Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro lapsettomalle - miksi pitää lisääntyä, jos äitiyden pääfunktio on lapsivapaiden pitäminen...???

Vierailija
01.09.2018 |

En ymmärrä - en...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on. Yhtä aikaa ihanaa olla äiti, mutta myös välillä raskasta.

Vierailija
2/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th? Minkä lapsivapaiden? En tunne ketään kuka olisi luopunut lapsistaan, vaikka kai niitäkin on mutta harvassa jotwn mihin väittämäsi perustuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän sama kuin että haluaa käydä töissä mutta loma on kuitenkin odotettu tauko

Vierailija
4/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivapaat, jos tarkoitat äitiyslomaa ja hoitovapaata, ovat useimmille kovin lyhyitä. Vapaata ei hirveästi ole, jos lapsi ei ole erityisen unelias, vaan nukkuu yöllä ja valvoo pääosan päiväajasta. Ruoanlaittoa, tiskaamista, vaatteiden huoltoa, kaupassakäyntiä ja vauvan pesemistä ja hellimistä kyllä riittää aivan koko päiväksi. Paljon paljon helpompaa on käydä työssä ja tulla huolettomana illalla kotiin. Lomalta se tuntuu "lapsivapaan" jälkeen. Ja siitä saa rahaa valtavasti verrattuna johonkin mitättömään kodinhoidontukeen. Sossupummi en halunnut missään tapauksessa olla enkä halunnut viedä lastani huonoon hoitopaikkaan, joten sekin oli aika kallista. Jos olisi ollut ylettömästi rahaa, olisin vienyt lapseni myöhemmin kuin vuoden ja 3 kk:n ikäisenä hoitopaikkaan. Asunto- ja opintolainat kuitenkin piti maksaa, joten ei ollut hirveästi vaihtoehtoja. Sain myös äitiysloman jälkeen uuden paremman työpaikan, joka oli otettava vastaan tietynä ajankohtana.    

Vierailija
5/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt sisään-ulos-temppua tehdessäni mitä siitä seuraa - siksi haluan välillä omaa aikaa.

Vierailija
6/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän sama kuin että haluaa käydä töissä mutta loma on kuitenkin odotettu tauko

En mä ainakaan HALUA käydä töissä, kyllä se on pakko, että saa rahaa.

En mä usko että lapsivapaat on kenellekään se pääasia, mutta kyllähän se välillä tekee hyvää saada omaa aikaa ja aikaa hoitaa parisuhdetta.

Vierailija
7/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua käydä töissä, käyn vain koska on pakko.

Vierailija
8/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on vähän turha edes yrittää selittää, ei meidän lapsellisten ja lapsettomien maailma sillä tavalla kohtaa. Mene jonnekin muualle tuomitsemaan.

Vierailija
9/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ap kokeiles mun elämää: tukiverkoton hoka ei ole saanut 13 vuoteen olla yhtään yötä miehen kanssa kahden. Ei ikinä treffejä, leffoja, ulkona syömistä.

Siinä 5 v kohdalla alko väsyttää ja 10v kohdalla uuvuttaa. Olis kiva saada edes 1 lapsivapaa ilta. Tukiverkottomia ollaan.

Vierailija
10/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on väittänyt, että teen noin. Lapsia on kahdeksan, mutta kahta vuotta taukoa ei missään välissä ole.

Vierailija
11/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, töissä olo on lepolomaa verrattuna "lapsivapaaseen" vauvan ja taaperon kanssa. Minä ainakin olen töissä aina päässyt rauhassa vessaan ja olen saanut syödä lounaan myöskin rauhassa aikuisten kanssa rupatellen. "Lapsivapaan" jälkeen se on taivas.

Vierailija
12/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoitat lapsivapailla?

Kyllä lapsia hankitaan ennen kaikkea siksi, että halutaan omia lapsia. Kokea sen valtavan rakkauden, mitä omia lapsiaan kohtaan tuntee, sille ei paraskaan puoliso vedä vertoja koskaan.

Kokea myös perhe-elämän yhteenkuuluvuuden, me-hengen ja hauskat yhteiset hetket arjessa sekä juhlahetkinä. Kokea raskauden ja synnytyksen, löytää itsestään uusia taitoja ja voimavaroja, oppia uusia asioita ja tavata sellaisia ihmisiä, joita ei todennäköisesti normielämässä ikinä tapaisi.

Sain lapseni vasta 33- ja 35-vuotiaana, joten ehdin oikein mainiosti kokea sen, millaista lapseton elämä on. Olen akateeminen, hyvätuloinen uranainen, ja silti koen, että lapset ovat täysin kiistatta elämäni paras asia.

Lapsien kanssa olemme matkustelleet, kuluttaneet kulttuuria, urheilleet ja harrastaneet, en keksi mitään, mitä paitsi olisimme lasten takia jääneet. Varhaislapsuuden aikana piti välillä vähän sumplia, että ehtii tehdö vähän muutakin kuin oleilla lasten kanssa, mutta hyvin sekin onnistui, ja ilman isovanhempien tms. apua.

Nyt lapsemme ovat molemmat lukiossa ja aivan maailman parasta seuraa. Tänäänkin on keskusteltu somen vaikutuksesta ihmisten sosiaalisen elämään ja siitä, miten se polarisoi mielipiteitä. On puhuttu mainonnan etiikasta ja tekstimainonnasta. Meemeistä. Maahanmuuttovihamielisyydestä ja rasismista. Lintujen syysmuutosta. Säästämistavoista. Polaroid-tekniikasta ja valokuvauksesta. Ja kymmenistä muista aiheista.

Oikeasti, minä tiedän, mitä on olla lapseton, mutta tiedän myös miten mahtavaa on olla äiti. Jälkimmäisestä sinulla ei ole hajuakaan. Kenenkään EI ole pakko haluta lapsia, mutta on aika noloa luulotella tietävänsä, mikä on "äitiydessä keskeistä", kun selvästi on asiasta pihalla kuin...

Vierailija
13/13 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se niin mene että ihan vapaasti saa olla vela, jos ei halua lapsia. En tee siitä mitään numeroa, mutta olen veko, vapaaehtoisesti koiraton, koska en niistä pidä. Lapsia kyllä on, kuusi kaunista yksilöä, mutta ei lapsivapaiden vuoksi. Kuten edellä on jo todettu, lapsivapailta lähdetään usein töihin helpottuneena lepäilemään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi