Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen teema on teidän koulun vanhojentansseissa?

Vierailija
30.08.2018 |

Nuoret haluavat järjestää 40-luvun tanssiaiset. Musiikki, tarjoilu ja pukeutuminen tulee tuolta kaudelta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks niissä aina joku teema?

Vierailija
2/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että vanhojentansseissa olisi teema. Samat perinteiset kappaleet niissä tietääkseni soitetaan ja tanssitaan koulussa kuin koulussa. Tarjoiluna ihan normaali kouluruoka ja pukuna omavalintainen tanssiasu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, en ole itse koskaan ollut lukiossa. Niin ne kuitenkin nyt tuolla lapsen lukiossa tahto että oppilaat osallistuu tanssien suunnitteluun. Kai se on ihan yleistä ja perus normi käytäntä, vai onko?

Vierailija
4/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään vanhojentanssiteemasta kuullut. Kikapoota ym. on tanssittu kaikissa kouluissa, jotka tiedän. Ennen puvutkin olivat enemmän "vanhanaikaisia", nykyisin pääosin perusiltapukuja.

Vierailija
5/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, en ole itse koskaan ollut lukiossa. Niin ne kuitenkin nyt tuolla lapsen lukiossa tahto että oppilaat osallistuu tanssien suunnitteluun. Kai se on ihan yleistä ja perus normi käytäntä, vai onko?

Omasta lukioajasta on toki yli 10 vuotta eli käytännöt ovat voineet muuttua, mutta ei meillä mitään suunniteltu. Valmiit musiikit ja askelkuviot niihin, siinäpä se. Puvun toki sai jokainen itse valita.

Vierailija
6/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras on tuo teemajuttu minullekin. Penkkareissa oli teema, mutta vanhojentanssit mentiin ns. perinteisellä kaavalla.

Vierailija
7/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemana perinteiset vanhojentanssit

Vierailija
8/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes kuullutkaan mistään tanssiaistewmasga, enkä että oppilaat osallistuisivat suunnitteluun. Yleensä tuo tapahtuma on opettajien läpirunnomma promotiojuhla jossa nuoret koreilevat frakeissa ja kalliissa iltapuvuissa.

Vierailija
9/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosissaan miettivät teemaa, se on mielestäni erittäin huono ajatus. Rajaa liikaa vaihtoehtoja ja tekee puvun hankkimisesta vaikeaa. Tämä on kyllä ensimmäinen kerta kun erikoisteemasta vanhojentanssien yhteydessä kuulenkaan.

Vierailija
10/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkitaan jenkkejä. Niillähän on ne jotkut tanssiaiset missä on joku teema.

Vierailija
11/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus, jos oppilaat otetaan mukaan suunnitteluun. Yleensähän kappaleet ja tanssikuviot ovat valmiina ja ne vain harjoitellaan yhdessä. Kikapoo, Edelwais jne. (joo, joo, en osaa kirjoittaa noita oikein :D) Vinkkinä suunnitteluun: ei liian tarkkaa teemaa. Vaikeuttaa puvun ym. hankkimista.

Vierailija
12/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli oman koulun lisäksi tanssit myös yhteisesti kaikille kaupungin kouluille. Isossa hallissa kaikki tanssivat samaan aikaan. Siinä olisi ollut "hieman" ongelmia, jos olisi ollut jotkut erikoisteemat. 

Vierailija
13/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen edessäni porukan koulun rikkaimpia ja suosituimpia tyttöjä miettimässä millaiset puvut teettävät ompelijalla. Se, ettei tuollaisen pukukoodin toteuttaminen ole mahdollista yli puolelle porukasta, ei käy heidän pienessä mielessäänkään. Ylivoimaisesti suurin osa tytöistä vuokraa pukunsa (ellei tilaisuuteen käy mikä tahansa juhlapuku), eikä niitä 40-luvun mekkoja ole useimmissa pukuvuokraamoissa tarjolla.

Elikä huono idea. Noita historiallisia pukuja ei muutenkaan pääse käyttämään missään muussa tilaisuudessa, joten puvun eteenpäin lainaaminen tai myyminen käy myös lähes mahdottomaksi mikäli aikakautta aletaan rankkaamaan vielä tarkemmin.

Vierailija
14/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkea provo.

Vierailija
15/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen edessäni porukan koulun rikkaimpia ja suosituimpia tyttöjä miettimässä millaiset puvut teettävät ompelijalla. Se, ettei tuollaisen pukukoodin toteuttaminen ole mahdollista yli puolelle porukasta, ei käy heidän pienessä mielessäänkään. Ylivoimaisesti suurin osa tytöistä vuokraa pukunsa (ellei tilaisuuteen käy mikä tahansa juhlapuku), eikä niitä 40-luvun mekkoja ole useimmissa pukuvuokraamoissa tarjolla.

Elikä huono idea. Noita historiallisia pukuja ei muutenkaan pääse käyttämään missään muussa tilaisuudessa, joten puvun eteenpäin lainaaminen tai myyminen käy myös lähes mahdottomaksi mikäli aikakautta aletaan rankkaamaan vielä tarkemmin.

Vaikka ballerinapituinen isohelmainen juhlamekko vuosikymmenen tyyliin ja hiukset ja meikki vintage henkisesti. Ei kai se sen kalliimmaksi tule kuin se blingisifonkimekko.

Vierailija
16/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tyttöni koulussa käy mikä tahansa iltapuku, vaan sen pitää olla sellainen nimenomaan vanhojentanssipuku.

Harmi juttu, sillä oma vanhojentanssipukuni olisi vielä ollut tallella. Ärsyttää ostaa uusi satoja maksava puku.

Vierailija
17/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tyttöni koulussa käy mikä tahansa iltapuku, vaan sen pitää olla sellainen nimenomaan vanhojentanssipuku.

Harmi juttu, sillä oma vanhojentanssipukuni olisi vielä ollut tallella. Ärsyttää ostaa uusi satoja maksava puku.

Millainen on "nimenomaan vanhojentanssipuku"? Mitä itse olen vanhojentansseja nähnyt niin jokaisen pukuvuokraamon valikoimiin kuuluvia perusmekkoja siellä valtaosalla on. 

Vierailija
18/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on burleski ja striptease aiheena ja puvut sen mukaiset.

Vierailija
19/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei tuo ole vain tytön tapa kertoa, ettei hän halua käyttää sinun vanhaa mekkoasi? Itse en ole koskaan kuullut, että koulu määrittäisi vanhojentanssien vaatetuksen. Enkä edes tietäisi, mitä tarkoitetaan nimenomaan vanhojentassipuvulla, jos sellaista vaadittaisiin. 

Vierailija
20/22 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojentanssit on nimenomaan harjoittelua ja opettelua linnanjuhlia varten, näin meidän opettaja aikoinaan kertoi meille, että koskaan ei voi tietää kuka meistä pääsee linnaan. Sellaiseen ei oikein mitkään teemabileet taida sopia, linnassa on asattava käyttäytyä eleganssisti ja pukeitua etiketin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi