Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi ei ole kierukkaa, tarvetta jälkiehkäisypillerille tai muuta epämiellyttävää!

Vierailija
30.08.2018 |

Elämänsä voi usein elää toisinkin. Näistä ei ole pakko kärsiä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole koskaan syönyt e-pillereitä, käyttänyt kierukkaa jne.

Silti olen ihan nainen, ja enää en edes seksiä harrasta, joten ei ole pelkoakaan tulla raskaaksi. Nuorena kävi tuuri, usein en seksiä edes harrastanut, mutta tulin raskaaksi vasta kun halusin lapsen. Sen jälkeen en oo sitä harrastanutkaan, ei ole tarvetta.

Kammoksun ajatusta, että olisin joutunut elämään sellasen elämän kuin joku perusvaimo, pillereitä, kohtuhärveleitä, jatkuvia gynekologisia kaivauksia, miehen tarpeiden wc-pönttönä toimimista.. Hyi, noi kaikki on sellasta mitä kenenkäänj naisen ei oikeesti tarvitsis edes kokea, mutta moni pitää tollasta elämäänsä aivan normaalina, ajattelee ettei muunlailla edes voisi elää.

Joo, usko pois vaan että moni todellakin pitää ihan normaalina ja nautittavana sitä, mitä viehättävästi kutsut "miehen tarpeiden wc-pönttönä toimimiseksi" ja kun tätä haluaa harrastaa, niin nuo muutkin mainitsenasi asiat yleensä kuvioon kuuluvat. Surullista, että sinulla on noin traumatisoitunut suhde seksiin.

Jos tollasta elämää pitää normaalina härveleineen, pillereineen ja jatkuvine vulvan tutkimuksineen, onneksi tosiaan olen vaimologiikalla niin "traumatisoitunut" etten pidä sellasta elämää normaalina enkä itselleni sopivana.

Menisin mieluummin hirteen jos joutuisin tuollasta elämää elämään puolikin vuotta.

Anteeksi jos tämä loukkaa, mutta kenenkään ei onneksi tässä maassa ole pakko tollasta elämää elää. 

Vierailija
22/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön pillereitä, niistä on ollut pelkkää hyötyä. Akne hävisi ja menkat voi pitää vaikka vaan kerran vuodessa, lisäksi menkat niukentui entisestään. Mitään negatiivisia vaikutuksia en ole huomannut. Ei tarvitse edes maksaa mitään kun Kela maksaa :D

Paitsi että joku kaunis päivä voi iskea veritulppa ja hyvässä lykyssä kuolla

Syövästä puhumattakaan. Rintasyöpä yleistyi heti kun e-pilleri keksittiin, jokanen voi vetää omat johtopäätöksensä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehillä on helppoa, kun ei ole noita murheita.

Vierailija
24/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kierukka on ollut pelastus! Hyvin epäsäännölliset kuukautiset loppuivat kokonaan eikä tarvitse ikinä miettiä ehkäisyä. Paras ehkäisypäätökseni ikinä.

Vierailija
25/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän pillereitä edelleen, vaikka viimeisin parisuhde loppui jo vuosi sitten ja seksi sen myötä. En todellakaan halua kuukausittaisia runsaita menkkoja enää vaivoikseni.

Vierailija
26/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö...kierukka ja jälkiehkäisypillerir liittyy toisiinsa miten? Oot jotenkin reppana, ap...

Vierailija
27/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön pillereitä, niistä on ollut pelkkää hyötyä. Akne hävisi ja menkat voi pitää vaikka vaan kerran vuodessa, lisäksi menkat niukentui entisestään. Mitään negatiivisia vaikutuksia en ole huomannut. Ei tarvitse edes maksaa mitään kun Kela maksaa :D

Onhan se mahdollista mutta ei kovinkaan todennäköistä.

Vierailija
28/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mahdollista mutta ei kovinkaan todennäköistä.

Varsinkin jos on etukäteen tarkasti käyty läpi suvussa ja omassa sairaushistoriassa esiintyvät riskitekijät ja tarvittaessa testattu onko kohonnut veritulppa-alttius. Jos lääkäri ei kysele näitä niin sitten on huono lääkäri.

Vierailija
29/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövästä puhumattakaan. Rintasyöpä yleistyi heti kun e-pilleri keksittiin, jokanen voi vetää omat johtopäätöksensä. 

Imetys pienentää rintasyövän riskiä. Päättelen siis e-pillereiden vähentäneen imetyksen määrää.

Vierailija
30/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pilleri poskeen ja kuparia kohtuun, komiaa, saa "isäntä" taas huljutella lihakimpalettaan lovessa. Se on vaimon työ."

Aha. Muutako ei sitten tarvitse tehdä? Lupaatko huljuttaa niin paljon ja usein kun pyydän? Voi olla, että kuusi -kymmenen tuntia vuorokaudessa huljutellaan, jaksatko ihan varmasti? Olen pakannut jo, mihin osoitteeseen tulen?

Sen verran varoitan, että yleensä miehiltä on puhti loppunut ennenkuin minulta halut. Niitä on ollut neljä pitkissä suhteissa.

Vierailija
31/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä "pillerit on helvetistä" kantaa. Itse ainakin käytän niitä ihan sairauden takia, ei ne aina ole pelkästään ehkäisyn takia tai siksi ettei mies käyttäisi kortsua tms. itselläni on pillerit hormonihäiriön vuoksi, ja olen silti ihan yhtälailla nainen kuin kukatahansa muukin ja ihan yhtä tasapainoinen eikä pillerit ole aiheuttanut yhtään mitään ongelmaa tai sivuvaikutuksia (mitään kuivuutta, mielialajuttuja, haluttomuutta tai painoasioita mistä aina vaahdotaan).

Päinvastoin, auttaneet ko. sairauteen ja kuukautiskierron tasapainoitukseen yms. Liäksi vaikka pillerit toki ehkäisee mainiosti (itselläni vielä sellaiset normaaleja minipillereitä tehokkaammat, gynen mukaan yksiä tehokkaimpia mitä on) niin silti mies käyttää kortsua aina, koska ei haluta lasta nyt.

Toki, en usko että pillereitä on tarpeen tuhraan syödä. Eli jos se ei ole ykkösehkäisymuoto eikä mitään terveydellistä syytä ole niin varmaan parempi olla ilman kokonaan. Mutta sitä en ymmärrä kun joku jonka ei näitä tarvitse syödä tulee syyllistämään ja leveilemään muille jotka niitä syö tai joutuvat syömään...