Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tyytyväinen palkkaan 3000 €

Vierailija
30.08.2018 |

Tähän puhelinetu päälle ja reissupäivistä korvaus (noin kerran kuussa). Kevyt ja puhdas toimistotyö.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, tuohan on älyttömän hyvä palkka! Minä olen tehnyt vaativaa esimiestyötä vähän alle kahden tonnin bruttotulolla, toki pidempään töissä olleet työkaverit sai pari sataa enemmän, mutta siinä se sitten on kun on 10 vuoden ikälisän ansainnut ei tulot juurikaan enää nouse eikä kovin montaa tilaisuutta päästä yksikön päälliköksi tai toimitusjohtajaksi ole koska niistä hommista lähdetään vain eläkkeelle.

Olisin seitsemännessä taivaassa jos saisin noin hyvää palkkaa, edellinen työpaikka oli KVTESsin mukainen eli kunta-ala, ja nyt hain valtiolle töihin ja siellä lähtöpalkka työssä on vähän yli kaksi tonnia, ja sitten on mahdollisuus saada henkilökohtaisia tuloslisiä korkeintaan 45% palkasta, valtion kitsauden ja jatkuvat säästöt tietäen sitä ei varmasti kukaan saa.

Vierailija
42/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti, tuollahan elelisi ihan herroiksi. Nimim. nettopalkka 1200e

Minulla noin 3000 € kk-tuloilla jää nettona n. 2200 €. Voin kertoa, että en elä herroiksi, koska "isotuloisena" maksan asumisen ja lasten päivähoidon omasta pussista.

Meidän perheessä miehellä on ollut n. 40 000€/br vuositulot tai vähän alle (eli lähelle sama kuin sulla), ja minä työttömänä ja oli tulot jotain vähän yli 10 000€/br, niin kallein maksu meni päivähoidossa, eikä voi haaveillakaan mistään asumistuesta. Eli vaikka tienattaisiin vain 25 tuhattta per pää, niin kalleimman mukaan maksettaisiin kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vähän riippuu mitä tekee. Tehdas työ, maalari,talonmies, roskakuski tms. Työ jossa on jatkuvasti taukoja, ja tekeminen on "tekemistä" niin olisin.

Lähihoitajana, lastenhoitajana, koodari ja en todellakaan tekisi.

Vierailija
44/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Asumiskulut (sis shkön yms) ja oma bussilippu tällä hetkellä yhteensä noin 1000 e, ja asumiskuluja siis jakamassa toinenkin. 

Vierailija
45/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3150 on bruttopalkka ja olen siihen ihan tyytyväinen. Raha riittää elämiseen ja 200-300 euroa jää säästöönkin. Elämme tosin vaatimattomasti, lähes kaikki vaatteet ja kodintavarat ostan kirpparilta, koska rakastan kirppareilla kiertelyä. Auto syö turhan paljon rahaa, mutta se on välttämätön että pääsen tienaamaan tuon palkkani. Tunnen olevani etuoikeutetussa asemassa ja kiitollinen siitä että asiat ovat näin hyvin!

Vierailija
46/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt brutto 2400, liikaa joutuu raha-asioita miettimään. Verotukseen häviäisi leijonanosa, mutta kyllä, juuri nyt olisin todella tyytyväinen kolmen tonnin bruttoon jos sellaista palkkaa vain saisi.

Vierailija
47/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, nyt valtiolla virkamiehenä. 2700 brutto ja bonuksena vmäinen homma.

Vierailija
48/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tänne ilmestyi näitä 4000> tienaavia. Mistä osaatte aina tänne kun palkkaa kysytään. Muissa keskusteluissa ei näitä ole.

Tilastollisesti näitä yli 3000e tienaavia on aika vähän... Ei muuten haittaa, mutta vääristää ihmisten käsitystä palkoista noin yleisesti.

Vierailija
49/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin bruttopalkka suomessa on 2500,-.

Vierailija
50/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti, tuollahan elelisi ihan herroiksi. Nimim. nettopalkka 1200e

Minulla noin 3000 € kk-tuloilla jää nettona n. 2200 €. Voin kertoa, että en elä herroiksi, koska "isotuloisena" maksan asumisen ja lasten päivähoidon omasta pussista.

Seuraavaksi kun palkankorotusta meinaa olla tulossa, sanot jämäkästi "Ei kiitos, en halua. Itseasiassa voitte maksaa minulle entistä vähemmän, jotten joudu kokonaan itse maksamaan lapseni kuluja."

Vierailija
51/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Palkkani on nyt 3600 ja sen pitäisi olla yli 4000€. 4500 olisi ok.

Vierailija
52/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin bruttopalkka suomessa on 2500,-.

Tuskin.

https://www.paivanlehti.fi/suomalaisten-keskiansio-oli-3-596-euroa-kuus…

Kokoaikaisen keskiansio on noin 3600€/kk

53/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos mun työstä olisi kyse. Tienaan enemmän kuin tuon 3000 € bruttona.

Vierailija
54/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joilla on alle olisi ja kaikki joilla on yli ei olisi.

Vierailija
55/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin, mutta olen myös tyytyväinen siihen, että te muut tienaatte tuon verran ja enemmänkin, ja elätätte minut, sillä en tule koskaan pääsemään itse töihin. 

Tässä on viisauden alku.

Vierailija
56/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tänne ilmestyi näitä 4000> tienaavia. Mistä osaatte aina tänne kun palkkaa kysytään. Muissa keskusteluissa ei näitä ole.

Tilastollisesti näitä yli 3000e tienaavia on aika vähän... Ei muuten haittaa, mutta vääristää ihmisten käsitystä palkoista noin yleisesti.

https://www.paivanlehti.fi/suomalaisten-keskiansio-oli-3-596-euroa-kuus…

Palkansaajien ansioiden mediaani oli 2016 3193€/kk, eli puolet palkansaajista tienaa tuota enemmän.

Työntantajat yrittävät vaan kusettaa väittämällä että suurin osa tienaa vain pari tonnia kuussa.

Vierailija
57/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastellaan artikkelia hieman syvemmin:

Kirjanpidon ja laskentatoimen asiantuntijat ansaitsivat palvelualoilla 2 905 ja teollisuudessa 3 295 euroa, taloushallinnon toimistotyöntekijät palvelualoilla 2 593 euroa ja teollisuudessa 2 716 euroa kuukaudessa.

Vääristymää aiheuttaa erittäin korkeasti koulutetut eläkeikää hipovat, joiden tulot voivat olla 10 000 euroa >/kk.

Tuo artikkelin esimerkki palkalla 2593 euroa on siis lähinnä totuutta, jos puhutaan ns. tavantallaajasta.

Vierailija
58/63 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä olisiko kyseessä päivätyö lähellä kotia. Jos olisi, niin kyllä tuo minulle kelpaisi.

Vierailija
59/63 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä olisiko kyseessä päivätyö lähellä kotia. Jos olisi, niin kyllä tuo minulle kelpaisi.

Päivätyö ja joustava työaika. Työmatkaan 20 min pvä.

Vierailija
60/63 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme