Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen miksi kukaan enää haluaisi käydä terveyskeskuksessa tai päivystyksessä

Vierailija
28.08.2018 |

ellei ole pakko tietenkin.

Molempia kokeiltu, onnea on vakuutukset niin voi rauhassa käydä yksityisellä kun tarve. Saat ajan vaikka tunnin päähään melkein aina, hoito on ystävällistä ja asiat hoidetaan heti pois päiväjärjestyksestä. Usein vielä saman katon alla on niin parkkipaikat, röntgenit, labrat kuin vielä apteekkikin. Tänään taas meni alta tunti niin kaikki oli hoidossa ja laput kourassa hissillä alas autolle. Ja elämä jatkuu.

Ei voi kun ihmetellä kuinka huonosti julkinen hoito on organisoitua. Ensin jonotat vaihteeseen tuntikausia. Saat ajan ties kuinka monen kuun päähän etkä varmasti itsellesi sopivaan aikaan. Terveyskeskus on semmoisessa paikassa ettei vahingossakaan pääse omalla autolla lähellekkään rakennusta. Saat ajan lääkärille joka tekee sulle selväksi että oot vaivaksi. Sitten sua juoksutetaan luukulta toiselle. Labra on toisellapuolen kaupunkia. Varaa aika sinne. Soita sinne soita tänne. Seuraillaan ja tuu sit uudestaan (=aloita rumba alusta). Varmasti nämä palvelut voisi hoitaa paremminkin. Kuka on ryssinyt homman niin perusteellisesti? Veroja maksetaan kuitenkin aika paljon tässä maassa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksta suosin lapsen kanssa koska ilmaista. Ei se muutaman päivän maksut taloutta kaada mut onhan ne vähän harmillisia.

Vierailija
2/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työterveys on siellä ja ainoastaan työterveyslääkärin todistus kelpaa työnantajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tk:ssa, koska oon sieltä aina saanut sen palvelun mitä oon tarvinnutkin. Ajan saanut silloin kun oon tarvinnut, omalla autolla pääsis lähelle, mutta en sellaista omista, lääkärien ja hoitajien toiminnassa ei valittamista, labra on samassa rakennuksessa ja apteekki matkan varrella.

Vierailija
4/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tk ihan vieressä, usein saa akuuttiajan jos on oikea tarve. Labra on bussimatkan päässä eikä lähelläkään ole apteekkia. Se ottaa päähän sairaana.

Vierailija
5/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä,varmaan 90% niistä käynneistä on täysin turhia.

Vaivat paranee yleensä itsestään ilman lääkäriä,vakavat sairaudet on eri juttu.

Vierailija
6/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työterveys on siellä ja ainoastaan työterveyslääkärin todistus kelpaa työnantajalle.

Ymmärrettävää. Itsekkin käytän työterveyttä saikkuautomaattina, koska työnantaja vaatii todistuksen kolmen päivän jälkeen niin sen myös maksakoon. Hyväksyy kyllä muutkin todistukset.

Mutta jos vähääkään muuta vaivaa kuin perusflunssaa ja saikkulapun tarvetta niin yksityistä käytän.

Ja etenkin lasten kanssa yksityiset palvelut on pelastaneet monta, monta kertaa. Tykkään siitä että Suomessa ainakin yksityisillä lääkäriasemilla lapsia kohdellaan äärimmäisen hyvin, vaikka muuten vähän lapsivihamielistä kansaa ollaan.

ap

Vierailija
7/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän ihmeen terveyskeskuksessa aloittaja on joskus käynyt? Ihmetyttää todella. 

Itsellä ainakin on käynyt homma helposti. Esim. Aamulla soitto tk:een, hoitaja kysyy vaivan. Hän antaa tuloajan, esim. Pääsetkö klo 13.30? Ajan autolla pihaan, koska siinä on parkkipaikat. Samassa talossa on labrat ja röntgen. Mitään aikoja ei tarvitse labraan.

Mitä sinä aloittaja iniset?

Vierailija
8/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla ei ole yksityisiä eli on pieni pakko mennä terveyskeskukseen. Täällä meidän periferiassa on yksi yksityinen eikä siellä ole joka päivä yleislääkäriä vaan tyyliin ma yleislääkäri, ti gyne, ke ortopedi jne. viikonloppuisin kiinni.

Täällä tk ja labra samassa talossa toimii ihan hyvin, vaikka meneekin koko pulju kiinni klo 16, eikä iltapäivystystä enää ole. Illat ja viikonloput hoidetaan kymmenien kilometrien päässä sairaalan päivystyksessä eikä sinne niin vaan voi mennä, sieltä pitää saada ensin lupa tulla näytille.

Vierailija
9/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla ei ole yksityisiä eli on pieni pakko mennä terveyskeskukseen. Täällä meidän periferiassa on yksi yksityinen eikä siellä ole joka päivä yleislääkäriä vaan tyyliin ma yleislääkäri, ti gyne, ke ortopedi jne. viikonloppuisin kiinni.

Täällä tk ja labra samassa talossa toimii ihan hyvin, vaikka meneekin koko pulju kiinni klo 16, eikä iltapäivystystä enää ole. Illat ja viikonloput hoidetaan kymmenien kilometrien päässä sairaalan päivystyksessä eikä sinne niin vaan voi mennä, sieltä pitää saada ensin lupa tulla näytille.

Niinpä niin. Te tulette tänne meille. Asun isossa kaupungissa jossa palveluja on "tehostettu". Sillä seurauksella ettei mikään kyllä asiakkaan näkökulmasta ole kovin jouhevaa. Kyllähän täälläkin ennen tk:t toimi.

Vierailija
10/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen tk:n asiakas. Aina on asiat hoituneet hyvin. En odotakaan kaiken olevan ulko-ovellani, varsinkaan nyt kun en asu aivan keskustassa.

Vierailija
11/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisten käyttäjä hiukan paremmalla alueella. Lääkäriin saa ajan nopeasti. Siistit uudet tilat. Laboratorioon ja röntgeniin pääsee yms. Viime viikolla kävin viimeksi ja asiaani meni 45 min.

Yksityisiltä ei mitään hyvää sanottavaa. Ajat myöhässä, rahan kiilto silmissä, 20 minuutin aika onkin 12 min.

Juujuu...

Mulle tehtiin melko nuorena raskaiden yläluomien vuoksi leikkaus yksityisellä. Leikkauksen jälkeen ei ollut tarjolla kuin lasi vettä ja Burana. Ja kotiin. Itsellä aina pahat fibat....

Vierailija
12/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Meillä päin lisäksi vielä lääkäreinä on yhä useammin huonosti suomea ymmärtäviä ulkomaalaisia tk:ssa, ei oikein huvita käydä. 

Vierailija
13/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Asun kaupungissa ja jos aamulla soittaa tk-ajan akuuttiin juttuun niin parhaimmillaan olen saanut ajan parin tunnin päähän. Labrat ja röntgenitkin oli samassa rakennuksessa, apteekki parin korttelin päässä.

Joten aloitus on perinteinen "Kun minä en niin en ymmärrä miksi kukaan muukaan"

Vierailija
14/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita vakuutuksia makselevat täällä alapeukuttaa.

Vierailija
15/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Asun kaupungissa ja jos aamulla soittaa tk-ajan akuuttiin juttuun niin parhaimmillaan olen saanut ajan parin tunnin päähän. Labrat ja röntgenitkin oli samassa rakennuksessa, apteekki parin korttelin päässä.

Joten aloitus on perinteinen "Kun minä en niin en ymmärrä miksi kukaan muukaan"

Tai vaan osoitus siitä kuinka eriarvoisessa asemassa me Suomessakin ollaan hoidon saamisen suhteen. Kunnallisen hoidon taso ja laatu vaihtelee merkittävästi. Ja jopa saman kaupungin sisällä. Toinen terveyskeskus pystyy hoitamaan jonon viikossa, toisella jonot on pari kuukautta. Tätä on ihan tutkittu.

Vierailija
16/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut yksityiselle helposti aikaa. Ei kai kukaan mene lääkäriin, ennen pakottavaa tarvetta? Sitten menee mihin vain. Vakuutuksia kaikki ei saa. Esim. Minä en saa, vaikka sellainen ennen oli. Ja lapseni ei saa ilman laajoja rajoitteita. Se mikä on itsellä, ei välttämättä onnistu toisella. Miksi ihmiset ei tuota tajua?

Vierailija
17/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen minäkin saanut terveyskeskuksesta akuuttiajan samalle päivälle, ei mitään valittamista. Ei ole varaa eikä tarvettakaan kalliisiin vakuutuksiin, ainoasta gynellä tulee käytyä yksityisellä.

Vierailija
18/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut yksityiselle helposti aikaa. Ei kai kukaan mene lääkäriin, ennen pakottavaa tarvetta? Sitten menee mihin vain. Vakuutuksia kaikki ei saa. Esim. Minä en saa, vaikka sellainen ennen oli. Ja lapseni ei saa ilman laajoja rajoitteita. Se mikä on itsellä, ei välttämättä onnistu toisella. Miksi ihmiset ei tuota tajua?

Siis kuka ei tajua, aloituksessa nimenomaan mainittiin että "ellei ole pakko". Sun on pakko ja thats it.

Vierailija
19/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk on ihan paras. Aina kun sinne soittaa, kysytään että tuletko heti vai tunnin päästä. Labra ja röntgen samassa rakennuksessa, ilmainen parkki, apteekki parin sadan metrin päässä. Mitään vakuutuksia en maksele, kun homma toimii kuin unelma. Ainoastaan illat ja vkl:t on ongelmallisia, silloin lähimpään päivystykseen on 75km. Onneksi ei ole kertaakaan vielä ollut tarvetta.

Vierailija
20/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka ei tajua, aloituksessa nimenomaan mainittiin että "ellei ole pakko". Sun on pakko ja thats it.

Miten niin? Onhan meillä tapaturmavakuutukset, mutta viimeksi kävin tapaturmastakin julkisella. Ehkä meillä on hyvä terveyskeskus. Kaupungin päättäjät satsaavat siihen. Jossain varmaan valtuutetuilla on suhteita yksityisiin firmoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme