Poistin huonot "ystävät" - en saanut parempia tilalle
Olen tänne joskus kirjoittanut juttuja siitä, miten olen tullut kohdelluksi ystävieni tai kumppanin toimesta. Täällä on ihmetelty, miksi olen sellaisten ihmisten kanssa, jotka kohtelevat minua huonosti. Niinpä keskusteluista rohkaistuani uskalsin jättää huonot suhteet. Tilalle yritin löytää parempia ystäviä ja miestä. Sain vain satunnaisia tuttuja, en ketään pysyvää. Nyt tunnen itseni maailman yksinäisimmäksi ihmiseksi. Olikohan se huonojen suhteiden karsiminen sittenkään hyvä juttu... Kun annatte neuvoja toisille, ottakaa huomioon, että jokaisen tilanne on erilainen. Vaikka itse olisitte rakastettuja ja ihanien ystävien, miehen ja sukulaisten ympäröimäni, ei se tarkoita, että se olisi mahdollista kaikille.
Kommentit (23)
Jos ja kun ap saat taas uusia ystäviä, niin pistä ne huonot ystävät vähän taka-alalle, mutta älä poista niitä kokonaan. Niin minäkin teen. Suurimmalla osalla ihmisistä on varmaankin 1-5 oikeata ystävää, siis kuitenkin enemmän tai vähemmän "viallista". Ei niitä kuitenkaan kannata heivata meneen, vaikkei ne olekaan ihan täydellisiä.
Ehkä olet odottanut ystävyyssuhteilta hieman liikaa? Kuitenkin ihmiset ovat kaikki vajavaisia... Luulen että "täydellinen" ystävyys on tosi harvinaista. Minulle on yksi sellainen. Muuten pidän elämässäni sellaiset kaverit joista on yleisesti ottaen enemmän iloa kuin harmia, vaikka en aina heitä ymmärräkään monissa jutuissa.
Ensin pitää punnita onko enemmän hyviä vai huonoja puolia ystävyyssuhteessa ja tehdä sen mukaan päätökset. Ja sitten pysyä siinä päätöksessä. Parempi on yksin kuin huonossa suhteessa, mutta ei toisilta voi odottaa täydellisyyttä jos ei itsekään ole täydellinen. Tutustu ihmisiin uusissa harrastuksissa ja muussa missä tapaa ihmisiä.