Toinen oppilas kävi poikani kimppuun
Viidesluokkalaisen poikani kimppuun hyökättiin tällä viikolla, tekijänä yksi saman koulun kuudesluokkalaisista. Tapahtui koulun jälkeen (kotimatkalla). Poikani ei loukannut pahasti, mutta tämä toinen poika oli lyönyt häntä vatsaan sen verran lujaa, että omalta pojaltani tuli pissat housuun.
Äitinä olen ihan raivona. Poikaani ei olla koskaan kiusattu koulussa, eikä hän edes tunne kunnolla tätä kuudesluokkalaista. MITÄÄN järkevää syytä päällekäymiselle ei ole. Poikani on ystävällinen ja sellainen ns. kaikkien kaveri. Tämä vanhempi poika on kuulemma suosittu, eikä hän ole ollut oman poikani kanssa tekemisissä ennen tätä episodia. Kuitenkin poikani mukaan hänessä (tässä toisessa pojassa) on aina ollut jotain outoa, mutta sellaista ettei hän osaa selittää mitä.
Mietin tässä, että teenkö esim. rikosilmoituksen, mutta en usko että auttaa kun tämä tekijä on 12-vuotias. Tekisi mieli mennä itse sinne kouluun, etsiä tuo kakara käsiinsä ja antaa kunnon opetuksen, kun ilmeisesti kotona ei osata kasvattaa.
Kommentit (25)
Nauttiiko kiusaaja jotain koskemattomuutta? Että häntä ei voi lähestyä muuta kuin viranomaisten tai muiden välikäsien kautta? Älyttömyyden huippu, aikuisuus hukassa!
Ei ole oikeuden ottamista omiin käsiin, jos nuhtelee oman lapsensa kiusaajan.
Lynkkausjoukot liikkeellä, vaikka ei olekuin toisen puolen oletus siitä mitä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Nauttiiko kiusaaja jotain koskemattomuutta? Että häntä ei voi lähestyä muuta kuin viranomaisten tai muiden välikäsien kautta? Älyttömyyden huippu, aikuisuus hukassa!
Ei ole oikeuden ottamista omiin käsiin, jos nuhtelee oman lapsensa kiusaajan.
Koska ihmiskunnan tietoisuus on vielä niin lähellä eläintä, että tällaista tapahtuu, niin on pelkästään oikein opettaa tälläisissa tilanteissa lapselle, että vetäsee ilmat pihalle tällaisissa tilanteissa siltä toiselta tyypiltä.
Mulle yläasteen alussa luokkamme häirikkö kiusasi minua ja lopulta liimasi purkan hiuksiini kesken tunnin.
Tunnin jälkeen mulla kiehui niin kovasti veri, että vedin sitä tyyppiä niin kovaan nyrkillä vatsaan kun vaan lähti ja tämä kävi sopertamaan "anteeksi anteeksi ähhh puhhhuhhh..." eikä sen jälkeen enää kiusannut. Meistä tuli jopa kavereita myöhemmin.
Samoin eräs toinen oppilas luokalta yhtäkkiä otti mun rillit mun päästä ruokalassa; primitiivireaktion vallassa nousin pystyyn ja tempaisin tätä tyyppiä takaraivoon (sattui nyt vaan osumaan sinne). Sain lasit takaisin, eikä enää kukaan ottanut mun laseja päästä.
Et silleen.
Poika ei koskaan opi puolustamaan itseään, jos tälläset asiat käsitellään jonkun viranomaisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikeuden ottamista omiin käsiin, jos nuhtelee oman lapsensa kiusaajan.Koska ihmiskunnan tietoisuus on vielä niin lähellä eläintä, että tällaista tapahtuu, niin on pelkästään oikein opettaa tälläisissa tilanteissa lapselle, että vetäsee ilmat pihalle tällaisissa tilanteissa siltä toiselta tyypiltä.
Mulle yläasteen alussa luokkamme häirikkö kiusasi minua ja lopulta liimasi purkan hiuksiini kesken tunnin.
Tunnin jälkeen mulla kiehui niin kovasti veri, että vedin sitä tyyppiä niin kovaan nyrkillä vatsaan kun vaan lähti ja tämä kävi sopertamaan "anteeksi anteeksi ähhh puhhhuhhh..." eikä sen jälkeen enää kiusannut. Meistä tuli jopa kavereita myöhemmin.Samoin eräs toinen oppilas luokalta yhtäkkiä otti mun rillit mun päästä ruokalassa; primitiivireaktion vallassa nousin pystyyn ja tempaisin tätä tyyppiä takaraivoon (sattui nyt vaan osumaan sinne). Sain lasit takaisin, eikä enää kukaan ottanut mun laseja päästä.
Et silleen.
Poika ei koskaan opi puolustamaan itseään, jos tälläset asiat käsitellään jonkun viranomaisen kautta.
Mutta toki tässäkin pätee ne viidakonlait, että jos se kiusaaja on fyysisesti paljon isompi yms. , niin tällöin paras keino puolustautua on ottaa jalat alle.
Tilanteen mukaan puolustautuu...
En ymmärrä ollenkaan näitä kommentteja, että älä tee mitään ja anna olla. Jotain pitää tehdä, muuten annat omalle lapsellesikin viestin, että tällainen käytös on ok. Omaa lasta täytyy puolustaa.
Älä ota kuitenkaan oikeutta omaan käteen ja lähde koululle kovistelemaan poikaa. Parasta olla yhteydessä toisen pojan vanhempiin. Myös poliisiin voi olla yhteydessä; poliisilla on usein omia nuorisotyöntekijöitä, jotka voivat selvitellä ja sovitella asiaa. Jos rikos on tapahtunut, sosiaalityöntekijät astuvat kuvaan.