Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ällöttääkö muitakin työ"markkinat"?

Vierailija
29.08.2018 |

Ei saisi esineellistää ketään, mutta samalla pitää tehdä itsestään joku mielenkiintoinen ja tajunnanräjäyttävä henkilöbrändi. Puhua itseään piireihin ja koko ajan olla edukseen ja esiintyä, elevator pitch valmiina kaikissa tilanteissa. Suurinpiirtein syntyä häikäisevä CV kainalossa, jotta saa sen halvimmankin duunin. Osaamisella ei ole mitään väliä, jos et ole fotogeeninen ja vetovoimainen geneettinen täydellisyys, joka paskoo timanttia huvikseen, samalla viihdytten muita huipputason verbaalisella älykkyydellä ja kauniisti hymyillen ja pyyteettömänä.

Tuntuu, että jos haluaa töitä, on oltava robotti, jolla ei mitään vasta-vaatimuksia ole ollenkaan, ei tunteita, eikä ihmisyyden tuomia heikkouksia ja puutteita. Pelottaa tällainen kehitys.

N21

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat puhua "hyvistä" tyypeistä.

Vierailija
2/5 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellämainittu koskee vain konttorilla istuvien tekemää höpöhöpötyötä, eikä liity oikeisiin töihin millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheata, sä olet noin nuori ja nyt jo tuota mieltä :-p Mä pääsin liki nelikymppiseksi ennen leipääntymistä...Olen alanvaihtaja, sain juuri maisterintutkinnon valmiiksi vain huomatakseni, etten kertakaikkiaan kykene siihen pelleilyyn, mitä työnhakijalta nykypäivänä edellytetään. Ei vaikuta vaivan arvoiselta. (Mulla on siis vuosituhannen alussa hankittu duunariammatti pohjalla, ja jostain syystä arvostan sen selkeyttä nyt ihan uudella tavalla.)

Vierailija
4/5 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Ei tuo sun ontuva sivistyssanoilla kikkailu anna susta yhtään sen fiksumpaa kuvaa. Pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
5/5 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää - tai oikeastaan huvittaa. Näen työnhaun vaatiman itsekehun välttämättömänä paha, ja koko prosessin rituaalina tai tanssina joka HR:n kanssa on vaan pakko käydä läpi, tiettyjä askelia seuraten.

Minulla ei ole mitään vaikeuksia kehua itseäni uskottavasti. Valehtelemaan en rupea, mutta en ylisanojakaan varsinaisesti vältä. Siviiliminäni ei todellakaan ole sellainen tiedoilla ja taidoilla elvistelijä, mutta pakko vaan on erottautua eikä se vaatimattomuudellakaan onnnistu.

Sen tässä on oppinut, että pöydän toisella puolella uskotaan vaikka mitä, jos vain johdonmukaisesti sen roolinsa vetäisee. Kylmät ja niljakkaat karjamarkkinathan ne ovat, valitettavasti.