Jatkuva väsymys.
Olen 5-kymppinen, teini-ikäinen helppo lapsi. Olen jatkuvasti väsynyt. Hb hyvä, kilppariarvoja ei nyt hetkeen ole mitattu mutta viimeksi hyvät. Töissä 30 tuntia / viikko. Heräilen aamuöisin 3-4 aikaan, enkä saa sen jälkeen nukahdettua. Vaihdevuosihoito käytössä. Elämässä ei mitään muuta merkitystä kuin työ. Liikuntaa tai mitään muutakaan en jaksa harrastaa.
Kohtalotovereita? Ideoita?
Kommentit (7)
NUkut joko liikaa tai liian vähän. Ihmisestä riippuen unen tarve on siinä 6-9 tuntia. Unirytmin tulee olla säännöllinen eli aina samaan aikaan nukkumaan ja herätys myös. Oikealla rytmityksellä heräät ennen kelloa eikä väsytä eli tarvitset kelloa vain varmistamaan herätyksen, jos jotain nyt menisi vikaan.
Vierailija kirjoitti:
Käy mammografiassa. Ei todennäköistä, mutta itsellä jatkuva väsymys selittyi rintasyövällä.
5-kymppisestä lähtien mammografia julkisella joka toinen vuosi. Kävin viime vuonna. Siskolla toki rintasyöpä sairastettuna, itselläni ei kyhmyjä rinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
NUkut joko liikaa tai liian vähän. Ihmisestä riippuen unen tarve on siinä 6-9 tuntia. Unirytmin tulee olla säännöllinen eli aina samaan aikaan nukkumaan ja herätys myös. Oikealla rytmityksellä heräät ennen kelloa eikä väsytä eli tarvitset kelloa vain varmistamaan herätyksen, jos jotain nyt menisi vikaan.
No jos menen nukkumaan 22-23 ja kello soittaa aamukahdeksalta, mutta minä herään aamukolmen jälkeen, niin siinä ei rytmitykset paljon auta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kuitenkaan riittävästi unta, jos on koko ajan väsynyt, kun herää liian aikaisin. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kuitenkaan riittävästi unta, jos on koko ajan väsynyt, kun herää liian aikaisin. .
No mikä konsti sulla on siihen? Tietysti olen väsynyt ainakin osittain sen vuoksi, kun en saa nukutuksi riittävästi.
5-kymppinen on jo aika vanha teini-ikäiseksi, vaikka olisikin helppo lapsi.
Väsymykseen, ramaisuun ja muutenkin kurjalta tuntuvaan oloon auttaa kerralla nautittu korillinen keskiolutta.
Käy mammografiassa. Ei todennäköistä, mutta itsellä jatkuva väsymys selittyi rintasyövällä.