Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäistä kertaa elämä tuntuu VAPAUTTAVALTA.

Vierailija
28.08.2018 |

Olen aina, läpi koko nuoruuteni käyttänyt aamuisin runsaasti aikaa itseeni. Olen valehtelematta herännyt kaksi tuntia aikaisemmin lähtöä, käynyt suihkussa, kihartanut hiuksia, tehnyt erilaisia kampauksia (miettien mikä olisi tarpeeksi hyvä), lakkaa kulunut purkeittain, meikannut ja sovitellut vaatteita kauheessa "ahdingossa". Halunnut näyttää mahdollisimman hyvältä. Jotenkin tuntunut, etten siltikään ole tarpeeksi hyvä. Ja mikä pahinta, päivän edetessä pakkelit naamalla on alkanu "valua" tai näyttää jotenkin tunkkasilta.

Nyt, viimeisen kahden kuukauden aikana, ensimmäistä kertaa elämässäni olen lähtenyt töihin (toki siistin näköisenä), mutta esimerkiksi hiukset laittanut vain letille tai nutturalle, meikeistä laittanut vain ripsiväriä, kasvojen iholle en ole laittanut mitään. Heräämisestä ulko-oven avaukseen kuluu aikaa n. 40 minuuttia (jonka aikana käyn suihkussa, laitan ripsiväriä ja valitsen vaatteet).

En tiedä ymmärtääkö tätä pointtia kukaan, mutta henkilökohtaisesti koen tämän valtavan vapauttavana. En tiedä, mitä lopulta tapahtui? Olen nyt 30 vuotias (mahdollisesti ikä vaikuttanut?) ja toki olen viimeisen vuoden aikana alkanut kiinnostumaan enemmän luonnollisista asioista.

Onko muilla samaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, tuollainen elämäntapa vie hirveästi aikaa.

En tiedä, miksi edes kerron, mutta minä käyn iltaisin suihkussa, herään 15 min ennen lähtöä, ja siinä ajassa ehdin meikataja ja juoda kahvitkin..

Ihmiset on kuitenkin erilaisia. Jotkut haluavat viettää sen pari tuntia itseään ehostaen, minä haluan nukkua.

Vierailija
2/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitset vaatteet aamulla? Mikset käy iltaisin suihkussa? Aikaa säästyy paljon.

Riippuu tietysti ihmisestä, onko aamu- vai iltavirkku, mutta minä laitan iltaisin kaiken valmiiksi, ja aamulla saa nukkua pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä!  Minä käyn illalla suihkussa, varaan vaatteet ja muut lähtöön tarvittavat valmiiksi. Aamulla juon lasin vettä, syön banaanin, pesen hampaat, pukeudun ja korjaan ponnarin. Olen bussissa 15 min heräämisestä! Pysäkille on minuutin matka.  Työpaikalla olen  10 min etukäteen, jolloin menen vessaan meikkaamaan vähän.

Vierailija
4/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinä!  Minä käyn illalla suihkussa, varaan vaatteet ja muut lähtöön tarvittavat valmiiksi. Aamulla juon lasin vettä, syön banaanin, pesen hampaat, pukeudun ja korjaan ponnarin. Olen bussissa 15 min heräämisestä! Pysäkille on minuutin matka.  Työpaikalla olen  10 min etukäteen, jolloin menen vessaan meikkaamaan vähän.

Pese vielä hampaat ennen banaanin syömistä, niin happohyökkäys ei ole käynnissä kun harjaat hampaita mekaanisesti ja kulutat niitä vielä enemmän.

Vierailija
5/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin tässä miettinyt mitä kollegalle on tapahtunut. Onko masentunut tai jotain kun ei enää huolehdi itsestään niin kuin ennen.

Vierailija
6/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, nyt voivat iho ja hiukset paremmin. Rahaa säästyy huomattavan paljon.

Vierailija
7/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin tässä miettinyt mitä kollegalle on tapahtunut. Onko masentunut tai jotain kun ei enää huolehdi itsestään niin kuin ennen.

Olin masentunut pakkelin alla, eikö ollutkin hyvä meikki?

Vierailija
8/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jotkut nopeita. Mä en meikkaa enkä yleensä laita enkä välttämättä edes harjaa hiuksia, silti menee helposti 1 - 1,5 tuntia valmistautumiseen. Siis heräämisestä ovesta ulos astumiseen. Olen kai jotenkin hajamielinen tai huono keskittymään, sillä osa tuosta ajasta menee luultavasti ihan hukkaan, katson mietteliäästi kaukaisuuteen tms. Onneksi muuten vesimaksuni on kiinteä...

Aion kyllä ottaa käyttöön tuon vaatteiden valitsemisen edellisenä iltana.

Vierailija
9/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno muutos. Onnittelen!

mies

Vierailija
10/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikitönkö ei huolehdi itsestään? On kai tää outoa. Riippuu toki vähän työstä mitä tekee mutta jos ei ole asiakaspalvelu-työtä niin ei pitäisi olla mikään velvollisuus ehostaa itseään.

Vierailija
11/11 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamua voisi varmasti vielä nopeuttaa, käymällä esimerkiksi illalla suihkussa. Tämä on kuitenkin itselleni valtava muutos, enkä osaa edes "haaveilla" vieläkin nopeammasta. Oikeastaan se nopeus ei ollut tässä pointti, vaan se, kuinka ihanaa on uskaltaa lähteä ilman suurta "showta" tai ehostamista. Alkuperäisestä viestistä unohtui vielä se, että käytän koiran lyhyellä "lenkillä" + annan aamuruoan (n. 10-15min menee siis koiraan).

- ap