Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijä, joka luulee olevansa pomo Tiedättekö ihmistyypin?.

Vierailija
30.08.2018 |

Miksi jotkut työntekijät käyttäytyvät kuin esimiehet?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätemisen tarve kova ja luulee osaavansa muita paremmin.

Vierailija
2/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Koska olen hiljainen eräs työntekijä antaa pyytämättä neuvoja ja olettaa, että teen  omien hommien lisäksi, vaikka oikea työnjohtaja on kertonut selvästi, mitä pitää tehdä. Olen miettinyt, mitä tapahtuisi jos alkaisin käskyttämään vaihteeksi tätä "apujohtajaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Koska olen hiljainen eräs työntekijä antaa pyytämättä neuvoja ja olettaa, että teen  omien hommien lisäksi, vaikka oikea työnjohtaja on kertonut selvästi, mitä pitää tehdä. Olen miettinyt, mitä tapahtuisi jos alkaisin käskyttämään vaihteeksi tätä "apujohtajaa".

a) hän tekee, kuten käsket

b) hän esittää kuuroa

c) hän raivostuu.

Joku näistä?

Vierailija
4/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heittäydyn silloin ihan tyhmäksi tyyliin , "ihanko totta", "oho" ,"ai noinko se tehdään, enpä tiennytkään".

Vierailija
5/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hyvin ja tällaiselle käytökselle löytyy termi: vastuuton työkäyttäytyminen.

Nykyisessä duunissa sain tällaisen ”apujohtajan” ojennukseen. Ei enää pomota.

Vierailija
6/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Meidän toimistolla yksi Dwight on tämänkaltainen tyyppi!

Vierailija
7/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällaiset henkilöt ovat sellaisia, jotka eivät oikeasti esimiesasemassa selviäisi ollenkaan vaikka niin kuvittelevat.

Vierailija
8/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin työssäni senior roolissa. Kyllä itse ainakin puutun opastamalla, jos huomaan, että joku selkeästi tekee väärin työnsä. En delegoi asiaa esimiehelle. Jos pari huomautusta ei riitä niin sitten pyydän esimiestä puuttumaan. Ainakin it-alalla tuo on ihan normaali käytäntö. Näin on omallakin kohdalla toimittu. Jos joku siitä pahastuu niin kannattaa harkita alan vaihtamista tai työttömyyttä. Kyse ei ole pätemisestä tai ilkeydestä vaan siitä, että tiimi suoriutuu mahdollisimman hyvin töistä.

Vierailija
9/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuollainen nuorempana. Elin sen illuusion varassa, että töissä tehdään töitä eikä jutella työaikana muiden kanssa, viivytä kahveilla puolta tuntia ja lounaalla tuntia tai hoideta yksityisasioita tai -puheluita työaikana. Kävin lounaalla, mutta en koskaan käynyt kahvitauoilla, vaan tein todella paljon töitä.

Oikeasti työnteolla ei ollut mitään merkitystä, koska en osannut (tai osaa) palvoa esimiehiä.

Nykyisin istun kahvitauolla yhtä pitkään kuin muutkin eli opin jotain matkalla. Ymmärrän, että työkaveri kertoo lapsille joka päivä puhelimessa, että jääkaapissa on ruokaa. 

Vierailija
10/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus siihen rooliin voi joutua, vaikka ei haluaisikaan. Esimerkiksi silloin, jos muut on uusia/uudehkoja ja tarvitsevat opastusta työhönsä. Ja sitten se rooli voi jäädä päälle.

Vierailija
11/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toimin työssäni senior roolissa. Kyllä itse ainakin puutun opastamalla, jos huomaan, että joku selkeästi tekee väärin työnsä. En delegoi asiaa esimiehelle. Jos pari huomautusta ei riitä niin sitten pyydän esimiestä puuttumaan. Ainakin it-alalla tuo on ihan normaali käytäntö. Näin on omallakin kohdalla toimittu. Jos joku siitä pahastuu niin kannattaa harkita alan vaihtamista tai työttömyyttä. Kyse ei ole pätemisestä tai ilkeydestä vaan siitä, että tiimi suoriutuu mahdollisimman hyvin töistä.

Ehkei nyt puhuttu sinusta tai muistakaan siiiniöyr roolissa olevista.

Tavan rivityöntekijöistä.

Vierailija
12/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä pomoksi kuvitteleva alkoi kitistä että pitäisi kysyä lupa häneltä ja vastaavilta työntekijöiltä tehdä töitä eri vuorossa ja eri pisteessä. Totesin vain, että POMO ei ole sanonut mitään sellaista ja jatkoin samaa rataa. Pääsin niin heistä eroon.

Vierailija
13/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenhan minäkin rivityöntekijä. Ei mulla ole mitään esimiehen valtaa tai vastuuta. Toki siinä projektissani lead rooli tuo tietyn vastuun sille projektille. Ainakin itse käsitin tuossa aloituksessa puhuttavan kaikista, joilla ei ole esimiesasemaa.

Vierailija
14/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raivodtuttava ihmistyyppi. Jos sellaisen apupomon yrittää saada edes hienovaraisesti tymmärtämään, ettei ole muiden yläpuolella, hän suuttuu silmittömästi, kun hänen varpailleen hypitään.

Vierailija
15/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenhan minäkin rivityöntekijä. Ei mulla ole mitään esimiehen valtaa tai vastuuta. Toki siinä projektissani lead rooli tuo tietyn vastuun sille projektille. Ainakin itse käsitin tuossa aloituksessa puhuttavan kaikista, joilla ei ole esimiesasemaa.

Niinpä, ei puhuttu nyt sinusta.

Vierailija
16/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset varapomot ovat merkki huonosta johtamisesta. Jos virallinen esimies ei osaa asia - tai/ja henkilöjohtamista alkaa niitä hommia tekemään tietyntyyppiset rivimiehet. Todella ärsyttäviä ovat, mutta itse tosiaan olen huomannut että aiheutuu pääsääntöisesti huonosta johtamisesta organisaatiossa.

Vierailija
17/42 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) hän tekee, kuten käsket

b) hän esittää kuuroa

c) hän raivostuu.

Joku näistä?

B tai c, ei missään tapauksessa a!

Vierailija
18/42 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän hyvin ja tällaiselle käytökselle löytyy termi: vastuuton työkäyttäytyminen.

Kuinka se tapahtui?

Vierailija
19/42 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka se tapahtui?

Lähti ilmeisesti lätkimään.

Vierailija
20/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt ko. ilmiöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi