Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijä, joka luulee olevansa pomo Tiedättekö ihmistyypin?.

Vierailija
30.08.2018 |

Miksi jotkut työntekijät käyttäytyvät kuin esimiehet?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle ilmiölle on olemassa myös tieteellinen termi: "savolainen piällysmies".

Vierailija
22/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa ne savolaisjurpot  hääräävät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset varapomot ovat merkki huonosta johtamisesta. Jos virallinen esimies ei osaa asia - tai/ja henkilöjohtamista alkaa niitä hommia tekemään tietyntyyppiset rivimiehet. Todella ärsyttäviä ovat, mutta itse tosiaan olen huomannut että aiheutuu pääsääntöisesti huonosta johtamisesta organisaatiossa.

Näin se on. Kun oikea esimies ei tee hommiaan, oon liian etäinen, ei tiedä mitä työpaikalla tapahtuu, niin yhteisössä on ikään kuin valtatyhjiö, ja joku sen tyhjiön täyttää, jos yhteisössä on sellainen tyyppi. Jos ei ole, niin hommat etenee hitaasti ja sekavasti tai ei etene ollenkaan. 

Vierailija
24/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse joskus tällainen. Lähinnä tilanteissa missä istutaan kokouksessa ja jaaritellaan tyhjänpäiväisiä asioita eikä saada palaveria päätökseen millään. Silloin on vain päätettävä kokous jonkinlaiseen yhteenvetoon ja sovittava uusi palaveri, jos tarpeen, koska ne varsinaiset työtkin on tehtävä.

Vierailija
25/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselle täytyy johdonmukaisesti mutta asiallisesti tehdä selväksi, ettei ota käskyjä vastaan häneltä, koska hänellä ei ole käskytysvaltaa. Tarvittaessa toistuvasti. Kannattaa yrittää pysyä viilipyttynä, jotta et vajoa hänen tasolleen "taistelemaan" asioista, joihin sinun ei pitäisi joutua käyttämään aikaasi ja energiaask ensinkään.

Jos tähän yhdistyy kyseksellä henkilöllä taipumus puhua paskaa palavereissa esimiesten kuullen, keskeytän paskanjauhannan oitis. Tarvittaessa vaikka päälle puhumalla mutta hermostumatta.

Vierailija
26/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätemisen tarve kova ja luulee osaavansa muita paremmin.

Tämä. Täällä meillä yksi lähihoitaja tälläinen. Leikkii toisten pomoa, komentelee asiakkaita. Pitää kiinni omista kannoistaan, vaikka olisivat todistetusti vääriä.

Vierailija
27/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, ja on ollut alaisena.

Vierailija
28/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä tänä kesänä tällaisia. Tai siis olivat harjoittelijoita, eli vielä opiskelijoita. Tuntuivat tietävän kaikesta kaiken ja yrittivät opettaa vuosikymmeniä talossa olleita. Olihan se vähän myötähäpeää herättävää, mutta luulen käytöksen johtuneen ainakin osaksi epävarmuudesta.

Vierailija
29/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulikin kahteen kertaan oikea vastaus: virallinen johto on heikko.

Vierailija
30/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen :D Toisaalta oma esimieheni tykkäso siitä, että otin homman haltuun hänen ollessaan poissa, vaikka virallista vastuuasemaa minulla ei ollutkaan. Välillä töissä on poikkeustilanteita, jolloin jonkun on hyvä ottaa ohjat käsiin ja organisoida asiat uusiksi. 

Nykyään toimin esimiehenä ja sain paikan juuri siksi, että olin jo näyttänyt osaamiseni organisoinnin saralla. Onneksi meillä on töissä aikuisia ihmisiä, eikä kukaan koskaan pahastunut kun ohjasin, opastin ja neuvoin. Meillä ennemminkin kaikki tsemppaavat ja neuvovat toisiaan, ihan mielettömän hieno juttu!

Vierailija
31/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi se olla pohjalaistakin luonnetta.

Moon oikias.

Soot vääräs.

Soon vääräs.

Moomma oikias.

