Rytmihäiriöt, huimaus ja rintakipu
Olen perusterve 16-vuotias tyttö ja olen alkanut saada rytmihäiriöitä sekä kärsiä huimauksesta ja rintakivuista. Sydänfilmit on otettu ja ne oli ihan ok, eikö verikokeissakaan näy mitään. Nyt mietin, voinko osallistua liikuntatunnille kun koko päivän on ollut huimausta ja vähän oksettava olo ja ylimääräisiä lyöntejä sekä lievää rintakipua.
Eilen suihkussa meinasin kaatua kun verenpaine ilmeisesti laski ja samalla tuntui kuin sydän olisi hyppäämässä kurkkuun.
Minulla on matalahko verenpaine yleensäkin, en tiedä onko sillä jotain vaikutusta tähän.
Kommentit (15)
Olen. Painoa 180kg ja pituus 150. Mistäköhän nämä rytmihäiriöt johtuvat...
Ap
Lääkäriin. Rytmihäiriöt 16-vuotiaalla eivät ole normaaleja
Olen käynyt lääkärissä ja kuulemma ihan normaalia on. Ei ole vakavaa eikä mitään syytä huoleen lääkäreiden mukaan. Näitä tulee vaan nykyään aika usein minulle, nukkuessakin.
Ap
Rytmihäiriöiden ja muun oireilun syy lienee painossa? Jos todella painat 180kg ja olet 150 pitkä.... kuulostaa siltä, että vakavasta asiasta on kyse...
Tuo oli joku trolli tuossa edellä. :D Olen kyllä ylipainoinen, pituus 169 ja paino 75kg. Olen kuitenkin melko lihaksikas ja "roteva".
Ap
Todennäköisesti tuo lihavuus on syy. Kannattaa hakeutua ravintoterapeutille ja jos on varaa, hanki myös pt.
Rytmihäiriöihin liittyvä huimaus olisi kyllä syy tarkempiin tutkimuksiin, jos niitä ei ole tehty? Onko sulla saatu sydänfilmi otettua silloin kun rytmihäiriö on päällä? Muulloin otetu sydänfilmi kun ei kamalasti tilanteesta kerro.
Itsellä oli nuorena paljon rytmihäiriöitä, aikuisenakin kausittain, mutta tilanne useimmiten tosi hyvä. On kuitenkin tutkittu esim. vuorokausirekisteröinnillä, että on nähty mitä filmi näyttää nimenomaan rytmihäiriön aikana. Mutta juttele vanhemmillesi vielä asiasta.
Ihan normaalia tuo on, joillakin vaan on taipumusta.
Lääkärissä sanottiin, että vuorokausirekisteröinnille ei ole tarvetta ainakaan toistaiseksi, eivätkä vaikuttaneet mitenkään huolestuneelta. Ei ole saatu sydänfilmiä kun rytmihäiriö on päällä.
Ap
Todennäköisesti ei ole vakavaa, jos lääkäritkin niin sanovat.
Onko sinulta mitattu ferritiiniarvo? Minulla oli se todella matala, ja oireet olivat juuri tuollaiset. Pitkä rautakuuri auttoi.
On tutkittu, kaikki mahdolliset kokeet on otettu ja mitään ei löydy. Koululääkäri sanoi myös, että näillä mennään ja että ei olisi asiasta huolissaan. Nyt vain oli poikkeuksellisen huono olo.
Ap
Lää lää läski, kuka syödä käski ~
Oletko lihava?