Lentolipussa väärä sukunimi! Apua!
Lähdettiin Barcelonaan äidin kanssa ja äidillä vaihtunut sukunimi jonkin aikaa sitten, muttei valitettavasti ole ehtinyt päivittää passia. Lentolippuja varatessa minä kirjoitin uuden sukunimen, tuleekohan tästä ongelmia jos Espanjassa katotaan passit takas lähtiessä?
Kommentit (22)
Tulee ongelmia. Käy konsulaatissa ennen kuin lähdette takaisin.
Eikös sitä lipun nimeä voi vaihtaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös sitä lipun nimeä voi vaihtaa?
Voi, mutta ei ilmaiseksi.
Passiin pitää muuttaa uuden tiedot mahdollisimman pian. Eli se kannattaa uusia.
Pitää olla sama nimi passissa ja lipussa. Jompaankumpaan pitää vaihtaa tai jäätte kentälle.
No tulee.. mutta se on Passi jossa on väärät tiedot. Sellaisella ei saa matkustaa. Tiedän, että monet matkustaa ja tiedän,.eä että jotkut jopa matkustaa passissa vanha nimi ja luoottokorteissa uusi.
Mulle kävi niin, että netistä lippuja ostaessa meni etunimi ja sukunimi väärin päin (eli etunimen kohtaan sukunimi ja toisin päin ). Sitä ei sitten voinut enää vaihtaa. Pelkäsimme, että tuleeko ongelma. Ei ollut mitään pulmia, kun Euroopan sisällä lennettiin. Teidän ongelma on tietty vähän toisenlainen. Kysykää lentoyhtiöltä.
Mitä jos vaikka keskittyisit pari minuuttia siihen mitä olet tekemässä ja AJATTELISIT, niin tätäkään ongelmaa ei olisi. Passissa ja lipuissa pitää olla täsmälleen sama nimi.
No nimi pitää lentolipussa ja passissa olla sama.
Eli passinhankitaan vaan - mikä tässä nyt oli ongelma? Se, että passi maksaa sen 50 euroa?
Vierailija kirjoitti:
No tulee.. mutta se on Passi jossa on väärät tiedot. Sellaisella ei saa matkustaa. Tiedän, että monet matkustaa ja tiedän,.eä että jotkut jopa matkustaa passissa vanha nimi ja luoottokorteissa uusi.
Minä kysyin tätä poliisista, kun otin tyttönimeni takaisin. Vastaus oli, että passilla voi matkustaa niin kauan, kuin se on voimassa. Ja näin olen tehnyt.
Pahalta näyttää jos sukunimi väärä. Ette pääse koneeseen, ellette muuta lipun tietoja tai hanki passia uudella nimellä.
Ei haittaa jos ette pääse takaisin. Siellä on kaikki paremmin kuin täällä Sipilän Pohjois-koreassa.
No aika epätodennäköistä, että kukaan passia edes kysyy, jos menet itse ensin bag dropiin ja annat oman passisi ja lippunne on samalla varauksella.
Itse sain ilmaisen meno/paluu-lentolipun Pariisiin 90-luvulla harrastukseni kautta. Siinä oli pelkät etunimeni. Soitin huvikseni lentoyhtiöön, että onko ongelma, ja todellakin koneeseen en olisi päässyt. No sain uudet liput kun korjasin asian ajoissa.
Fuengirolasta kämppä ja hakemaan Espanjan kansalaisuutta. Viime kesän tapaus oli se että jollekkin julkkikselle oli kirjattu lippu hänen kaikkien tuntemalla kutsuma nimellä kuten "Sikke Sumari" kentälle jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin tätä poliisista, kun otin tyttönimeni takaisin. Vastaus oli, että passilla voi matkustaa niin kauan, kuin se on voimassa. Ja näin olen tehnyt.
Aika jännä, koska lain mukaan passin pitää olla ajan tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin, että netistä lippuja ostaessa meni etunimi ja sukunimi väärin päin (eli etunimen kohtaan sukunimi ja toisin päin ). Sitä ei sitten voinut enää vaihtaa. Pelkäsimme, että tuleeko ongelma. Ei ollut mitään pulmia, kun Euroopan sisällä lennettiin. Teidän ongelma on tietty vähän toisenlainen. Kysykää lentoyhtiöltä.
Minä olen joutunut maksamaan tästä mennen tullen 50 €. Oli kyllä Aasian reissu silloin.
No, huolimattomuudesta sakotettiin, olenpahan ollut tarkka sittemmin.
Kyllä voi tulla. Eikö se viime kesänä ollut juuri Barcelonan kentällä ongelma, kun passin nimi ja lipun nimi eivät täsmänneet?
Joka paikassahan niitä ohjeita on, että tarkista, että lentolippusi ja pasisi nimi täsmäävät. Yhteys nyt lentoyhtiön, nimenvaihdosta veloittavat useampia satasia. Toivottavasti asia selviää.
Ai olitkin jo reissussa, luin tarkemmin. No soita lentoyhtiön etukäteen ja kysy.