Miten selittää tämä miehelle?
Haluaisin siis viettää vuoden sinkkuna. Meillä siis ihan hyvät välit keskenämme, mistään sellaisesta huonoista kemioista ei ole kyse.
Menimme liian nopeasti naimisiin molemmat 18-vuotiaana, eikä kummallakaan ollut mitään muita suhteita entuudestaan. Nyt olemme molemmat 43-vuotiaita.
Haluaisin siis vuokrata yksityiseltä kämpän ja asua vuoden siinä, ilman miestäni. Haluaisin tällaisen once in a lifetime kokemuksen. Haluaisin olla hetken vapaa ja kokeilla irtosuhteita. Elämä on niin lyhyt. :(
Haluaisin siis luvan mieheltäni tämmöiseen. Mitään eroa en halua. Hänkin saisi kokeilla vuoden aikana omia juttujaan.
Uskaltaisinko kysyä tai uskaltaisitko sinä kysyä mieheltäsi tällaista asiaa? Ei siis hetken päähänpisto tämä, olen jo pari vuotta tätä enemmän ja vähemmän miettinyt.
En haluaisi miestäni pettää hänen tietämättään, vaan haluaisin luvan tällaiseen.
Kommentit (19)
Miksi ihmeessä et voisi jutella asiasta ihan suoraan ja tyyliin samoilla sanoilla kuin kirjoitit tänne?
Toki miehesi ei varmaan tuosta viimeisestä lauseesta pitäisi ollenkaan, joten lusikat voisi mennä jakoon.
Puhu suoraan vaan. Voihan olla, että miehesi jopa helpottuu siitä. Hänellä voi olla saman suuntaisia ajatuksia itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et voisi jutella asiasta ihan suoraan ja tyyliin samoilla sanoilla kuin kirjoitit tänne?
Toki miehesi ei varmaan tuosta viimeisestä lauseesta pitäisi ollenkaan, joten lusikat voisi mennä jakoon.
Rimakauhu! Voi olla että tästä hän ottaisi avioeron ja sitä en haluaisi. Vaikea tilanne, vaakakupit tasoissa.
Jos olet tuota jo kauan miettinyt, siitä vaan.
Mutta ero tulee todennäköisesti. Mies saattaa haluta samaa ja hyväksyy idean vuoden kokeilujaksosta, mutta enpä usko.
Minäkin väitän, että ero tuosta seuraa. Nähty, kunnon seurattu kavereden avoimia suhteita.
N50
Ota puheeksi. Tiedän useammankin pariskunnan, jotka asuvat erillään ja ovat silti aviossa. Liikkuvat yhdessä ja erikseen. Voi olla tosi hyvä ratkaisu.
Jos ihmisellä on palava halu johonkin, suorastaan pakonomainen tarve, niin se tarve tulee tyydyttää. Tietysti lain sallimissa rajoissa. Muuten voi olla, että tästä evätystä mieliteosta ei pääse koskaan yli.
Neuvoni on, että anna palaa. Kerro miehellesi, ja jos se johtaa eroon, niin sitten se on niin. Todennäköisesti kadut lopun elämäsi, jos et nyt tee kokeilua. Meillä kaikilla on vain se yksi elämä.
Ihan rehellinen avoin suhde riittää.
Ei tarvitse alkaa mullistamaan elämää muutoilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on palava halu johonkin, suorastaan pakonomainen tarve, niin se tarve tulee tyydyttää. Tietysti lain sallimissa rajoissa. Muuten voi olla, että tästä evätystä mieliteosta ei pääse koskaan yli.
Neuvoni on, että anna palaa. Kerro miehellesi, ja jos se johtaa eroon, niin sitten se on niin. Todennäköisesti kadut lopun elämäsi, jos et nyt tee kokeilua. Meillä kaikilla on vain se yksi elämä.
Kiitos sinulle ja muillekin ymmärtävistä sanoistanne. Nämä teidän kommentinne lämmitti mieltäni. Teen itselleni deadlinen ensi maanantaihin mennessä päätän lopullisen ratkaisun.
Kiitos teille kaikille ja hyvää illan jatkoja.
Muistaakseni luin joskus jostain, että julkkiskokki Sami Garamin vanhemmat pistivät aikanaan juuri tuollaisen kokeilun täytäntöön. He olivat myös sellainen nuorena avioitunut pariskunta. Lopputulemana taisi olla, että tulivat siihen tulokseen, että olisi ehkä ollut parempi jättää kokeilematta. Hommasta ei ollut iloa eikä hyötyä.
Ilmoittele vaikka tähän ketjuun jos saat sinkkuilla tai eroatte jos pidät pyllytouhuista niin täällä olisi tarjolla nuorempi mies niihin hommiin innokkaana.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin väitän, että ero tuosta seuraa. Nähty, kunnon seurattu kavereden avoimia suhteita.
N50
Minä olen nähnyt parempia suhteita ja kokenut niitä itse. Avoimuus on välttämätöntä, mustasukkaisuus ei. N53
Toista ei voi omistaa, ihminen on vapaa.
Älykkäillä kaikki toimii, tyhmillä ei mikään.
Veikkaan myös, että ero tulee. Ja jos ei tule heti tuon keskustelun jälkeen, niin sitten alkaa epäilyksen siemen kasvaa, että mitä jos se vaimo nyt sitten pettää joka tapauksessa, vaikka/kun ei lupaa saanutkaan.
Kyllähän tuossa tilanteessa sinunkin pitäisi ero jo ottaa, jos kerran muualle mielit. Se on niin yksinkertaista, joko olet toisen kanssa tai sitten et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50Minä olen nähnyt parempia suhteita ja kokenut niitä itse. Avoimuus on välttämätöntä, mustasukkaisuus ei. N53
Toista ei voi omistaa, ihminen on vapaa.
En tarkoittanut tota, vaan ongelmaksi on noussut rakastuminen. Ei pitänyt, mutta niin vain kävi.
Toki yhdessä eläminen on täysin vapaaehtoista. Kun alkaa toteuttaa itseään ja juosta vieraissa niin täytyy varautua siihen että kumppani ei sitä kauaa katsele, vaan hakee eron. Mutta mikäs siinä, sitähän ap haluaakin.
Veikkaan että ei välttämättä tule eroa alkuunsa ja päädytte kokeiluun. Mutta sitten vuoden päästä toinen ei haluakkaan enää vaihtaa "sinkkupäiviä" pois ja lopulta toiselle tulee sitten petetty olo kun homma ei mennytkään niin kuin sovittiin.
Vai pitäisi saada vierasta lekaa?
Pyydä avioeroa.