Jos olisit näin pimeällä iltalenkillä ja viereisestä metsästä alkaisi kuulumaan avunhuutoja, uskaltaisitko mennä katsomaan, mikä on hätänä?
Itse en uskaltais kyllä. Kirisin varmaan vaan vauhtia nopeammaksi siinä kohtaa. Muutenkin pelkään pimeää niin keskeltä metsää kuuluvat avunhuudot sais mut varmaan pakokauhun valtaan. 😰
Kommentit (35)
Kai sitä olisi pakko mennä vaan pelkoa kohti, tulisi törkeän huono olo jos tuollaista kuullessaan pakenisi tai jättäisi asian ehkä joskus paikalle saapuvien poliisien vastuulle.. Mulla on pimeässä tehtävillä lenkeillä aina valaisin mukana ja ainakin näin kotisohvalla uhotessa on helppo väittää että yrittäisin varmaankin lähestyä valo pois päältä ja saada selvää siitä että mistä on kyse... Ikisinkkumiehenä minulla on varsin vähän hävittävää, mutta koska ahdistushäiriöni takia ymmärrän mielestäni kärsimyksestä varsin paljon, haluan tehdä parhaani toisten kärsimyksen vähentämiseksi. Jos siis siellä avunhuutojen suunnassa kärsimystä aiheuttava ihminen onnistuisi "oman ohjelmansa" lisäksi väijyttämään minut, niin perkele vieköön ainakin olisin tehnyt parhaani.
Menisin, mielessä siintää jo tuleva sankaritarina facessa ja iltalehdessä, kun mieleni rohkaisin ja .....
Olen ollut tuossa tilanteessa, ja soitin 112. Ketään eivät löytäneet sieltä ja arvelivat että nuoret ne siellä vaan hullutteli. Olin siis yöllä jakamassa lehtiä, ja esimies soitti jälkikäteen hätäkeskukseen kysyäkseen että miten kävi. Mä taas lopetin nuo työt siihen. Tuli sellainen pelko liikkua ulkona yöllä.
aahhahahahah mun nuori aina kysyy että mitä tekisit jos makkaranaama tulisi sun eteen ja sanoisi....Tai mitä tekisit jos koiran luu hyppäisi sun niskaan ja sanoisi...Luulin että hän keksi tämän jutun! AHahahahah
En välttämättä lähtisi ainakaan mihinkään tiheään ryteikköön katselemaan ja puhelinkaan ei ole koskaan lenkillä matkassa.
Eihän siellä ole välttämättä sen kummempaa kuin joku nyrjäyttänyt nilkan pimeässä. Kannattaa ainakin huutaa takaisin että mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittaisin 112 ja antaisin sinne koordinaatit.
Jaa, tää ei tullutkaan mulle mieleen. Kiitti vinkistä. 😄 Ap
Naurunaama hämmästyttää ja hämmästytti jo aloituksessa.
No tää hymiö merkitsi tässä kohtaa nyt vaan sitä, että ”olinpa hölmö kun en itse tätä tajunnut”. Ap
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä lähtisi ainakaan mihinkään tiheään ryteikköön katselemaan ja puhelinkaan ei ole koskaan lenkillä matkassa.
Kannattais varmaan olla. Ties mitä siellä lenkillä voi tapahtua. Mulla on aina joka paikassa puhelin siltä varalta jos jotain sattuu. Ap
Olen kerran soittanutkin apua, kun yöllä tupakalla ollessani kuulin metsästä talo takaa naisen huutavan " APUA APUA! ÄLÄ HERRANJUMALA!" En ollut ainoa joka soitti, naapuri oli valvonut vauvan kanssa ja kuullut huudot myös. Poliisi kävi eikä löytänyt ketään, pitivät humalaisten välisenselvittelynä.
Pakkohan se olis mennä tarkistamaan tilanne, en ainakaan vaan juoksis pois tekemättä mitään. Loppuelämänsä sais miettiä että mikähän siellä oli hätänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais varmaan olla. Ties mitä siellä lenkillä voi tapahtua. Mulla on aina joka paikassa puhelin siltä varalta jos jotain sattuu. Ap
Niin siis jos sitä tajuaa sitten joka tilanteessa käyttää.... mä näköjään en tajua. Ap
Tottakai menisin auttamaan. Miettikää nyt jos olisitte itse avun tarpeessa, vaikkapa pakenemassa verisenä kirvesmurhaajaa ja kuulisitte että joku on tulossa, mutta kukaan ei tulisi.
Yleensä lenkkeilenkin pimeässä metsässä ilman valoja, koska pidän siitä tunnelmasta, no onhan se vähän hullua varmaan. Ei oo vastaantulijoita.
Huutaisin kovaan ääneen: "Mikä siellä on hätänä?". Tarvittaessa soittaisin apua. Susia en pelkää, mutta jos olis vapaana oleva koira tai paha ihminen, niitä kyllä.
Olen sotilaskoulukseltani sissi. Minä olen se jota metsäässä on syytä pelätä.
t. Mies