Vanhukset ovat heitteillä. Patjoilla mönkii matojakin.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201808292201158820_we.shtml
Mutta päättäjiähän ei tietenkään kiinnosta lisätä rahaa ja resursseja vanhustenhuoltoon, koska halutaan ennemmin passata suorastaan piloille erästä toista ryhmää...
Kommentit (27)
Osa kyllä, mutta ei kaikki ole muistisairaita. Kotihoidon asiakkuuden syitä on muitakin.
hoitaja kirjoitti:
Arvaatkaapa mille tuntuu, kun vanhus sanoo että ainoa joka hänen luonaan käy, on kotihoidon hoitaja. Sukulaisilla kuulema niin kiire.
Ja ei vain yksi vanhus sano niin, vaan usea.
Niin sanoo minunkin pappani. Ei muista että tyttärensä käyvät päivittäin ja mekin jokusen viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Osa kyllä, mutta ei kaikki ole muistisairaita. Kotihoidon asiakkuuden syitä on muitakin.
Aivoinfarktit ja monia muita syitä mistä syystä vanhus ei yksinään kotona pärjää ilman apua.
Aivan liian huonokuntoisia vanhuksia pakolla pidetään kotona.
Sairaita vanhuksia pakotetaan ja painostetaan hoitamaan kotona sairasta puolisoaan.
Omsku
Menkää itse töihin vaan, jos kiinnostaa. Suomessa ei kannata töitä tehdä, työvoima on aliarvostettua porukkaa, joten...hoitakaa omanne vaan, jos parempaa haluatte.
hoitaja kirjoitti:
Arvaatkaapa mille tuntuu, kun vanhus sanoo että ainoa joka hänen luonaan käy, on kotihoidon hoitaja. Sukulaisilla kuulema niin kiire.
Ja ei vain yksi vanhus sano niin, vaan usea.
Ehkä se vanhus on toiminnallaan järjestänyt niin ettei kukaan sukulainen halua enää käydä. Ei kaikki vanhukset ole mitään kilttejä ja säälittäviä olentoja vaan jotkut saattavat olla päästään sairaita mulkeroita.
Jaaha, täältä sitten poistettiin osa viesteistä.
Muistakaa myös se, että useat vanhukset eivät muista, että heidän luonaan on käyty.
Kun ehdotin yhdelle muistikirjaa, niin huusi kuin hyeena, että ei ole ennenkään päiväkirjaa pitänyt eikä nyt aloita.
Ystävät ja sukulaiset käyvät jatkuvasti ja kuljetetaan konsertteihin ja teatteriin ym.
Hyvä hoito pitää olla, mutta kyllä joillekin vahoillekin on minä, minä.... tauti tarttunut.
t. itsekin vanhus toisten joukossa