Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomuus on itsekkyyttä elämän edessä

Vierailija
01.09.2018 |

Olen saanut lapsia, lapsenlapsia ja nyt lapsenlapsenlapsia. Kuinka valtavasti he ovatkaan rikastuttaneet elämääni. Olen saanut siltä kaiken. Säälin lapsettomia pareja, he ovat valinneet itsekkyyden elämän edessä. En arvosta.

Villasukkaa kutoen,
Mummi 70+

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kaikkia, jotka eivät ylikansoita tätä maata

Vierailija
2/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sulla mitään lapsenlapsenlapsia ole. Maailmaan olet saattanut monta kärsijää, en arvosta. Kukahan se tässä itseään ajattelee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että hankin lapsia. En arvannut, miten rasittavia lapset ovat ja näytän sen heille joka päivä, ja sitten tunnen huonoa omaatuntoa siitä, etten voi valehdella heille, etteivät he olisi elämäni isoin rasite.

Vierailija
4/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolleilla ei yleensä ole lapsia eikä lapsenlapsia. Eikä ne kudo villasukkaa. Hah

Vierailija
5/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lasten arvo on siinä että ne ovat rikastuttaneet sinun elämääsi, joten lapsettomat ovat itsekkäitä. Jep jep.

Vierailija
6/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on porvoolainen mummeli. Miksi sinulla ei ole vielä yhtä sukuoolvea. Lapsesi ovat itsekkäitä kun ovat niin vanhoina tehneet lapsensa.

Vierailija
7/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että lasten arvo on siinä että ne ovat rikastuttaneet sinun elämääsi, joten lapsettomat ovat itsekkäitä. Jep jep.

Juuri tämä. Koska lapset kerran rikastuttavat vanhempien elämää, vanhemmat ovat itsekkäitä hankkiessaan lapsia.

Vierailija
8/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät valitse lapsettomuutta. Joillekin lasten saaminen on mahdotonta.

Toisaalta kaikki eivät halua lapsia. Ei pidä väkisin alkaa johonkin, joka ei tunnu omalta. Osa vapaaehtoisesti lapsettomiata ei halua omia lapsia, mutta esim. voivat olla hyviä tätejä / setiä vaikka siskon lapsille. Esimerkiksi.

Vierailija
9/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kaikki eivät halua lapsia. Ei pidä väkisin alkaa johonkin, joka ei tunnu omalta. Osa vapaaehtoisesti lapsettomiata ei halua omia lapsia, mutta esim. voivat olla hyviä tätejä / setiä vaikka siskon lapsille. Esimerkiksi.

Kaikenlaisia tekosyitä. Aina voi adoptoida. Elämän pelkurit eivät saa arvostustani.

Mummi

Vierailija
10/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia tekosyitä. Aina voi adoptoida. Elämän pelkurit eivät saa arvostustani.

Mummi

Adoptioon on kuule aika tiukat kriteerit ja testit. ei ole vain niin että ”aina voi adoptoida”.

Hedelmöityshoidot eivät myöskään kaikilla tuota tulosta.

Vierailija
11/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi

No niin, nyt alkaa provosi menemään jo yli.

Vierailija
12/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi taitaa pelätä sitä että joku tekee valinnat omista lähtökohdistaan eikä toimi niin kuin on ”sopivaa ja hyveellistä”.

Että joku muu osaa ajatella ihan itse, mitä haluaa elämältä.

Ja toisaalta Mummilla ei ole mitään myötätuntoa niitä kohtaan, jotka haluavat lapsen mutta eivät saa.

Vierailija
13/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne, jotka haluaa lapsia on itsekkäitä. Maapallo on jo nyt ylikansoitettu. Arvostan lapsettomia, he ovat tarpeeksi kypsiä ymmärtääkseen ettei heistä ole vanhemmiksi tai että maapallo on jo tarpeeksi kuormittunut. Ja siis itse olen lapseton, mutta haluaisin lapsen. Ei vaan ole kumppania. Ja toisaalta en ole varma, olisiko mulla varaa edes elättää lasta ja harkitsen lapsettomuutta jo ihan sen vuoksi. Vaikkakin haluaisin lapsen. Vauvat on suloisia.

Vierailija
14/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras Mummi! 👍

Vierailija
15/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi 70+ voi painua hautaan vanhoillisine mielipiteineen. Ollaan tultu 50-luvulta jo aika pitkälle. Naisilla on nykyään oma ääni, työura ja elämä. Ei olla kotiin sidottuja. Mummi70+ arvostus ei paina vaakakupissa, jos toisessa päässä on itsensä kehittäminen, tuki yhteiskunnalle, järjissään pysyminen ja itsevarmuuden tunne omista saavutuksista.

Kakarat mädättää aivot, sosiaalinen elämä taantuu lapsen tasolle ja pian älyllisesti haastavan kirjallisuuden ja tiedon haku vaihtuu "Misse oppii potalle"-nimisiin kuvakirjoihin, jossa tekstiä on 2 lausetta 5 sivuisessa kirjassa.

Vierailija
16/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi 70+ voi painua hautaan vanhoillisine mielipiteineen. Ollaan tultu 50-luvulta jo aika pitkälle. Naisilla on nykyään oma ääni, työura ja elämä. Ei olla kotiin sidottuja. Mummi70+ arvostus ei paina vaakakupissa, jos toisessa päässä on itsensä kehittäminen, tuki yhteiskunnalle, järjissään pysyminen ja itsevarmuuden tunne omista saavutuksista.

Kakarat mädättää aivot, sosiaalinen elämä taantuu lapsen tasolle ja pian älyllisesti haastavan kirjallisuuden ja tiedon haku vaihtuu "Misse oppii potalle"-nimisiin kuvakirjoihin, jossa tekstiä on 2 lausetta 5 sivuisessa kirjassa.

Miksi pitää väkisin tehdä tällainen musta-valkoinen vastakkainasettelu. Ap:n avaus on typerä, muttei tämä sinunkaan vastauksesi kuvaa todellisuutta läheskään kaikkien perheiden kohdalla. Minulla on lapsi, ja aivoni voivat hyvin. Samalla tavalla luen kirjallisuutta kuin ennenkin. Hyvä ja palkitseva työ on myös. En ole kotiin sidottu.

Vierailija
17/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi

Tämä kommentti kiteyttää vanhojen kurppien asenteen. Omahyväisiä säkkiä.

Vierailija
18/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täysin oikeassa. Sen ymmärtää jokainen mummi.

Vierailija
19/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut lapsia, lapsenlapsia ja nyt lapsenlapsenlapsia. Kuinka valtavasti he ovatkaan rikastuttaneet elämääni. Olen saanut siltä kaiken. Säälin lapsettomia pareja, he ovat valinneet itsekkyyden elämän edessä. En arvosta.

Villasukkaa kutoen,

Mummi 70+

Suksikuuseen ton onnes kanssa. Mummi iässä tässä ollaan täälläkin. En ikinä alkaisi lapsiltani vaatimaan lapsia. Elämäni rikasta ilman lapsenlapsiakin. Ei ne omat lapsenlapset ole ainoita lapsia joista voi nauttia jos lapsista pitää. Arvostan ihmisten omia valintoja ja nautin heidän seurastaan. 

Itsekyyttä on arvostella toisten valintoja. En arvosta sitä.

Vierailija
20/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi sairastuessa pitkään ,vakavaan sairauteen ei se arki niin rikasta kuule ole! Riittävätköhän mummelin voimavarat silloin kun hätä on suurin.