Tootta vääräs.

Noon vääräs.

Vierailija
32/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrään tämän kejun ylös!

Vierailija
33/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

piällysmies kirjoitti:

Määrään tämän kejun ylös!

Keju nostettu, pojo.

Vierailija
34/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli pomoille assistentiksi yksi aivan älyttömättömän itseriittoinen tyyppi. Aina valittamassa muiden tekemisistä, ottamassa kunniaa töistä joita ei todellakaan yksin tehnyt ja aina sanomassa "kyllä MÄ hoidan" -tyyppisiä juttuja.  Ennen tätä työporukka oli oikeasti varmasti yksi Suomen parhaimmista, ja nyt ei viitsisi palavereihin edes mennä, kun ei pää kestä tämän yhden tärkeilyä. Kaikki työntekijät huomataan, miten ärsyttävä tyyppi tämä on, ja luultavasti pomotkin jo ärtymässä häneen, mutta ovat itse niin hyviä tyyppejä, etteivät ikinä sanoisi toisen persoonallisuudesta hänelle mitään.

Vierailija
35/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kunnian omijat on oma lukunsa.

Kerran tehtiin toisessa maassa olevalle organisaatiolle tukiprojektia ja tehtiin kehitysehdotus heidän tuotteensa testaamiselle. No ensin ne ihmetteli, että mikä se tämä muka on, mutta myöhemmin se jotenkin muuttui heidän omaksi ideakseen.

Lisäksi heidän porukassaan pyöri yksi tyyppi, joka käyttäytyi ikään kuin projektipäällikkö, vaikka ei sitä ollutkaan. Ei tiedetä vieläkään, mikä hänen roolinsa siinä projektissa oli.

Vierailija
36/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihmistyyppi, jota en voi sietää ollenkaan töissä tai vapaa-ajalla. Jokaisessa projektissa johtajan rooli on pakko saada. Voi kun pakko saada päteä ja käskyttää ja näyttää niille kuinka paljon taitavampi minä olenkaan. Voi huoh...

Välillä ärsyttää ja välilla huvittaa kun minua kohdellaan kuin lasta. Neuvotaan ja ohjeistetaan ihan yksinkertaisemmatkin asiat ja lopuksi vielä varmistetaan osaanko nyt varmasti, vaikka onhan minulla vain 4 vuotta takana täällä työpaikalla. Sittenpähän saa ainakin tyhmäksi heittäytymällä muut tekemään omat työt hähä :D Pitää vaan kehua kuinka taitavia ne onkaan ja tekee hommat paljon paremmin kuin itse. 

Vierailija
37/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi on tuttu. Olen törmännyt useassakin työpaikassa. Itse olen kyllä selkeäsanaisesti ilmoittanut keneltä otan toimeksiantoja. Olen yleensä saanut olla rauhassa. Näitä neuvojiahan löytyy joskus vapaallakin. Se on oma ihmistyyppi. Ei tulllaisesta tule hyvää esimiestä.

Vierailija
38/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli yksi opiskelija määräaikaisella sopimuksella ja hän on kova oman hännän nostaja sekä pomottaja. Kaikkia muita vituttaa, paitsi meidän esimiestämme, joka ei osaa itse johtaa. Haluan niin paljon pois...

Vierailija
39/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman tyhmää porukkaa, aikas paljon.

Vierailija
40/42 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tällainen besserwisser töissä. Hän kyseenalaistaa pomojen päätökset ja keksii jatkuvasti omia ”sääntöjä”, joita sitten opettaa uusille työntekijöille niin etteivät nämä lopulta uskalla tehdä oma-aloitteisesti enää mitään. Joka ikinen asia pitäisi tämän työkaverin mielestä tehdä mahdollisimman monimutkaisesti, vailla mitään joustoa säännöistä (asiakaspalvelualalla, missä jousto on kuitenkin yleensä mahdollista ja jopa suotavaa asiakkaan tilanteesta riippuen). Häneltä tilannetaju puuttuu täysin. En ihmettele, että hän saa usein negatiivista asiakaspalautetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi