Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin perustaa jonkinlaisen hippi-eko asumuksen naisille ja lapsille

Vierailija
28.08.2018 |

Niin, elikkä valmistuttuani yliopistosta olen harrastanut tällaista road trippingiä eli olen vaellellut ympäri pohjoismaita, mutta autoa en omista. Siis olen nauttinut pohjoismaiden luonnosta ja vaeltanut esimerkiksi karhunkierroksen ja ukk-reitin. Luonnossa liikkueassa sitä alkaa haaveilemaan jostain yksinkertaisesta elämästä, ja siksi minulle onkin tullut tällainen haave perustaa jonkinlainen eko-hippi asumuksen, jossa korostettaisiin luonnonmukaisuutta ja luonnon läheisyyttä.

Olen puhunut tästä projektista muutamille vanhoille opiskelukavereilleni, ja monet heistä ovat suhtautuneet ajatukseen innostuneesti. En oikeasti usko että kovinkaan moni voisi tällaiseen projektiin sitoutua, ja siksi kysynkin että onko kenelläkään mitään ideaa miten tällaisen projektin voisi aloittaa, niin ettei siihen tarvitsisi sitoutua heti vakavasti.

Ja siis suuri osa kiinnostuneista on ollut naisia, ja osa heistä yksinhuoltajia, niin olen ajatellut että tämä projekti koskisi ensi sijaisesti naisia ja lapsia, enkä muutenkaan usko, että monellakaan miehellä olisi kiinnostusta tähän. Olen myös hieman tutkinut tällaisia "ekokyliä", mutta aikomuksenani ei varsinaisesti ole perustaa mitään kylää tai ainakin melko suurta sellaista. Siispä lyhyesti haaveenani on perustaa tällainen kommuuni, jossa vietetään mahdollisimman luonnonläheistä elämäntapaa.

Eli neuvoja tai kiinnostuneita?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikkä varmistan uteliaana elikkä oletko oikeasti elikkä opiskellut yliopistossa?

kuten jo aikaisemmin sanoin opiskelin pääaineena erityispedagogiikkaa ja sivuaineena sukupuolentutkimusta, en sano etteikö tästä olisi hyötyä valittuani tällaisen elämäntavan, mutta se varmaan osoittaa että en ole mikään maailmasta vieraantuntu pönttö

Vierailija
42/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on pitkäääästä aikaa hyvä. Erilainen kuin tavanomaiset pettämisjutut  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikelle asiattomalle palautteelle huomioisin, että mun aloituksesta on enemmän tykkääjiä kun teitä

Vierailija
44/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hulvaton keskustelu!

Ap on silleen ”no siis aattelin muuttaa johonkin telttaan joittenki äitien ja lasten kans täällä Suomessa, oon kuitenkin käynyt yliopiston ja roadtrippaillut ja kävellyt Karhunkierroksen...” ja vastaajat tyyliä ”kyllä lasu kiinnostuu, miten ajattelit työ-, koulu- ja harrastusmatkatkin järjestää!?”.:DDDDDDD

Nähdäkseni sekä ap, että vastaajat ovat ns. pihalla...

Ja sinä otit tämän ketjun ihan tosissasi? Kukahan tässä ns. pihalla on :D

Ap voisi ollakin trolli, mutta suurinosa vastaajista vaikuttaa olevan tosissaan.

Vierailija
45/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut kommuunille jotain kuvaavaa nimeä?

Vierailija
46/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hulvaton keskustelu!

Ap on silleen ”no siis aattelin muuttaa johonkin telttaan joittenki äitien ja lasten kans täällä Suomessa, oon kuitenkin käynyt yliopiston ja roadtrippaillut ja kävellyt Karhunkierroksen...” ja vastaajat tyyliä ”kyllä lasu kiinnostuu, miten ajattelit työ-, koulu- ja harrastusmatkatkin järjestää!?”.:DDDDDDD

Nähdäkseni sekä ap, että vastaajat ovat ns. pihalla...

Ja sinä otit tämän ketjun ihan tosissasi? Kukahan tässä ns. pihalla on :D

Ap voisi ollakin trolli, mutta suurinosa vastaajista vaikuttaa olevan tosissaan.

niin täällähän oli jokin aika sitten melko pitkä keskustelu ekokylistä ja siinä sellaista hekumoiva aloittaja kyllä vaikutti olevan ihan tosissaan

Vierailija
47/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut kommuunille jotain kuvaavaa nimeä?

en ole vielä ajatellut nimeä mutta ensimmäisenä tuli mieleen yksinkertaisesti vaikka joku metsäkylän yhteisö

Vierailija
48/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella teltan lämmittämiseen kuluu kuutio klapeja päivässä ja jonkun pitää olla jatkuvasti lämmitystä hoitamassa. Ei ainakaa tule ongelmia keksiä ohjelmaa, puusavottaa tulee riittämään. Metsä tosin hupenee silmissä.

Vierailija
49/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, elikkä valmistuttuani yliopistosta olen harrastanut tällaista road trippingiä eli olen vaellellut ympäri pohjoismaita, mutta autoa en omista. Siis olen nauttinut pohjoismaiden luonnosta ja vaeltanut esimerkiksi karhunkierroksen ja ukk-reitin. Luonnossa liikkueassa sitä alkaa haaveilemaan jostain yksinkertaisesta elämästä, ja siksi minulle onkin tullut tällainen haave perustaa jonkinlainen eko-hippi asumuksen, jossa korostettaisiin luonnonmukaisuutta ja luonnon läheisyyttä.

Olen puhunut tästä projektista muutamille vanhoille opiskelukavereilleni, ja monet heistä ovat suhtautuneet ajatukseen innostuneesti. En oikeasti usko että kovinkaan moni voisi tällaiseen projektiin sitoutua, ja siksi kysynkin että onko kenelläkään mitään ideaa miten tällaisen projektin voisi aloittaa, niin ettei siihen tarvitsisi sitoutua heti vakavasti.

Ja siis suuri osa kiinnostuneista on ollut naisia, ja osa heistä yksinhuoltajia, niin olen ajatellut että tämä projekti koskisi ensi sijaisesti naisia ja lapsia, enkä muutenkaan usko, että monellakaan miehellä olisi kiinnostusta tähän. Olen myös hieman tutkinut tällaisia "ekokyliä", mutta aikomuksenani ei varsinaisesti ole perustaa mitään kylää tai ainakin melko suurta sellaista. Siispä lyhyesti haaveenani on perustaa tällainen kommuuni, jossa vietetään mahdollisimman luonnonläheistä elämäntapaa.

Mitä yliopisto opettaa? Ei lukemani mukaan ainakaan todellisuutta. Olet varmaan "valmistunut" jostain naistutkimuksen oppiaineesta.

Palaa todellisuuteen. Nauti luonnosta sen eri muodoissaan. Äläkä haahuile.

Vierailija
50/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella teltan lämmittämiseen kuluu kuutio klapeja päivässä ja jonkun pitää olla jatkuvasti lämmitystä hoitamassa. Ei ainakaa tule ongelmia keksiä ohjelmaa, puusavottaa tulee riittämään. Metsä tosin hupenee silmissä.

no jos metsää käytetään ekologisesti niin ei se siitä hirveesti hupene

Vierailija
51/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut samoista asioista, olen tosin jo nelikymppinen Joensuusta. Haaveena kommuuni vanhasta maalaistalosta yms, kasvimaat jne. Väsähdin oravanpyörässä ja tarvitsen rauhaa.

Vierailija
52/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JiiÄl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä yliopisto opettaa? Ei lukemani mukaan ainakaan todellisuutta. Olet varmaan "valmistunut" jostain naistutkimuksen oppiaineesta.

taas vastaan periaatteesta asiattomaan palautteeseen, en tiedä onko yliopisto-opinnoistani todellista hyötyä mikäli päätän tallaiseen elämäntapaan sitoutua, mutta todellakin en ole mikään haavemaailmassa elävä tietämätön hippi vaan ihan kouluissa sivistetty kansalainen

Vierailija
53/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut samoista asioista, olen tosin jo nelikymppinen Joensuusta. Haaveena kommuuni vanhasta maalaistalosta yms, kasvimaat jne. Väsähdin oravanpyörässä ja tarvitsen rauhaa.

ookkkeei kaippa mä otan ton rohkaisuna

Vierailija
54/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin toimii kun tuollainen vaatisi ahkeria ihmisiä. Hipit eivät usein kykene järjestelmälliseen toimintaan. T: Kokemusta on.

Vierailija
55/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin toimii kun tuollainen vaatisi ahkeria ihmisiä. Hipit eivät usein kykene järjestelmälliseen toimintaan. T: Kokemusta on.

juuri tuon takia yritän tehdä systeemistä sellaista että siihen ei tarvitse sitoutua heti vaan totutella vähän kerrallaan 

sitten ehdkä tulevaisuudessa meillä on menestyvä metsäkylä metsis

Vierailija
56/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites meinasit polttaa puut ekologisesti niin ettei ne hupene kun lämmittämiseen menee 2-3 isoa mäntyä viikossa? Sanotaan että sata vuodessa. Ja ne puut pitää kaataa, katkoa, halkoa, varastoida ja kuivata että niistä saa polttokelpoista. Teltan eristys on enempi heikkoa ja lämpöä karkaa harakoille enemmän kuin pysyy sisällä. Kaikki armeijan käyneet muistavat kuinka nopeasti tulee kylmä kun kipinävahti nukahtaa eli sitä puuta pitää polttaa jatkuvasti.

