Lapsi ei syö enää viljoja, lihaa, maitotuotteita eikä sokeria. Mitä ruokaa hänelle voisin tehdä?
Kommentit (60)
Minkä ikäinen? Sanoisin että etsii itse reseptejä ja kirjoittaa itse kauppalistan jos on ikää tarpeeksi.
Perunaa, juureksia, hedelmiä, sieniä, kalaa.
Anna hänen tehdä itse ruokansa.
Syökö riisiä? Viljahan sekin on, mutta joillekin käy. Jos joo niin pastat ja muut on helppo korvata riisillä, perunalla ja kasviksilla.
Maitotuotteet on helppo korvata vegetuotteilla, niitä alkaa olemaan saatavilla paljon. http://www.vegaanituotteet.net/kasvimaitotuotteet/maidot-kermat/
Aivan mitä tahansa ruokaa, joka ei sisällä viljaa, lihaa, maitotuotteita eikä (lisättyä) sokeria. Vaihtoehtoja on tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Juureksia ja hedelmiä.
Kananmunia.
Ei syö mitään eläinperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juureksia ja hedelmiä.
Kananmunia.Ei syö mitään eläinperäistä.
Eli on viljaton ja sokeriton vegaani? Kyllä noillekin riittää paljon eri ruokavaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juureksia ja hedelmiä.
Olisiko tämä kannattanut kertoa aloituksessa? Vai aiotko lisätä lapsen kieltolistalle uusia ruoka-aineita sitä mukaa kuin niitä ehdotetaan?
Riippuu lapsen iästä, pavut ja linssit menee vanhemmalla lapsella, munaa voi laittaa kasvispihveihin ja kiusauksiin pienemmällekin, maitona vege samaten ruokalermat.
Lapsi on execror-allerginen mainitsemilleni tuotteille. Siksi ei syö. 6-vuotias.
Anna nirsoilijan tehdä itse ruokansa, jos sinun tekemäsi normaali ruoka ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juureksia ja hedelmiä.
Olisiko tämä kannattanut kertoa aloituksessa? Vai aiotko lisätä lapsen kieltolistalle uusia ruoka-aineita sitä mukaa kuin niitä ehdotetaan?
Unohdin kananmunan. En aio.
Kukkakaalimuusia ja savukalaa. Maistuu koko perheelle.
Tai kantarellikeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Anna nirsoilijan tehdä itse ruokansa, jos sinun tekemäsi normaali ruoka ei kelpaa.
Ei noin pientä voi päästää keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on execror-allerginen mainitsemilleni tuotteille. Siksi ei syö. 6-vuotias.
Tätä allergiaa hoidetaan parhaiten vesipaastolla. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä allergiaa hoidetaan parhaiten vesipaastolla. Toimii.
Ei lapsi syömättä voi olla. Osaa kuunnella kehon viestejä jo. Pakko sille jotain on antaa kuitenkin.
Perunaa ja paljon. Avokadoa, palkokasveja, muita kasviksia, banaania ja yleensä hedelmiä, öljyä,
Siis miksei syö? Vaikeaksi menee, mutta tiedäthän itsekin mitä jää jäljelle. Ilmakeittoa minäkin ehdottaisin.
Juureksia ja hedelmiä.
Kananmunia.