Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksuaalisen hyväksikäytön oireet aikuisella

Vierailija
01.09.2018 |

Hei! Tuntuu että olen pimahtanut lasten saamisen myötä: olen ylikontrolloiva ja epävakaa. Toisaalta esim työelämässä olen menestynyt ja pärjännyt; miehelläni on vain vaikeaa kanssani. Ystävyyssuhteita en jaksa ylläpitää.

Lapsuuteni on ollu turvaton mutta en suoraan muista hyväksikäyttöä. Muistan kyllä että minulla oli jo varhain seksiajatuksia ja piirsin rivoja kuvia.

Voiko mieli sulkea jotain pois noin vahvasti? Auttaisiko hypnoosi? Jos jollain on jotain vastaavaa niin kuulisin mielelläni.
N38

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ilmeni holtittomana elämisenä, aikuisempana sitten sairastuin kunnolla masennukseen, paniikkihäiriöt ja sosiaalisten tilanteiden pelko, lopulta alkoholismi.

Vierailija
2/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo noiden piirtelyidesi suhteen kannattaisi selvittää .En kyllä tiedä miten.Ei kyllä normaalia lapsen käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosi voi myös tuoda esiin valemuistoja. Jenkeissä on suuri ongelma näiden kanssa jotka eivät muista hyväksikäyttöä mutta sitten psykiatri istuttaa muistot heidän päähänsä ja he uskovat tulleensa hyväksikäytetyksi.

Vierailija
4/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypnoosi voi myös tuoda esiin valemuistoja. Jenkeissä on suuri ongelma näiden kanssa jotka eivät muista hyväksikäyttöä mutta sitten psykiatri istuttaa muistot heidän päähänsä ja he uskovat tulleensa hyväksikäytetyksi.

Entä jos ei sano hypnoosityypille, että epäilee nimenomaan hyväksikäyttöä?

Vierailija
5/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana ilmeni holtittomana elämisenä, aikuisempana sitten sairastuin kunnolla masennukseen, paniikkihäiriöt ja sosiaalisten tilanteiden pelko, lopulta alkoholismi.

Muistitko hyväksikäytön koko ajan Vai miten se tuli esiin?

Voimia sinulle!

Ap

6/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat eivät ainakaan suosittele oletettujen torjuttujen traumamuistojen etsimistä hypnoosin avulla. Mieli saattaa reagoida muistamissuggestioon sitenkin, että se alkaa tuottaa valemuistoja.

Vierailija
7/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistitko hyväksikäytön koko ajan Vai miten se tuli esiin?

Voimia sinulle!

Ap

Esikoisen syntymän jälkeen alkoi palautumaan mieleen...

Vierailija
8/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Asiantuntijat eivät ainakaan suosittele oletettujen torjuttujen traumamuistojen etsimistä hypnoosin avulla. Mieli saattaa reagoida muistamissuggestioon sitenkin, että se alkaa tuottaa valemuistoja.

Miten ihmeessä asiaa voisi selvittää? Olen ollut normaalissa terapiassa, mistä en ole saanut hyötyä.

Ap

Vierailija
9/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia piirrustuksia ja minkäsikäisenä?

Vierailija
10/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin mietin, voiko joku yksittäinen tapahtuma aiheuttaa näin paljon hankaluuksia. Muistan teini-iältä yhden vanhempien tuttavan ahdistelun, mutta se ei selitä tietenkään lapsuuden ajatuksiani ja piirroksiani.

Ap

Vierailija
11/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia piirrustuksia ja minkäsikäisenä?

En kuvaile tarkemmin jos olet joku pervo, mutta 10 molemmin puolin.

Vierailija
12/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilee hyväksikäyttöä, voi psyyke olla valmis paljastamaan sen. Yksi lääkäri piti seminaaria aiheesta, ja sanoi että jos aikuinen on valmis kohtaamaan "torjutun muiston", se voi itsekseen palautua. Oireena voi olla ihan ahdistus, joka vie "sylttytehtaalle".

En myöskään menisi hypnoosiin. Antaisin tapahtua jos on tullakseen esiin sellainen muisto. Kristittynä suosittelen tavallista psykoterapiaa ja rukousta asian puolesta.

Vierailija
13/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja olen ollut ehkä vähän yliseksuaalinen, kumppaneiltani olen saanut paljon kehuja, ettei ainakaan lahnaksi ole tarvinnut syyttää. Toisaalta sittemmin erittäin estoinen, nyt en ole enää vuosiin harrastanut seksiä, toki masennuskin varmasti on siihen vaikuttanut.

Vierailija
14/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireena voi kuulemma olla yliseksuaalisuus, tai aseksuaalisuus.

Vierailija
15/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paniikkikohtauksia, itsetuhoisia ajatuksia ajoittain, syvää häpeää (ei niinkään itse asiasta vaan yleistä häpeää). Muutenkin huonoja kokemuksia miehistä ja välillä mietin tulenko ikinä saamaan/pystynkö  muodostamaan tasapainoista ja turvallista parisuhdetta.

N23

Vierailija
16/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollantilaisen papin kirja seksuaalisesta hyväksikäytöstä: Teo van der Weele: Häpeästä rauhaan.

Vierailija
17/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oireena voi kuulemma olla yliseksuaalisuus, tai aseksuaalisuus.

Yliseksuaalista esiintyy myös. En pysty näkemään seksiä kauniina asiana vaan ainoastaan himojen tyydyttämisenä. Teini-iässä minulla oli myös bi-seksuaalisia taipumuksia. 

N23

Vierailija
18/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuhoisuutena ja anoreksiana 13v eteenpäin. Aina kun olin nähnyt kyseisen miehen, otin lääkkeitä yliannostuksen tai tein muuta itsetuhoista. 16-vuotiaana koko muisto vasta tuli mieleen psykiatrisella. Tein rikosilmoistuksen ja katkaisin välit. Vaati seitsemän vuotta terapiaa että pystyin taas elämään normaalisti ilman ahdistusta (toki taustalla muutakin lapsuuden pahoja muistoja)

Vierailija
19/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Miten ihmeessä asiaa voisi selvittää? Olen ollut normaalissa terapiassa, mistä en ole saanut hyötyä.

Ap

Suomessa Aslan ry. ainakin 1990-luvulla piti aiheesta tilaisuuksia, kristilliseltä pohjalta. Myös Kansan Raamattuseura piti jotain viikonloppuja. Olin työnkuvan vuoksi yhdessä Vivamossa olleessa koulutuksessa, työssä kohtasin hyväksikäytettyjä.

Vierailija
20/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIeli pystyy sulkemaan ja esim itselläni oli aina jotenkin epämääräisen paha ja outo olo. Lapsia saatuani asiat ovat pulpahtaneet mieleen. Olen käynyt nyt terapiassa. Diagnooseina on ahdistuneisuus ja kärsin dissosiaatiohäiriöstä. Näin sain nimen lapsesta asti saakka vaivanneelle oudolle ololle, kuin olisi irrallaan itsestään ja itsensä ulkopuolella. Muisti pätkii ja välillä kuulemma häviän jonnekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi