Ihanaa olla viimeinkin hoikka (laihdutusta takana)
Mukavaa, kun voi laittaa mitä vaan päälle ilman että makkarat tursuaa. Vanhat kivat vaatteet myös sopivat päälle. Harkitsen, että kehtaisin mennä pitkästä aikaa uimahalliin. Nyt vaan pitäisi saada paino pysymään tässä.
Kommentit (23)
Onneksi olkoon :) Ethän ala arvostella ylipainoisia ihmisiä entisenä ylipainoisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laihdutin myös noin kolme vuotta sitten 79 kg --> 56 kg. Ja hitaaaasti ja järkevästi, aluksi lähti parikin kiloa per kuukausi mutta viineiset 5 kiloa tyyliin kilo per kuukausi.
Ajattelin tehneeni pysyvän elämäntapamuutoksen. Kaksi vuotta pysyin siinä painossa. Sitten tuli väsymistä elämään noin muuten, liikunta väheni enkä jaksanut keskittyä siihen mitä söin ja kilot tuli melkein kaikki takaisin.
Nyt taas hitaasti pudotellut 10 kg. Ei välttämättä tarvi tippua enempää. Kunhan nyt olis pysyvä pudotus..
Tsemppiä ja onnea ap:lle, painonHALLINTA laihdutuksen jälkeen on haastavaa!
Tuossahan se tulee: ei jaksa välittää, mitä syö, tuleeko kiloja. Mutta ihminenhän on koko ajan tietoinen siitä, että nyt tulee liian iso annos, liikaa suklaata, liikaa tätä. Ja kun on tietoinen, niin se on tavallaan valinta: nyt lihon, mutta en jaksa välittää.
Miksi kuitenkin sanotaan, että lihominen on salakavalaa tai tulee varkain?
Joo, ei se mitään salakavalaa ollut se takaisinlihominen, ainakaan mun kohdalla. Olin siitä hyvinkin ahdistuneen tietoinen. Oli vaan voimavarat niin totaalisen loppu muiden ikävien tapahtumien vuoksi elämässä, ettei riittänyt voimavaroja, itsekuria, motivaatiota ...you name it... liikkumiseen ja terveellisen ruoan valmistukseen.
Sitten niitä kiloja tuli.
Nimenomaan, niin minullakin tuli se 10 kg. Nautinto oli tärkeämpää kuin hoikkuus. Ja vielä kun mieskin sanoi, ettei häntä kilot haittaa.
Jos tahtoo olla hoikka, niin kyllä se onnistuu. Mutta jos sitä motivaatiota ei ole, niin ei se onnistukaan.
Jos on kerran antanut pikkusormensa herkuille, niin niistä erossa pysyminen saattaa olla melko vaikeaa. Tiedän, että noilla kiloilla vähentäminen vaatii täydellisen ruokaremontin. Itse laihdutin 70 kg (167cm) -> 62 kg ja siinä pysyminen osoitautui haastavaksi. Nyt jälleen pudottamassa, mutta vaikeaa on. En tiedä vaikuttaako tähän nykyään ikäkin (45) ja unettomuus/ stressi. Mutta yritän, yritän silti.