Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ystavan takia sairastua masennukseen ja itseinhoon? Tunnen itseni aina niin huonoksi ihmiseksi kun vertaan eraaseen ystavaani.

Vierailija
03.05.2006 |

Hän on 23-vuotias ja valmistuu kohta yliopistosta. Hän ei koskaan epäonnistu tentissä eikä uuvahda kesken tenttiin lukemisen. Hän menee joka päivä kirjastoon klo 8-17 ja pitää puolen tunnin ruokatauon ja kaksi vartin kahvitaukoa. Muun lainen valmistuminen tenttiin on hänestä laiskuutta ja itsekurin puutetta.

Muuten hän on hyvin suloinen ja mukava tyttö, mutta oma kurinalaisuus ja systemaattisuus näkyy monessa. Jos esim päätänkin siirtää jotakin tenttiä seuraavaan kertaan kun en ole ehtinyt lukea riittävästi, hän ei koskaan sano ymmärtävänsä, vaan tivaa moneen kertaan, miten en muka ole ehtinyt lukea ja kyselee mitä olen minäkin päivänä tehnyt.

Sanokaa vain että olen kateellinen hänelle tms. Itse koen että tuollainen opiskelutahti ei sovi minulle, opiskelen mielummin jotenkin luovemmin tms.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on masennustaipumusta, niin ei kyllä tee hyvää joutua tuntemaan itseään koko ajan huonoksi. Se on myös masennuksen oire, mutta tuskin kaverisi sinua sairastuttaa, täytyy siinä muutakin olla taustalla.

Vierailija
2/3 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat varmaan ihan tehokkaita ja saavat paljonkin aikaiseksi, mutta ovat toisaalta hyvin riippuvaisia aikatauluistaan. He eivät juurikaan ole joustavia, koska suunnitelmien muuttaminen tarkoittaa heille aina epäonnistumista tai perääntymistä. Esim tentin siirtäminen ei ole heille koskaan kokonaisuuden kannalta järkevää suunnittelua tai tosiasian hyväksymistä (ei ole valmistautunut riittävästi), vaan he ovat ihan paniikissa kun ovat epäonnistuneet niin surkeasti ettei edes tenttimisestä tule mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti luulis kaverillesi olevan yks ja sama koska sinä tenttisi teet. ei kai se hänen opiskeluunsa vaikuta millään muotoa.

ehkä sinusta tuntuu että kaverilla on oikeus arvostella sinua kun hän on teistä se " parempi" opiskelija? onko mitään toista aluetta jossa sinä sitten olisit parempi? jos on niin arvosteletko ja tenttaatko sitten vuorostasi häntä? vai perustuuko teidän suhde siihen että kaverisi on se ahkera ja kunnollinen ja sinä olet laiska rahjus jota pitää potkiskella eteenpäin?

tosi ärsyttävää, oikeesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi