Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niska-hartiajumi/tension neck/ silmäoireet

Vierailija
28.08.2018 |

Minulla tulee silloin tällöin pahoja niska-hartia-jumeja ja tällä hetkellä erityisesti vasen puoleni on hartiasta lähtien aivan kireänä. Jumi lähtee hartiasta ja tunnen kuinka se leviää niskan kautta korvan taakse. Nyt vain uutena oireena on tullut vasemman silmän tuntemukset. Silmä tuntuu ulkoreunasta erilaiselta kuin oikea. Ikään kuin silmäkin olisi jotenkin jumissa. Olen nyt muutaman päivän ajan ottanut yöksi lihasrelaksantin ja huomenna menen hierojalle. Ihmetyttää vain nämä silmäoireet... onko kenelläkään ollut samanlaista?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallonpohjanlihakset, silmänkääntäjänlihakset, päännyökkääjänlihakset.

Jumissajumissajumissa.

Sama vaiva rahikaisella.

Vierailija
2/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku joskus saanut jotain apua lihasrelaksanteista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että kaikki päässä tuntuu omituiselta ja väärältä silloin kun niska on jumissa.

Vierailija
4/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku joskus saanut jotain apua lihasrelaksanteista:

ehkä olen pikkuisen saanut apua(pahimpaan särkyyn), mutta eihän ne sitä vaivaa (jumia) vie kokonaan pois.

Ap

Vierailija
5/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, muita kokemuksia

Vierailija
6/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua. Minulla välillä tulee sietämätön kipu toisen silmän taakse, ja joskus pahimpien jumien aikaan voi venyttäessä tuntea venytyksen silmässä, korvassa, hampaissa ja leuassa.

Vierailija
7/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Relaksantit on ensiapu mutta pidemmällä aikavälillä pitää löytää muita ratkaisuja. 

Vierailija
8/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmissä ei ole vielä tuntunut, mutta poskissa, leuassa ja koko päässä on.

Vierailija
9/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kipua leuassa, korvassa, silmässä. Joskus tulee paniikinomaisia tuntemuksia.

Vierailija
10/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette saaneet apua? Riittääkö pelkkä hierojalla käyminen vai pitääkö varata aika jollekkin joka on erikoistunut nikamien käsittelyyn?

Vierailija
11/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivalla niska ja hartiahieronnalla kipeitä paikkoja pehmitellen.

Ilmainen hieroja kotona?

Vierailija
12/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki kipeää liikuttaa toista silmää ja vain kivuliaammaksi kävi. Ehätin jo huolestua, kävin silmälääkärissä asti tutkituttamassa silmäni pohjamutia myöten. Sitten hakeuduin hierojalle vaikka eivät hartiani edes tuntuneet olevan liiemmin jumissa. Hieroja sanoi kuitenkin niiden olevan kiveä ja muutaman käynnin jälkeen silmäkipukin alkoi helpottaa! Voi siis totisesti säteillä.

Vierailija
13/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ja asun köyhänä yksin, joten en mistään saa raavittua rahaa hierojaan, eikä kotona kukaan voi hieroa. Mutta mitä ihmettä siis voisin itse tehdä, jotta olo helpottuu.

Mulla on niin paljon vikoja, etten ole tajunut osan johtuvan niskoista :)

Vierailija
14/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te olette saaneet apua? Riittääkö pelkkä hierojalla käyminen vai pitääkö varata aika jollekkin joka on erikoistunut nikamien käsittelyyn?

Omt hieroja maksaa 50 kerta mutta kannattaa ainakin pari ekaa kertaa.

Vierailija
15/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piukka olkapaa ja revahtanyt, revennyt supraspinatus. Mitkaan sarkylaakkeet ibuprofeeni jne, tai muutkaan ei auta. Ainoastaan piilottavat vahingon, ja sitten se on taas edessa.

Venytys joka poistaa ahtauden olkapaasta auttaa ja antaa lihakselle tilaa, tulehdus haviaa. Venytys joka tehoaa parhaiten: Seisot kadet ylos kohotettuina samassa kevyessa V- asennossa kuin olympiapainonnostossa, sitten venytat ja kohotat siita kasia ja hartioita aina vain ylemmas ja ylemmas, ja pidat 30 s. Sitten sama mutta kurottaen kasia ja hartioita eteen. Sitten taakse ja eteen. Hartia aukeaa, ja solisluun alle jossa lihas on pinnissa ja tulehtunut tulee tilaa. 

Vierailija
16/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivalla niska ja hartiahieronnalla kipeitä paikkoja pehmitellen.

Ilmainen hieroja kotona?

Jumittumiseen taipuvaisia kohtia pitää jumpata, venytellä sekä hieroa aika jatkuvasti, jottei niitä jumeja synny.

Jos on ilmainen hierontapalvelu kotona, toimii hyvin, mutta jokainen voi itse myös hieroa kipeitä kohtiaan.

Kirjoissa neuvotaan ja voi myös hierojalla käydessä kiinnittää huomiota siihen, mitä hieroja tekee ja jäljitellä kotona.

On sen verran rakettitiedettä, että pitää esim. välttää runnomasta luita ja selkänikamia. Pehmeitä paikkoja voi hieroa ja painella itse.

Kirjoista voi opiskella esim. akupisteiden sijainteja  ja painelutekniikkaa. Esim. ns. elohiiren saa siten kuriin.

Vierailija
17/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän ja asun köyhänä yksin, joten en mistään saa raavittua rahaa hierojaan, eikä kotona kukaan voi hieroa. Mutta mitä ihmettä siis voisin itse tehdä, jotta olo helpottuu.

Mulla on niin paljon vikoja, etten ole tajunut osan johtuvan niskoista :)

Omat kädet yltää hieromaan omaa päätä ja hartioitakin.

Vierailija
18/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pää jatkuvasti kipeä, ja säteilee silmiin/silmänympäryksiin! Plus välillä tulee outo olo, huippaa ja pelkään kaatuvani. Kaikki tämä johtuu niskasta. Kohta alkaa fysioterapia, toivottavasti auttaa, koska muuten joudun neurologille.

Vierailija
19/19 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku joskus saanut jotain apua lihasrelaksanteista:

ehkä olen pikkuisen saanut apua(pahimpaan särkyyn), mutta eihän ne sitä vaivaa (jumia) vie kokonaan pois.

Ap

Etsi niska- ja purulihaksiin erikoistunut hieroja. Myös voice-massageen eli äänihierontaan erikoistunut fysioterapeutti voisi olla hyvä idea, sillä kasvojen ja niskan lihakset ovat yhteydessä toisiinsa ja aina ihan kylkiin ja selkään asti, itseasiassa muuten myös jalkapohjista jännistys saattaa säteillä pitkälle ylös. Fyssarikäynnistä tuskin muutenkaan olisi haittaa tuossa kohtaa. Fyssarille voi päästä myös terveyskeskuksesta .

Kasvojooga (facial yoga) toimii osalla ihmisistä, itselläni toimii perusrentoutukseen.  

Sitten on lämpötyynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme