Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä enää katella uhmakasta kakaraa

Vierailija
31.08.2018 |

välillä käy mielessä että annan ton vaan pois ja nautin elämästäni, teen mitä minä haluan teen mitä huvittaa.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon ärsyttää. mun pitää arkivapaanakin nousta ylös kun 4 lk

Ei tajuu nousta ylös kun kello soi, ei tajua liikkuu eteenpäin aamutoimissa.

Sit kun suutuin niin sit nousee, sit huutaa keittiöstä ÄITIIIIII istuttuaan siellä 1min.

Koska olin käynyt nostaa pöytään mm. Maidon (kakaran ongelma oli se että oonko minä laittanu maidon pöytään) voisko vitt* pikkuhiljaa alkaa ite ajatella?

Jos se maito on kylmää niin se ei ehkä oo ollu yötä pöydällä.

Haluan että kakara toimii niin että nousee ylös ku kello soi kävelee keittiöön ,pesee hampaat, syö, pukee päälle, lähtee kouluun.

Itse, huutamatta äitiä yhtään kertaa. >:(

On varmaan perinyt sulta huonot geeninsä.

Vierailija
102/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä Äitihullu jo osastolle. Pitkäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit kun suutuin niin sit nousee, sit huutaa keittiöstä ÄITIIIIII istuttuaan siellä 1min.

Koska olin käynyt nostaa pöytään mm. Maidon (kakaran ongelma oli se että oonko minä laittanu maidon pöytään) voisko vitt* pikkuhiljaa alkaa ite ajatella?

Haluan että kakara toimii niin että nousee ylös ku kello soi kävelee keittiöön ,pesee hampaat, syö, pukee päälle, lähtee kouluun.

Tämän takia lasta kannustetaan omatoimisuuteen jo taaperosta lähtien, ikätasonsa kykyjen mukaan, tietty.

Kyllähän sitä näkee neli-viisivuotiaitakin, jotka eivät osaa pukea/riisua ulkovaatteita itse, koska vanhempi tekee aina nämä heidän puolesta. Ikätason mukaan kun jo 2-3 -vuotias osaisi hoitaa nuo itse, auttamista tietty vetoketjuissa ja nauhoissa.

Eli katsetta peiliin, mikäli lapsi on opetettu täysin passattavaksi.

Niin, tai sitten voi auttaa sitä pientä näissä asioissa ja päästä sujuvasti töihin ja kouluun ja tarhaan.

Kumma juttu että meillä on olleet rinnalla 2 veehen, on nukuttu perhepedissä, autettu aamupala ja katsottu vaatteet, autettu pukemisessa ja kiireessä vedetty sukkia jalkaan vielä nelosellekin ja silti ovat oikein viisaita ja menestyviä aikuisia.

Meillä lapset on saaneet olla lapsia ja minä olen heitä varten ollut kotona ja töitäkin olen saanut tehdä ihan tarpeekseni.

Niin mutta tuollainen on vanhemmalle ihan helvetin rasittavaa. Se on se ketjun pointti, jos ei 4-luokkalainen vielä suoriudu maidon saamisesta pöydässä yksin rasittamatta äitiä.

Ei se minua ainakaan rasita. Mutta sulle nyt tuntuu olevan rasittavaa kaikki muu kuin oma perse. Kaikista vain ei ole äidiksi.

Sinä elvistelet voimillasi, jotka olet repinyt muiden selkänahasta, koska et ajattele muiden jaksamista, ja käytät toisia hyväksesi, jos he eivät katko sinun huonotapaisuuttasi.

Kirjotustyyli täsmälleen sama kuin siinä synnytysosasto-ketjussa psykoosit tulilla jankkaava, että sairaalat ei ole hotelleja eivätkä hoitajat palvelijoita -tyyppi.

Mutta näinhän asia onkin :D

Vierailija
104/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia lasta kannustetaan omatoimisuuteen jo taaperosta lähtien, ikätasonsa kykyjen mukaan, tietty.

Kyllähän sitä näkee neli-viisivuotiaitakin, jotka eivät osaa pukea/riisua ulkovaatteita itse, koska vanhempi tekee aina nämä heidän puolesta. Ikätason mukaan kun jo 2-3 -vuotias osaisi hoitaa nuo itse, auttamista tietty vetoketjuissa ja nauhoissa.

Niin, tai sitten voi auttaa sitä pientä näissä asioissa ja päästä sujuvasti töihin ja kouluun ja tarhaan.

Kumma juttu että meillä on olleet rinnalla 2 veehen, on nukuttu perhepedissä, autettu aamupala ja katsottu vaatteet, autettu pukemisessa ja kiireessä vedetty sukkia jalkaan vielä nelosellekin ja silti ovat oikein viisaita ja menestyviä aikuisia.

Meillä lapset on saaneet olla lapsia ja minä olen heitä varten ollut kotona ja töitäkin olen saanut tehdä ihan tarpeekseni.

Niin mutta tuollainen on vanhemmalle ihan helvetin rasittavaa. Se on se ketjun pointti, jos ei 4-luokkalainen vielä suoriudu maidon saamisesta pöydässä yksin rasittamatta äitiä.

Ei se minua ainakaan rasita. Mutta sulle nyt tuntuu olevan rasittavaa kaikki muu kuin oma perse. Kaikista vain ei ole äidiksi.

Sinä elvistelet voimillasi, jotka olet repinyt muiden selkänahasta, koska et ajattele muiden jaksamista, ja käytät toisia hyväksesi, jos he eivät katko sinun huonotapaisuuttasi.

Kirjotustyyli täsmälleen sama kuin siinä synnytysosasto-ketjussa psykoosit tulilla jankkaava, että sairaalat ei ole hotelleja eivätkä hoitajat palvelijoita -tyyppi.

Miten joku kehtaa kuvitella, että on okei olla rasitteeksi toisille vaikka onkin sairaalassa? Ei ole hoitajien vika, jos palvelijoita ei ole, heidän työnsä on hoitotyö, ei hoivatyö. Joillain on vain mielestään oikeus olla rasitteeksi muille, varmaan niiden lapsilla, joita tässäkin ketjussa on kerrottu ilolla passatun.

Vierailija
105/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku kehtaa kuvitella, että on okei olla rasitteeksi toisille vaikka onkin sairaalassa? Ei ole hoitajien vika, jos palvelijoita ei ole, heidän työnsä on hoitotyö, ei hoivatyö. Joillain on vain mielestään oikeus olla rasitteeksi muille, varmaan niiden lapsilla, joita tässäkin ketjussa on kerrottu ilolla passatun.

Ja on eri asia rasittaa toisia asioilla, jotka kuuluvat näiden hommiin, kuten imetysotteen tukeminen, mutta ei asioilla, jotka eivät kuulu, ettei toisia rasiteta liikaa. Pitää vähän ajatella muitakin, eikä aina vain itseään tai itsensä kautta asioita.

Vierailija
106/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viisi hössöttämässä aamupalapöydässä ja huutamassa äitiä ja jokainen kertoo omaa asiaansa iloisena, välillä nujakoivat keskenään.. Kissakin pyörii jaloissa ja koirakin tuntuu huutavan äitiä.

Ihanaa elämää! Jokaiselle teen leivän ja laitan maidon lasiin ja katson sukat valmiiksi. Repunkin pakkaan ja heitän selkään. Ovella pussataan ja halataan ja etsitään vielä kiireellä purukumia.. Rakkaita kultia!!

Näin sen mennä pitää, hyvä! ❤️

Eihän pidä, selkeästi huonosti kasvatettuja lapsia. Lapsilla on ehkä mukavaa, mutta ei ympäristöllä heidän lähellään.

Saavat vain ja ainoastaan hyvää palautetta koulusta ja kerhoista yms.

Täytyy taputtaa itseään olalle, että hyvin olen heidän kanssaan onnistunut ja ollaan onnekkaita et meillä on noin hienoja lapsia.

Tuntuvat olevan kaikin puolin todella tyytyväisiä elämäänsä ja kaikki on hyvin. Se on ihanaa.

Itse keitän 17-vuotiaalle pojalleni välillä aamukahvia. Tosin hän kyllä puolestaan keittää välillä minulle. Joten ei hän uusavuton ja piloille passattu ole. Ei sitä lastaan liikaa voi rakastaa.

Vierailija
107/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas elävä esimerkki ihmisestä, jonka olisi pitänyt ajatella vastasyntynyttä pidemmälle lapsen hankintaa. Älkää ihmiset hankkiko lapsia, jos teillä ei niiden kasvattamiseen riitä voimat. Ap, sinun kakarasi kuulostaa siltä, että on saanut päättää hieman liikaa asioista. Lapselle kuuluu sanella mitä tapahtuu ja niin tapahtukoon. Sano kakarallesi suoraan, että ei ole väliä onko äiti laittanut pöydän ja, että hän tästälähin menee itse omatoimisesti aamutoimiin ja äiti auttaa jos on vaikeampi homma tiedossa. Lapsestasi kasvaa muuten varsin uusavuton. Jos alkaa kitisemään uusista säännöistä, sanot että sitten olet ilman ruokaa tai omatpahan ovat hampaasi jos reikiintyvät. Neljännellä luokalla pitäisi jo pikkuhiljaa osata toimia aamulla itse, vaikka toki valvottuna.

Monilla lapsilla on isäkin, joka ei tuota sanelua harrasta. Siinäpä lapsista vaan tulee tuollaisia, mutta siihen on hyvä ratkaisukin; antaa koko roska isälle, hoitakoot ja juoksennelkoot täyttämässä lasia ja selittämässä, että maito on kylmää.

AP:n lapsella olisi isänsä kanssa luultavasti paremmat oltavat.

Vierailija
108/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viisi hössöttämässä aamupalapöydässä ja huutamassa äitiä ja jokainen kertoo omaa asiaansa iloisena, välillä nujakoivat keskenään.. Kissakin pyörii jaloissa ja koirakin tuntuu huutavan äitiä.

Ihanaa elämää! Jokaiselle teen leivän ja laitan maidon lasiin ja katson sukat valmiiksi. Repunkin pakkaan ja heitän selkään. Ovella pussataan ja halataan ja etsitään vielä kiireellä purukumia.. Rakkaita kultia!!

Eihän pidä, selkeästi huonosti kasvatettuja lapsia. Lapsilla on ehkä mukavaa, mutta ei ympäristöllä heidän lähellään.

Joo on se hirveää että lapset ovat iloisia ja höpöttävät aamupala pöydässä. Kyllä hiljaa pitäisi istua lakki sylissä nöyränä tai joku lyö.

No aloittajan lapsihan ei ollut iloisena, vaan mariseva mutrusuu ja valittaja. Ja mölinä aamulla, vaikka olisi iloistakin, on aivan helvetin rasittavaa. Joten hyvin kasvatetut lapset osaavat ottaa huomioon senkin, eikä vain itseään.

No lapsihan on selvästi äitiinsä tullut. Miten tuollaisella ihmisellä voisi olla iloinen lapsi. Perintötekijät ja kasvatus ovat pitäneet huolen siitä, että on mutrusuu. Teininä on varmaan jo kasvatuslaitoksessa.

Vierailija
109/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo on se hirveää että lapset ovat iloisia ja höpöttävät aamupala pöydässä. Kyllä hiljaa pitäisi istua lakki sylissä nöyränä tai joku lyö.

No aloittajan lapsihan ei ollut iloisena, vaan mariseva mutrusuu ja valittaja. Ja mölinä aamulla, vaikka olisi iloistakin, on aivan helvetin rasittavaa. Joten hyvin kasvatetut lapset osaavat ottaa huomioon senkin, eikä vain itseään.

Jos ap on tuollainen, niin lasta ei ole hyville tavoille kasvatettu. Syytön lapsi siihen on, jos äiti on huonokäytöksinen. Vahinko, että hän pilaa lapsen. Lasun paikka olisi.

Vierailija
110/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla enää yksi kotona, 13-vuotias, isommat jo muuttaneet pois kotoa. Passaan ja pussaan aamuisin ja muulloinkin, minusta on ihanaa, että olen tarpeellinen. Eikä tulisi mieleenikään jäädä sänkyyn makaamaan, vaikka olisin vapaalla, kun lapsi menee kouluun. Ehdin kyllä levätä silläaikaa, kun lapsi on koulussa. Joskus naputin, että passauttaa itseään ihan liikaa, kun todistetusti osaa itsekin laittaa aamiaiset, välipalat ja ihan ruuankin, jos minä en ole laittamassa. Vastasi naputukseeni, että eihän minua kukaan pakota passaamaan, vaan teen sen siksi että haluan. Ja se on ihan totta, omasta halustani passaan.

Vierailija
111/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä passaa. Tänään iltapäivällä opetat lapsella missä on aamupala tarvikkeet ja miten tehdään aamuleipä. Huomenna tekee itse tai on syömättä, ihan oma valinta. Sama hampaat, ei siihen kuole jos niitä ei aamulla pese mutta pelottelee kuitenkin vähän reijillä. Vaatteet ja repun voitte katsoa kuntoon jo illalla.

En mä kyllä ymmärrä miksei voi nousta tekemään lapselleen aamiaisen ja keittää itselle kahvit samalla, jutella siinä ja vaihtaa kuulumisia. Mä laitan lapsille kaikki valmiiksi, niin pääsevät reippaasti matkaan hyvillä mielin. Osaavat kyllä itsekin, tietysti, mutta mulle on tärkeintä että kaikki käy sujuvasti ja kaikki pääsee hyvillä mielin kouluun ja keskittyvät vain siihen.

Itse en halua lasten mielen painoksi mitään räyhäävää äitiä ja ikäviä aamuja.

Voi tietysti jos haluaa, mutta osa meistä tekee esim yövuoroja. Hirveän iloisesti en herää klo.7 joka aamu keittämään kahvia jos olen päässyt nukkumaan vasta klo.6.

No mene nukkumaan vaikka 7.30, 8.00. Ei tarvitse herätä välillä.

Vierailija
112/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ja missä on nykyään kasvatuslaitos, arvon asiantuntijat, kerrotteko?62

Vierailija
113/113 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki lapset vaan suostu opettelemaan asioita, ei vaikka kuinka yrittäisi. Oma 2,5-vuotias saa ihan järkyttävät huutoraivarit, jos häntä yrittää käskeä yhtään mistään asiasta. Ei edes potalle suostu. Kaikki on vaan eieieieieieieieieiiiiiii ja heittäytyy lattialle huutamaan. Ja sitten kaikki kavereiden lapset on kilttejä ja tottelevaisia. On vaan tosiasia, että jotku lapset on vaikeempia kuin toiset. On erilaisia persoonia ja temperamentteja. Jos lapsi ei halua oppia, ei sitä voi siihen pakottaakaan. Ja kyllä tulee itelläkin välillä mieleen antaa koko kersa pois, kun tuntuu etten pärjää sille. Ja turha jeesustella, että älkää tehkö lapsia, jos ette niitä osaa hoitaa, koska ei sitä ikinä voi tietää millanen riiviö sieltä tulee. Voi tulla helppo tai voi tulla vaikea.

Metsään menee, jos tuon ikäistä yrittää käskeä... ja kuvittelee, että se onnistuu. Voi onnistua, mutta se ei tosiaankaan johdu sinusta.

Niin siis minä vastasin siihen kommenttiin, kun joku kertoi, että lasta pitää ikätasonsa mukaan opettaa omatoimiseksi 2-3-vuotiaana. No kaikki lapset nyt vaan ei ole opetettavissa vielä ainakaan tuon ikäsenä omatoimiseksi. Eli ei ole peiliin katsominen jos lapsi ei itse halua opetella, vaikka aikuinen yrittää opettaa. Sulla meni metsään, kun et kattonut, mihin kommenttiin itse Vastasin.

Ja sulla meni metsään kun et näköjään lukenut ollenkaan kohtaa OPETTAA IKÄTASON MUKAISESTI. Ikätason mukaista opettamista ei ole käskeä 2,5v.tä tekemään mitään ja sitten luovuttaa ja tehdä lapsen puolesta kun se saa itkupotkuraivarin siitä komentamisesta... Ja jos haluaa opettaa lapselle taitoja jotka katsotaan ikätason mukaan osattaviksi taidoiksi, se pohjustaminen oppimiselle on alkanut jo paaaaaaaljon aiemmin...

Mutta passaa vaan ja napise samalla kun lapsi on vaikea ja kaikki pitää itse tehdä kun ei lapset tottele komentoja... On sulla vaikeeta kun sattui tulemaan niin vaikeat lapset vaikka kaikkien muiden lapset on niin helppoja. Muistathan vielä mainita saman useasti kun lapsi on itse kuulolla? Lopeta sitten yhtäkkiä passaaminen kun lapset on jotain 10v, oikein marttyyrinä kiukutelet että teidän pitää osata nyt itse, ei äiti voi aina tehdä puolesta. Lapset on siinä sitten suu auki että wtf, mitä pitäisi tehdä ja miten kun ei ole vanhempi koskaan viitsinyt opettaa, passannut vaan marttyyrinä "kun ei kukaan muu tee mitään" Tulee oikein tosi hyväitsetuntoisia lapsukaisia kun eka kymmenen vuotta passataan "kun ei ne ite tee/osaa/viitsi" ja sitten seuraavan 10v vanhempi naama nutturalla kieltäytyy auttamasta ja neuvomasta lasta kun "sun pitää jo osata ite".