Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei syö enää viljoja, lihaa, maitotuotteita eikä sokeria. Mitä ruokaa hänelle voisin tehdä?

Vierailija
01.09.2018 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennainen tieto puuttuu: minkä ikäinen lapsi on kyseessä ja miksi ei syö eläinperäistä ruokaa? 

Jos oma lapsi/nuori keksii ruokarajoitteita päästään, niin sitten pitää olla myös kypsyyttä ottaa vastuuta omasta ruokailustaan. Hienoja eettisiä periaatteita toki nämä kasviruokailu-jutut, mutta kyllä sitten pitää myös itse huolehtia sen käytännöntoteutuksen hankaluudesta. Jos muu perhe syö sekaruokaa, niin sitten en tekisi yhdelle lapselle varta vasten erikoisruokaa. Erikoisruoat tekisin vain allergian perusteella. 

Ja nämä eettiset periaattteetkin huvittaa joillakin. Työkaveri on kasvisruokailija, joka silti syö suklaata (sisältää maitoa), pullia ja kakkuja (kananmunaa, maitoa, liivatetta yms).  Eli vain sellaisissa ruoissa, joissa on helppo tehdä eettinen valinta, tekee sen, mutta herkuissa katsoo eläinten kärsimystä läpi sormien :D.

Vierailija
22/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensäkin pitää olla jotain ruokaa, joka "laitetaan"? Miksi ruoka-aineita ei voi syödä sellaisenaan? Hyvin allergisille varsinkin voi olla vaikea laittaa niitä ruokia. Itse useinkin syön porkkanoita, kukkakaalia yms. ihan sinällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa nykyajan vanhemmat, että ette omilla ruokarajoitteillanne siirrä tottumuksianne lapsille ja tee heidän elämästä traumaattista ja vaikeaa. Niin yksinkertainen asia kuin syöminen.

Vierailija
24/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammalla vaikeasti allerginen lapsi eikä ole käynyt ravitsemusterapeutilla vaan palstalla kyselee? Yksityiskohtia lapsesta tippuu sitä mukaan kuin ehdotuksia ruokavaihtoehdoista. Trolli.

Vierailija
25/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tuttu (60v), joka on allerginen perunalle mutta voi syödä sipsejä. Tämä on totta.

Olen ihmetellyt ja hihittänytkin hänelle asiaa, mutta kaipa yksilöllinen sietokyky ainesosille voi saada tuollaisenkin muodon. ?!

Vierailija
26/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lanttua, siitä voi tehdä vaikka mitä

Vierailija
27/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä miten monella on käsitys että kala ei ole lihaa.

Vierailija
28/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen lihalle ja sokerille? Neva höörd.

Vierailija
29/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tuttu (60v), joka on allerginen perunalle mutta voi syödä sipsejä. Tämä on totta.

Olen ihmetellyt ja hihittänytkin hänelle asiaa, mutta kaipa yksilöllinen sietokyky ainesosille voi saada tuollaisenkin muodon. ?!

Ihan normaalia, että jokin sopii kypsennettynä mutta ei raakana. Minäkin olen allerginen perunalle, raakana. Voin syödä keitettynä, paistettuna, sipsinä jne.

Vierailija
30/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin se ravitsemusterapeutti valmiita reseptejä antaa. Ainakin me saimme vain periaatteita, emme ruokaohjeita.

Vierailija
31/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on execror-allerginen mainitsemilleni tuotteille. Siksi ei syö. 6-vuotias.

Tätä allergiaa hoidetaan parhaiten vesipaastolla. Toimii.

Ei lapsi syömättä voi olla. Osaa kuunnella kehon viestejä jo. Pakko sille jotain on antaa kuitenkin.

Vakavan Execror-allergian ainoa tehokas hoitotapa on vesipaasto. Minulla on asiasta kokemusta.

Vierailija
32/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna-allergia voi olla ihan todellinen vaikka se omituiselta kuulostaakin. Sipsit ovat niin käsiteltyä ainesta, että eivät allergisoi.

Vierailija
33/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammalla vaikeasti allerginen lapsi eikä ole käynyt ravitsemusterapeutilla vaan palstalla kyselee? Yksityiskohtia lapsesta tippuu sitä mukaan kuin ehdotuksia ruokavaihtoehdoista. Trolli.

No mitäpä arvelet, kun mamma suoraan (mutta latinaksi) sanoo että lapsella on ”inhotus-allegia”, eli nirsous?

Vierailija
34/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä miten monella on käsitys että kala ei ole lihaa.

Ei ehkä käsitys vaan enemmän johtuu siitä, että on tapana luetella liha, kana, kala.

Eläinkunnan tuotteet on selvin tapa ilmaista. Ap luetteli lihan ja maitotuotteet, joten jäi käsitys, että munat ja kala EHKÄ käyvät kuitenkin

Vierailija
35/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia, että jokin sopii kypsennettynä mutta ei raakana. Minäkin olen allerginen perunalle, raakana. Voin syödä keitettynä, paistettuna, sipsinä jne.

Ok. En epäile, mutta kuulostaa hauskalle, kun on sipsihiiri.

Vierailija
36/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sietokyky myös vaihtelee päivästä toiseen. Jos olen stressaantunut tai väsynyt, sietokyky on alhaisempi kuin hyvänä päivänä. Samoin jos olen altistunut jo jollekin aineelle, reagoin voimakkaammin myös toiseen ärsykkeeseen. Tätä on monien vaikea ymmärtää, mutta koska itse tiedän tilanteeni, syön joskus varsinkin kylässä tai ravintolassa myös niitä "kiellettyjä" juttuja. Joillakin on tietenkin niin voimakkaat allergiat, etteivät siedä yhtään väärää ainetta.

Vierailija
37/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä arvelet, kun mamma suoraan (mutta latinaksi) sanoo että lapsella on ”inhotus-allegia”, eli

Selvä.

Vierailija
38/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Jos hän on itse osannut tehdä päätöksen, että ei syö otsikossa mainittuja juttuja, niin hänellä varmasti on myös tiedossa se että mitä hän haluaa syödä. Eli siis kysy lapselta.

Vierailija
39/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt tuota execror-sanaa ja liian nopsaan kommentoin.

Vierailija
40/60 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on execror-allerginen mainitsemilleni tuotteille. Siksi ei syö. 6-vuotias.

Just joo, otsikosta saa vähän eri käsityksen, että on joku allergikko, kun siinä on että lapsi ei syö enää... Saat varmasti apuja sieltä, missä näin laajat allergiat on todettu ja ovat varmaan tuossa tilanteessa ohjanneetkin teidät jonnekin ravitsemusterapeutille tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä