Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä töitä merkonomin papereilla?

Vierailija
30.08.2018 |

Eli olen taloushallinnon merkonomi. Onko oikeasti muuta vaihtoehtoa, kuin kaupan kanssa nykyään?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori bilettäjän näköinen teinipissis voit ehkä saada kassatöitä. Jos taas olet yli 20, taviksen oloinen et saa sitäkään. Merkonomin papereilla ei tee mitään tänä päivänä.

Vierailija
2/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen kyseisillä papereilla sairaalassa osastonsihteerinä, mutta luulenpa, että tähänkään duuniin ei enää hirveästi tarvita työntekijöitä ja monet kollegoistani on lähihoitajia tai sitten erikseen jonkun sihteerikoulutuksen käyneet. Jos syystä tai toisesta meinaan alaa vaihtaa, niin hyvällä tuurilla joku yleissihteeripaikka jossain tai sitten se kaupan kassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan mahdollista, kannattaa jatkaa opintoja. Merkonomi on tosiaan nykyisin melko käyttökelvoton titteli. (olen itsekin pohjakoulutukseltani merkonomi, joten ei mitään alaa vastaan sinällään)

Vierailija
4/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomintutkinto on täys nollatutkinto, jolla ei saa yhtään mitään työtä. Kaupan kassa tai sit joku kauppakeskuksen käytävällä häiriköivä liittymämyyjä taitaa olla ne alat, jolle tuolla turhaakin turhemmalla koulutuksella pääsee.

Niin ja itsekin olen merkonomi. Ei todellakaan olisi kannattanut moiseen turhuuteen aikaa tuhlata :D

Vierailija
5/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalle ja siitä sitten vaikkapa myymäläpäälliköksi/osastovastaaksi.

Terv. Myym.päällikkö, merkonomi.

Vierailija
6/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta taloushallinnon merkonomi kuulostaa vielä vähemmän työllistävältä tutkinnolta kuin myynnin ja asiakaspalvelun merkonomi. Kaupan kassallekin varmaan ennemmin otetaan näitä myyntiin erikoistuneita kuin taloushallintoon erikoistuneita ja taloushallinnon tehtäviin luultavasti vaaditaan amk-tutkinto. Jatko-opinnot tai alanvaihto suositeltavissa.

Vierailija
7/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sihteeriksi saattasit päästä? En oikein tiedä, saako pelkillä merkonomin papereilla ihan oikeasti taloushallintopuolen töitä (esim. palkanlaskija, reskontranhoitaja ym), vaikka niitä koulutuksessa käydäänkin ja myyjiksi tosiaan otetaan ennemnin aspa-puolelta valmistuneita. Itselläni on puolikas taloushallinnon merkonomin tutkinto ja yhden kesän tein hommia palkanlaskijana opintojen aikana, mutta vaihdoin takaisin aspaan ja olen nykyisin yhdessä Suomen isoimmista kodintekstiilifirmoista myyjänä. Jatko-opiskeluja olen itsekin harkinnut, kun olen vasta päälle parikymppinen, mutta en ole oikein mieleistä alaa keksinyt, mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että HR-puoli saattaisi kiinnostaa itseäni enemmän tai sitten jos kävisi jonkun esimieskurssin, että voisi edetä ihan tälläkin alalla.

Vierailija
8/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sihteeri nyt 11 vuotta.

Vierailija
9/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinseksimyyäksi. Merkonomina osaat perustaa sen oman toiminimen ja rahastat kunnolla jokaisesta voihkaisusta ja lesboiluäänestä. You go girl !

Vierailija
10/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kurssikaveri siivoaa, toinen tekee chat/puhelinaspaa, yksi kirjanpitäjä yms. Ei kyllä tee paljon mitään noilla papereilla, mutta on omalla aktiivisuudella todellakin osansa. Itsellä se oli enemmän kuin kunnossa ja sain sieltä kaikista kursseista parhaimmat mahdolliset arvosanat. (ei ollut kyllä temppu eikä mikään)

Itse tein heti nuo merkonomin paperit saatuani palveluneuvontaa ja mielestäni oli ihan hyvä palkka parikymppiselle merkonomille (2300e). Muutamaa muutakin vastaavantasoista työtäkin olisin saanut eli oli jopa varaa valita. Jatkoin kyllä korkeakouluopintoihin heti ja kaksoistutkinto oli missä tuo merkonomi ylioppilastutkinnon kanssa yhdessä.

Omalla aktiivisuudella voit päästä siis ihan perus myyjä / aspaduuneihin ja edetä sitä kautta. Ammattikorkeissa voi sit jatkaa monimuotopuolella työn ohessa ja saada vähän paremman jatkotutkinnon.

Vierailija
11/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuntemani merkonomi on lasten kotipäivähoitajana ja toinen on sairaseläkkeellä, muut työttömiä.

Vierailija
12/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin tuolla koulutuksella on voinut päästä kirjanpitäjäksi, mutta nykyään taitaa olla melkein tradenomeja kun homma on muuttunut.

Jos olet näppärä ja oppimiskykyinen niin tietty sekin voisi onnistua.

Vierailija
13/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-opiskele tradenomiksi, pääset pitelemään kirjoja.

Vierailija
14/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on taloushallinnon merkonomi ja tienaa 2,5k palkanlaskijana

Vierailija
15/15 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti.Feissari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä