ulos. ainakin 15 uutta kontaktia edessä. Ehkä edes 1 jää puhumaan toisenkin kerran.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaste pitäis olla muille että puhuisi yksinäisen kanssa ei voi keskustella kun toiset ei juttele yksinäisen kanssa vaan selkänsä kääntävät

Vierailija
2/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytäänkö puhelin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaste pitäis olla muille että puhuisi yksinäisen kanssa ei voi keskustella kun toiset ei juttele yksinäisen kanssa vaan selkänsä kääntävät

Hyvä pointti, mutta mistä sen yksinäisen löytää joka halua puhua?

Vierailija
4/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti, mutta mistä sen yksinäisen löytää joka halua puhua?

Otsassa vois lukea ”Puhu mulle”

Vierailija
5/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä mä voin tietää kadulla, kuka on yksinäinen? 

Hei, ootsä yksinäinen? Jutellaanko? 

Vierailija
6/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä sen uuden ihmisen aina löytää?

Ei kadulla voi pysäyttää ketään tuntematonta ja alkaa juttelemaan ei Suomessa ainakaan.

Vierailija
7/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juttelin eilen uimahallin saunassa toiselle tyypille.

Vierailija
8/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt yksi tapaaminen mieleen, jossa olisi pitänyt jutella enemmän. Kerran nuori äiti pyysi puistossa ottamaan hänestä ja lapsestaan yhteiskuvan, sillä he liikkuivat kuulemma aina keskenään,jolloin yhteiskuvia oli otettu hyvin vähän. Olisi pitänyt silloin jäädä juttelemaan jotain, kysellä vaikka lapsen ikää tai jotain.

Tällaisia tilaisuuksia tutustua uusiin ihmisiin pitäisi käyttää enemmän. Vaikkei syntyisikään mitään sen kummempia ystävyyssuhteita, niin ei siitä ainakaan haittaa olisi kenellekään.

Vierailija
9/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten? Pitääkö ruveta häiritsemään kaupan kassaa vai asiakkaita siinä jonossa?

Vierailija
10/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun tuntemattoman kanssa 3-4 kertaa kk. 1 kanssa olen jutellut uudestaan kun ollaan nähty.

Vierailija
11/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä voi olla noin vaikeaa monelle kommentoijalle? Oikeasti?

Vierailija
12/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina ihanaa kun vanhemmat tuovat koirat hoitoon kun lenkillä pääsee juttelemaan koiraihmisten kanssa :)

Toki voisi varmaan mennä juttelemaan ilman koiriakin mutta en uskalla itse tehdä aloitetta keskusteluun...

Vierailija
13/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukko käskien kieu.

Itse olen tutustunut tuntemattomaan ihmiseen viimeksi 3 kk sitten jonka jälkeen olemme keskustelleet päivittäin. Pistäkää paremmaksi.

Vierailija
14/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ihminen joka ei ole kokenut yksinäisyyttä voi kirjoittaa jotain tämän tasoista. 

Yksinäisyydellä ei välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa ettei juttelisi ihmisten kanssa tai ei uskaltaisi puhua vieraille ihmisille. 

Kärsin itse erittäin syvästä yksinäisyydestä, vaikka en ole millään lailla ujo puhumaan ihmisille. Puhun työnkin puolesta päivittäin kymmenille ja kymmenille ihmisille. 

Yksinäisyys johtuu paljon syvemmistä asioista ja voi juontaa juurensa lapsuuteen asti kuten minullakin. Yksinäisyys ei myöskään tarkoita ettei yksinäinen olisi yrittänyt saada ihmisiä elämäänsä. 

Vierailija
15/15 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein juttelen jonkun vieraan ihmisen kanssa. Varsinkin, jos hän ulkoiluttaa koiraa :) Käydessäni Helsingissä minun on ihan pakko alkaa puhua jollekin, useimmiten toinen jopa vastaa. Joskus tulee töykeäkin vastaus, nekin pitää sietää. Hki on iso paikka, siellä se jutteleminen on helppoa. Omassa kotikaupungissani alkaa kaikki olemaan ulkonäöltä ainakin tuttuja. Ja pakko sanoa, että en ihan helpolla vastakkaisen sukupuolen kanssa aloita höpöttämään. Ettei se nyt vaan luule jotain. Kerran junassa oli nuori mies, jonka kanssa juttelin koko matkan. Piti oikein muistuttaa itseään, että hei, olet mummo :) Yleensä nuoret miehet ei vanhojen tätien kanssa jaksa jutella, kuin sen pakollisen.