Aika sissi pitää olla että kestää koko talven jossain teltassa. Muista että valoisaa ei ole kuin muutama hassu tunti päivässä. Ruokaakin pitää olla melkoinen varasto ja se olisi hyvä suojata eläimiltä sun muilta. En tiedä missä on maajusseja joilta saa pitkin talvea ostettua ruokaa mutta kuulostaa jonkinverran utopiselta.

Ergo: jonkinlainen mökkikylä voi toimia TEORIASSA mutta jurttamajoitus on pystyyn kuollut ajatus. Olen valmis lyömään vetoa että yksikään heinäkuussa aloittanut talvehtimisen yrittäjä ei kestä lokakuun loppuun.

Vierailija
57/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites meinasit polttaa puut ekologisesti niin ettei ne hupene kun lämmittämiseen menee 2-3 isoa mäntyä viikossa? Sanotaan että sata vuodessa. Ja ne puut pitää kaataa, katkoa, halkoa, varastoida ja kuivata että niistä saa polttokelpoista. Teltan eristys on enempi heikkoa ja lämpöä karkaa harakoille enemmän kuin pysyy sisällä. Kaikki armeijan käyneet muistavat kuinka nopeasti tulee kylmä kun kipinävahti nukahtaa eli sitä puuta pitää polttaa jatkuvasti.

Aika sissi pitää olla että kestää koko talven jossain teltassa. Muista että valoisaa ei ole kuin muutama hassu tunti päivässä. Ruokaakin pitää olla melkoinen varasto ja se olisi hyvä suojata eläimiltä sun muilta. En tiedä missä on maajusseja joilta saa pitkin talvea ostettua ruokaa mutta kuulostaa jonkinverran utopiselta.

Ergo: jonkinlainen mökkikylä voi toimia TEORIASSA mutta jurttamajoitus on pystyyn kuollut ajatus. Olen valmis lyömään vetoa että yksikään heinäkuussa aloittanut talvehtimisen yrittäjä ei kestä lokakuun loppuun.[/quote

telttakylä kesäisin ja mökkikylä talvisin, mutta tosiaan tuo lämmittäminen on jotain mihin kaipaan vinkkejä teiltä

Vierailija
58/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JiiÄl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taas vastaan periaatteesta asiattomaan palautteeseen, en tiedä onko yliopisto-opinnoistani todellista hyötyä mikäli päätän tallaiseen elämäntapaan sitoutua, mutta todellakin en ole mikään haavemaailmassa elävä tietämätön hippi vaan ihan kouluissa sivistetty kansalainen[/quote

Et pärjää viikkoakaan haavetodellisuudessasi. Et saa tykätä kyttyrää, jos kerron Sinulle oikeasta, sanon vielä, oikeasta maailmasta, missä ei naistutkimuksen haavekuvilla tai valtion avustuksilla eletä.

Ota itseäsi niskasta kiinni, tee tuottavaa työtä, pese itsesi ja palaa oikeaan maailmaan huuhailuistasi. Rakkain terveisin JiiÄl.

Vierailija
59/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JiiÄl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JiiÄl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taas vastaan periaatteesta asiattomaan palautteeseen, en tiedä onko yliopisto-opinnoistani todellista hyötyä mikäli päätän tallaiseen elämäntapaan sitoutua, mutta todellakin en ole mikään haavemaailmassa elävä tietämätön hippi vaan ihan kouluissa sivistetty kansalainen[/quote

Et pärjää viikkoakaan haavetodellisuudessasi. Et saa tykätä kyttyrää, jos kerron Sinulle oikeasta, sanon vielä, oikeasta maailmasta, missä ei naistutkimuksen haavekuvilla tai valtion avustuksilla eletä.

Ota itseäsi niskasta kiinni, tee tuottavaa työtä, pese itsesi ja palaa oikeaan maailmaan huuhailuistasi. Rakkain terveisin JiiÄl.

tää on just tätä kun sä uskot sokeasti näihin yhteiskunnan asettamiin normeihin ja nimenomaan just yliopistossa pääsee tapaamaan sellasia ihmisiä jotka on oikeesti eri mieltä asioista ja pystyy herättelemään tällaisia uusia ideoita

Vierailija
60/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan harrastaa näitä ekokotkotuksia jo nyt eli tunget sienen pimpuraan menkka-aikana, peset hiukset vain kuumalla vedellä ja syöt vain kasvisruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä