Mitä tehdä, kun kämppis ei maksa puolia sähkölaskusta? Vuokraemäntä ei vastaa
Lasku tulee mun nimellä ja kämppis on tässä välissä vaihtunutkin useamman kerran. Aina ennen siis sähkölaskun maksu on hoidettu niin että mä maksan ja kämppis maksaa mulle sen puolet siitä ja mä siis maksan sähkölaskun kokonaisuudessaan sähköyhtiölle.
Nyt sit eräpäivä oli sähkölaskulla jo tän kuun alussa eikä kämppis ole maksanut omaa osuuttaan mulle. Vuokraemäntäkään ei ole vastannut mulle. Kohta varmaan tulee joku muistutusmaksukin. Kyllä potuttaa!!
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ei se vuokraemäntää liikuta mitenkään. Jos laskua ei maksa, sähköyhtiö katkaisee sähköt. Karhu tulee sinulle jos sähkösopimus on sinun nimissäsi.
No pakostihan sähkölasku on minun nimissä, koska toinen vuokralainen on muuttunut tässä parin vuoden aikana jo useammankin kerran.
Nostan, koska kaipaan neuvoja. Eihän se nyt voi mennä niinkään, että toinen kämppis vaan päättää alkaa vapaamatkustajaksi, joka ei maksa sähköstä mitään??
AP
voi urpoua, älä nyt sitä vuokranantajaa ainakaan tommosella vaivaa. ei sähköasiat kuulu sille mitenkään, ei kai sitä kiinnosta onko koko asunnossa sähköjä ollenkaan vai vietetäänkö illat kynttilän valossa, kuhan se saa vuokratulot.
ja itse asiaan: se ratkeaa KESKUSTELEMALLA KÄMPPIKSESI KANSSA JA VAATIMALLA SITÄ MAKSAMAAN PUOLET. mitään laillista velvotetta sillä ei tietenkää oo, jos sähkösopimus on sun nimissä eikä alivuokralaissopimuksessa mainita asiasta erikseen, mut jos se ei halua olla ihan mulkku, ja haluaa et kämppiselo sujuu mahdollisimman iisisti, niin luulis haluavankin maksaa.
Totta kai sähkösopimus täytyy olla molempien nimissä, jos teillä ei ole alivuokraussuhdetta. Muuten laskusta vastaat sinä ja kämppiksellä ei ole mitään vastuuta asiasta..
Jos se sopimus on sinun nimissä, maksa pois ennen kun luottotietoihisi tulee merkintä. Jälkeenpäin voit esittää laskun asuinkaverillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vuokraemäntää liikuta mitenkään. Jos laskua ei maksa, sähköyhtiö katkaisee sähköt. Karhu tulee sinulle jos sähkösopimus on sinun nimissäsi.
No pakostihan sähkölasku on minun nimissä, koska toinen vuokralainen on muuttunut tässä parin vuoden aikana jo useammankin kerran.
Nostan, koska kaipaan neuvoja. Eihän se nyt voi mennä niinkään, että toinen kämppis vaan päättää alkaa vapaamatkustajaksi, joka ei maksa sähköstä mitään??
AP
No kyllä se vaan menee jos lasku on sinun nimissäsi eikä mitään kirjallista sopimusta ole että toisen pitäisi maksaa puolet. Vuokraemäntä ei kuulu asiaan millään tavalla, älä nyt sille soittele.
Tällainen asia pitää merkitä vuokrasopimukseen. Vaadit vaan kämppikseltä ja otatte vuokraemännän kanssa palaverin asiasta. Kyllä vuokraemäntä jotenkin pitää saada kiinni. Jätä vuokra maksamatta, niin eiköhän ilmaannu. Täytyyhän tuollainen itsestään selvä asia ratkaista. Ei kyllä kuulu mielestäni sinunkaan maksaa koko laskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Nyt tiedät miltä meistä tuntuu, kun racinet makaa kotona 10 vuotta
Lasku on sinun vastuullasi ja kämppis on sinulle velkaa maksettuasi sen laskun yksin. Se on ainoastaan sinun ja kämppiksen välinen asia. Mutta ainoastaan moraalin varassa, jos teillä ei ole asiasta mustaa valkoisella. Maksamattomuus ei aiheuta hänelle harmia, kuin sen verran, että sinä suutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Oletko niin hankala asuinkumppani vai miksi kämppikset vaihtuvat useammin kuin kuukautissuoja...???
Vierailija kirjoitti:
Totta kai sähkösopimus täytyy olla molempien nimissä, jos teillä ei ole alivuokraussuhdetta. Muuten laskusta vastaat sinä ja kämppiksellä ei ole mitään vastuuta asiasta..
Molempien nimissä oleva sopimus on yhteisvastuullinen, peritään siltä jolla rahaa on ja persaukinen kämppis kiittää.
Alivuokraussopimuksessa pitää mainita millä perustein sähkö maksetaan.
Irtisanot sahkosopimuksen ja teet uuden kamppiksen kanssa tai teette keskenanne kirjallisen sopimuksen sahkon maksamisesta.