Kelpaako kouluttamattomalle naiselle akateeminen, keskituloinen, urheilullinen, herkkä ja klassista musiikkia ja taiteita harrastava absolutistimies?
Mietin vaan, kun duunarimiehet valittavat akateemisten naisten olevan nirsoja. Ja akateemiset miehetkin kuulemma katsovat ikää ja ulkonäköä eikä älyä/koulutusta.
Entäpä kouluja käymättömät tai matalan koulutuksen naiset? Tuntisivatko he vetoa minuun, otsikossa kuvattuun mieheen, lastensa isänä? Vai olisinko hänen silmissään nössö, jonka lähikapakan persumiehet hakkaavat ensitöikseen muutettuamme Tampereen Kalkkuun vuokrakolmioon?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Johan latasit ison kasan stereotyyppejä otsikkoosi. Miten jaksoitkin?
Myönnän viestini sisällöllisen provokatiivisuuden, mutta otsikon kuvaus todellakin pätee minuun sanasta sanaan.
-ap
Nillitätkö kaikesta ja koko ajan. Teetkö kumppanillesi selväksi että hän ei kelpaa Omana itsenään? Jos niin unohda puolisotoive
Muuten olisinkin ollut kiinnostunut kaltaisestasi miehestä, mutta viimeinen lauseesi paljasti sinut pahasti vinksahtaneeksi. Tosin minä en ole kouluttautumaton.
Akateemisuus on ainakin monitulkintainen ilmaisu, mitä sillä kukakin haluaa kertoa itsestään. Ja toinen juttu on, miten se käytännössä näkyy.
Tuohan on jollekin wt-lapsentekokoneelle unelma, nössykkä mies hoitaa kotona lapset ja muija voi istua siellä lähikapakassa.
Ei kelpaa. Olen juuri tuollainen mies ja pakkeja tulee vasemmalta ja oikealta
Ei.
Mikset ala nuoreksi miljonäärihughgrantiksi senkin törppö iljetys, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on jollekin wt-lapsentekokoneelle unelma, nössykkä mies hoitaa kotona lapset ja muija voi istua siellä lähikapakassa.
Eihän ap sanonut, että lapsia hoitaisi tai kotia. Hän saattaa hyvin olla harrastuksiin ja työhön uponnut introvertti. Luetellut speksit eivät kertoneet juurikaan luonteesta.
Kelpaisko sulle joku Kaija Koota tai Jenni Vartiaista kuunteleva nainen? Olen itse kuvaamasi kaltainen mies, enkä voisi kuvitella kumppaniksi naista, joka ei kuuntelisi klassista musiikkia, joka ei pitäisi minään Beethoven myöhäisajan kvartettoja, sanoisi vain: "Älä sitä beethovenia, kuunnellaan mieluimmin Jennin Voulez voulez."
Kivikaudesta lähtien mies on "iskenyt" naisen ja raahannut hänet luolaansa. Luulisi, että evoluutio olisi jo karsinut nössömiehet sukupuuttoon.
En nillitä, mutta en pelkää sanoa vastaan enkä tykkää mykkäkoulusta.
Olen kuullut, että pitäisi nillittää enemmän, koska se osoittaa että mies "välittää" (en koe asiakseni kaitsea toista aikuista). En varsinkaan nillitä muiden juomisista, jos sitä tässä haettiin. Alkoholistia en kumppanikseni silti haluaisi. Mutta itsekin nuorempana join ja kävin baarissa viikonloppuisin siinä missä kaverinikin. En ole erakoitunut tai sosiaalisesti estynyt. Olen parisuhdeorientoitunut. Profeministinä (se unohtuikin otsikossa mainita) tulen naisten kanssa hyvin toimeen ja kumppaniehdokkaista ei ole sinänsä ollut koskaan pulaa.
Vaikutit alkutekstin perusteella erittäin kiinnostavalta mieheltä. Uli-osuus harmitti,
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisko sulle joku Kaija Koota tai Jenni Vartiaista kuunteleva nainen? Olen itse kuvaamasi kaltainen mies, enkä voisi kuvitella kumppaniksi naista, joka ei kuuntelisi klassista musiikkia, joka ei pitäisi minään Beethoven myöhäisajan kvartettoja, sanoisi vain: "Älä sitä beethovenia, kuunnellaan mieluimmin Jennin Voulez voulez."
Njoo, mielenkiintoinen kuvio kuitenkin, että voisiko tämä toimia kumminkaan päin. Kaipa pohjalla pitäisi olla arvostus molempiin suuntiin, mutta tosiaan, mitenkähän asian kanssa lienee...
Vierailija kirjoitti:
Vaikutit alkutekstin perusteella erittäin kiinnostavalta mieheltä. Uli-osuus harmitti,
Siinä oli höysteenä tarkoituksellista provoa, totta kai. Olen kieltämättä myös ärsyttävä ihminen. Mutta Tampereen Kalkku on ihan mukavaa seutua, nuorena piti sinne ihan oikeastikin muuttaa.
-ap
Etsitkö nyt nimenomaan kouluttamatonta naista? Miksi? Kiinnostuin, mutta minulla on akateeminen loppututkinto.
Olen Tampereella viihtyvä, väikkäriä vääntävä oopperahullu, urheilullinen absolutisti sinkkunainen, joka kiinnostui oitis. Harmi, että etsit kouluttamatonta duunaria.
Absolutismia ei kannata julistaa. Absolutismi sopii aineisiin, jotka ovat välittömästi vaarallisia. Esim.desinfiointiaineina käytettävät voimakkaat alkoholit yms.
Siideritölkki silloin tällöin ei tee enempää vahinkoa kuin lasi vettä.
Absolutismiin uskomalla ei pääse taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Etsitkö nyt nimenomaan kouluttamatonta naista? Miksi? Kiinnostuin, mutta minulla on akateeminen loppututkinto.
En varsinaisesti etsi ketään. Kiinnostaa vain, miten kouluja käymättömät naiset yleisesti ottaen ajattelevat asiasta. Omaan tuttavapiiriini ei heitä kuulum Totta kai lopulta se ihminen sen koulutustaustan ja sosiaaliluokan takana ratkaisee. Minustakin otsikko antaa vain osittaisen kuvan. Siinä ei ole esimerkiksi mainittu lapsellista huumorintajuani.
-ap
Johan latasit ison kasan stereotyyppejä otsikkoosi. Miten jaksoitkin?