Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentolipussa väärä sukunimi! Apua!

Spacewitch
30.08.2018 |

Lähdettiin Barcelonaan äidin kanssa ja äidillä vaihtunut sukunimi jonkin aikaa sitten, muttei valitettavasti ole ehtinyt päivittää passia. Lentolippuja varatessa minä kirjoitin uuden sukunimen, tuleekohan tästä ongelmia jos Espanjassa katotaan passit takas lähtiessä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spacewitch kirjoitti:

Lähdettiin Barcelonaan äidin kanssa ja äidillä vaihtunut sukunimi jonkin aikaa sitten, muttei valitettavasti ole ehtinyt päivittää passia. Lentolippuja varatessa minä kirjoitin uuden sukunimen, tuleekohan tästä ongelmia jos Espanjassa katotaan passit takas lähtiessä?

Kyllä voi tulla. Eikö se viime kesänä ollut juuri Barcelonan kentällä ongelma, kun passin nimi ja lipun nimi eivät täsmänneet?

Joka paikassahan niitä ohjeita on, että tarkista, että lentolippusi ja pasisi nimi täsmäävät. Yhteys nyt lentoyhtiön, nimenvaihdosta veloittavat useampia satasia. Toivottavasti asia selviää.

Ai olitkin jo reissussa, luin tarkemmin. No soita lentoyhtiön etukäteen ja kysy.

Vierailija
2/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ongelmia. Käy konsulaatissa ennen kuin lähdette takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä lipun nimeä voi vaihtaa?

Vierailija
4/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sitä lipun nimeä voi vaihtaa?

Voi, mutta ei ilmaiseksi.

Vierailija
5/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiin pitää muuttaa uuden tiedot mahdollisimman pian. Eli se kannattaa uusia.

Vierailija
6/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla sama nimi passissa ja lipussa. Jompaankumpaan pitää vaihtaa tai jäätte kentälle.

Vierailija
7/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulee.. mutta se on Passi jossa on väärät tiedot. Sellaisella ei saa matkustaa. Tiedän, että monet matkustaa ja tiedän,.eä että jotkut jopa matkustaa passissa vanha nimi ja luoottokorteissa uusi.

Vierailija
8/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kusessa.

Vierailija
9/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapassi. Yhteys konsulaattiin.

Vierailija
10/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että netistä lippuja ostaessa meni etunimi ja sukunimi väärin päin (eli etunimen kohtaan sukunimi ja toisin päin ). Sitä ei sitten voinut enää vaihtaa. Pelkäsimme, että tuleeko ongelma. Ei ollut mitään pulmia, kun Euroopan sisällä lennettiin. Teidän ongelma on tietty vähän toisenlainen. Kysykää lentoyhtiöltä.

Vierailija
11/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka keskittyisit pari minuuttia siihen mitä olet tekemässä ja AJATTELISIT, niin tätäkään ongelmaa ei olisi. Passissa ja lipuissa pitää olla täsmälleen sama nimi.

Vierailija
12/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimi pitää lentolipussa ja passissa olla sama.

Eli passinhankitaan vaan - mikä tässä nyt oli ongelma? Se, että passi maksaa sen 50 euroa?

Vierailija
13/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tulee.. mutta se on Passi jossa on väärät tiedot. Sellaisella ei saa matkustaa. Tiedän, että monet matkustaa ja tiedän,.eä että jotkut jopa matkustaa passissa vanha nimi ja luoottokorteissa uusi.

Minä kysyin tätä poliisista, kun otin tyttönimeni takaisin. Vastaus oli, että passilla voi matkustaa niin kauan, kuin se on voimassa. Ja näin olen tehnyt.

Vierailija
14/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta näyttää jos sukunimi väärä. Ette pääse koneeseen, ellette muuta lipun tietoja tai hanki passia uudella nimellä.

Vierailija
15/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos ette pääse takaisin. Siellä on kaikki paremmin kuin täällä Sipilän Pohjois-koreassa.

Vierailija
16/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika epätodennäköistä, että kukaan passia edes kysyy, jos menet itse ensin bag dropiin ja annat oman passisi ja lippunne on samalla varauksella.

Vierailija
17/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ilmaisen meno/paluu-lentolipun Pariisiin 90-luvulla harrastukseni kautta. Siinä oli pelkät etunimeni. Soitin huvikseni lentoyhtiöön, että onko ongelma, ja todellakin koneeseen en olisi päässyt. No sain uudet liput kun korjasin asian ajoissa.

Vierailija
18/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuengirolasta kämppä ja hakemaan Espanjan kansalaisuutta. Viime kesän tapaus oli se että jollekkin julkkikselle oli kirjattu lippu hänen kaikkien tuntemalla kutsuma nimellä kuten "Sikke Sumari" kentälle jäi.

Vierailija
19/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin tätä poliisista, kun otin tyttönimeni takaisin. Vastaus oli, että passilla voi matkustaa niin kauan, kuin se on voimassa. Ja näin olen tehnyt.

Aika jännä, koska lain mukaan passin pitää olla ajan tasalla.

Vierailija
20/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin, että netistä lippuja ostaessa meni etunimi ja sukunimi väärin päin (eli etunimen kohtaan sukunimi ja toisin päin ). Sitä ei sitten voinut enää vaihtaa. Pelkäsimme, että tuleeko ongelma. Ei ollut mitään pulmia, kun Euroopan sisällä lennettiin. Teidän ongelma on tietty vähän toisenlainen. Kysykää lentoyhtiöltä.

Minä olen joutunut maksamaan tästä mennen tullen 50 €. Oli kyllä Aasian reissu silloin.

No, huolimattomuudesta sakotettiin, olenpahan ollut tarkka sittemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi