Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin perustaa jonkinlaisen hippi-eko asumuksen naisille ja lapsille

Vierailija
28.08.2018 |

Niin, elikkä valmistuttuani yliopistosta olen harrastanut tällaista road trippingiä eli olen vaellellut ympäri pohjoismaita, mutta autoa en omista. Siis olen nauttinut pohjoismaiden luonnosta ja vaeltanut esimerkiksi karhunkierroksen ja ukk-reitin. Luonnossa liikkueassa sitä alkaa haaveilemaan jostain yksinkertaisesta elämästä, ja siksi minulle onkin tullut tällainen haave perustaa jonkinlainen eko-hippi asumuksen, jossa korostettaisiin luonnonmukaisuutta ja luonnon läheisyyttä.

Olen puhunut tästä projektista muutamille vanhoille opiskelukavereilleni, ja monet heistä ovat suhtautuneet ajatukseen innostuneesti. En oikeasti usko että kovinkaan moni voisi tällaiseen projektiin sitoutua, ja siksi kysynkin että onko kenelläkään mitään ideaa miten tällaisen projektin voisi aloittaa, niin ettei siihen tarvitsisi sitoutua heti vakavasti.

Ja siis suuri osa kiinnostuneista on ollut naisia, ja osa heistä yksinhuoltajia, niin olen ajatellut että tämä projekti koskisi ensi sijaisesti naisia ja lapsia, enkä muutenkaan usko, että monellakaan miehellä olisi kiinnostusta tähän. Olen myös hieman tutkinut tällaisia "ekokyliä", mutta aikomuksenani ei varsinaisesti ole perustaa mitään kylää tai ainakin melko suurta sellaista. Siispä lyhyesti haaveenani on perustaa tällainen kommuuni, jossa vietetään mahdollisimman luonnonläheistä elämäntapaa.

Eli neuvoja tai kiinnostuneita?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparat.

Vierailija
22/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko siis kyseessä joku leiri, jossa ollaan vaikkapa viikko pari kerrallaan kesäisin? Silloin voisi teltat toimia. Ympärivuotisena asumuksena en tuohon teltta/metsäideaan usko, en edes vaikka paikalla olisi mahdollista saada puhdasta vettä (kaivo), ulkohuusit ja mahdollisuus sähköön. Pitäisi kyllä olla todella radikaali että kovilla pakkasilla jaksaisi asua teltassa lasten kanssa. Pyykinpesu, ruoanlaitto, työ- ja koulumatkat, harrastukset...

Tuollaisessa yhteisössä jonka olettaisin olevan pitkälle omavarainen, tuskin käytäisiin yhteisön ulkopuolella töissä (ainakaan kovin moni) ja lapsien olettaisin olevan kotikoulussa (tai max. läheisessä kyläkoulussa).

Saamelaisethan asuivat vielä 50-luvulla käytännössä teltoissa/telttoihin verrattavissa asumuksissa ylä-Lapissa ja hyvin pärjäsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä halua miehiä muista syistä, älä viitsi valehdella.

no siis jos rehellisiä ollaan niin uskon että miehiä kiinnostais vaan tiirailla nuoria naisia ja vois hieman pelottaa niiden turvallisuuden puolesta kun eihän sitä tiedä minkälaista porukkaa sinne tulis

Vierailija
24/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mitä opiskelit yo:lla? Et vaikuta olevan ihan realiteeteissa.

Vierailija
25/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko siis kyseessä joku leiri, jossa ollaan vaikkapa viikko pari kerrallaan kesäisin? Silloin voisi teltat toimia. Ympärivuotisena asumuksena en tuohon teltta/metsäideaan usko, en edes vaikka paikalla olisi mahdollista saada puhdasta vettä (kaivo), ulkohuusit ja mahdollisuus sähköön. Pitäisi kyllä olla todella radikaali että kovilla pakkasilla jaksaisi asua teltassa lasten kanssa. Pyykinpesu, ruoanlaitto, työ- ja koulumatkat, harrastukset...

no siis teltat ois aluksi että ihmiset oppis miten eletään ja haaveena ois ostaa joku pieni pala metsää ja perustaa sitten myöhemmin pysyvämpää asumusta, kun tarkoituksena ei heti ollut pakottaa naisia ja lapsia sitoutumaan, koska ymmärtäähän sen että lasten elämässä se on iso muutos jos täytyy jättää esim kaverit samoin kuin naisillakin miespuoleisten kavereiden kohdalla

Sitten pitäisi ensimmäisenä tutustua miten ajattelit hoitaa haja-asutusalueen jäteveden käsittelyn.

Myös puhdasta vettä pitäisi saada koko porukalle jatkuvasti, jotta ei tule ongelmia hygienian ja tautien kanssa.

Jäi myös epäselväksi miten estät kommuunia paleltumasta kuoliaaksi talvella ja mistä saadaan kaikille ruokaa, kun marjat ja vihannekset ovat lumen alla.

jätevedet kaadetaan tietysti luontoon koska emme tuota saastuttavaa jätettää jossa olis jotain myrkkyjä

puhdasta vettä tulis sadevedestä joista ja lähteistä ja onhan vedenpuhdistustabletit keksitty

ja tosiaan aluksi ei ole tarkoitus talvehtia mutta jos saadaan pieni metsätilkku jostain niin sinne vois projektityönä rakentaa pysyvämpää asumusta

Vierailija
26/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua voisi kiinnostaa, mutta mä haluan mieheni mukaan. Joten ei kiitos.

Sun mies saa erikoisluvan tulla mukaan jos suostut siihen, että se sitten nusuttelee kaikkia hienhajuisia takkutukkia ajanvaraussysteemillä.

Voin mä suostua, mutta mä uskon että mun mies ei kyllä suostu. Se taitais lähteä ennemmin kalaan :D

Ei tykkää karvapilluista vai pillusta ylipäätään?

Tykkää vain minusta. Ja kalastamisesta. Tää on fakta, turha vängätä :D

Vierailija
27/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin heti lasuja tuosta. Muuta tyttökavereiden kanssa vihaamaan miehiä risujen keskelle, mutta lapsia ei tuollaiseen kulttiin saa viedä tuhoutumaan.

Vierailija
28/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mitä opiskelit yo:lla? Et vaikuta olevan ihan realiteeteissa.

no mä kerron sulle mitä sä haet, eli kyllä opiskelin naistutkimusta mutta vain sivuaineena ja pääaineena opiskelin erityispedagogiikkaa

Vierailija
29/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kyseessä säännönmukaisesti vain naisille ja lapsille suunnattu? Jos näin, mites ajattelit tuon tasa-arvolain kanssa toimia? 

Ja kai transnaiset olisivat joka tapauksessa tervetulleita? 

Vierailija
30/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä hulvaton keskustelu!

Ap on silleen ”no siis aattelin muuttaa johonkin telttaan joittenki äitien ja lasten kans täällä Suomessa, oon kuitenkin käynyt yliopiston ja roadtrippaillut ja kävellyt Karhunkierroksen...” ja vastaajat tyyliä ”kyllä lasu kiinnostuu, miten ajattelit työ-, koulu- ja harrastusmatkatkin järjestää!?”.:DDDDDDD

Nähdäkseni sekä ap, että vastaajat ovat ns. pihalla...

Vierailija
31/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä halua miehiä muista syistä, älä viitsi valehdella.

no siis jos rehellisiä ollaan niin uskon että miehiä kiinnostais vaan tiirailla nuoria naisia ja vois hieman pelottaa niiden turvallisuuden puolesta kun eihän sitä tiedä minkälaista porukkaa sinne tulis

Teen kaikkeni estääkseni sun suunnitelmat. Tämä maa ei tarvitse yhtään enempää syrjintää ja vihapuhetta.

Vierailija
32/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin heti lasuja tuosta. Muuta tyttökavereiden kanssa vihaamaan miehiä risujen keskelle, mutta lapsia ei tuollaiseen kulttiin saa viedä tuhoutumaan.

nyt on aika asiatonta kommentointia, kun just kritisoin tätä normien asettamista että ei voida hyväksyä että jotkut haluaa elää luonnonmukaisesti ja opettaa tätä elämäntapaa myös seuraavalle sukupolvelle

Vierailija
33/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mies saa erikoisluvan tulla mukaan jos suostut siihen, että se sitten nusuttelee kaikkia hienhajuisia takkutukkia ajanvaraussysteemillä.

Voin mä suostua, mutta mä uskon että mun mies ei kyllä suostu. Se taitais lähteä ennemmin kalaan :D

Aika yksiulotteiset kiinnostuksen kohteet, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
34/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt on aika asiatonta kommentointia, kun just kritisoin tätä normien asettamista että ei voida hyväksyä että jotkut haluaa elää luonnonmukaisesti ja opettaa tätä elämäntapaa myös seuraavalle sukupolvelle

Noniin, olitkin trolli. Menin halpaan!

Vierailija
35/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis kyseessä säännönmukaisesti vain naisille ja lapsille suunnattu? Jos näin, mites ajattelit tuon tasa-arvolain kanssa toimia? 

Ja kai transnaiset olisivat joka tapauksessa tervetulleita? 

joo vastaan nyt kahteen kysymykseen eli lgbt ihmiset on tervetulleita ja lasten harrastuksena on tarkoitus olla luonnonmukainen elämä joka ajan kanssa kehittyy elämäntavaksi ja luonnollisesti sovellamme kotikoulua

Vierailija
36/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no siis teltat ois aluksi että ihmiset oppis miten eletään ja haaveena ois ostaa joku pieni pala metsää ja perustaa sitten myöhemmin pysyvämpää asumusta, kun tarkoituksena ei heti ollut pakottaa naisia ja lapsia sitoutumaan, koska ymmärtäähän sen että lasten elämässä se on iso muutos jos täytyy jättää esim kaverit samoin kuin naisillakin miespuoleisten kavereiden kohdalla

Sitten pitäisi ensimmäisenä tutustua miten ajattelit hoitaa haja-asutusalueen jäteveden käsittelyn.

Myös puhdasta vettä pitäisi saada koko porukalle jatkuvasti, jotta ei tule ongelmia hygienian ja tautien kanssa.

Jäi myös epäselväksi miten estät kommuunia paleltumasta kuoliaaksi talvella ja mistä saadaan kaikille ruokaa, kun marjat ja vihannekset ovat lumen alla.

jätevedet kaadetaan tietysti luontoon koska emme tuota saastuttavaa jätettää jossa olis jotain myrkkyjä

puhdasta vettä tulis sadevedestä joista ja lähteistä ja onhan vedenpuhdistustabletit keksitty

ja tosiaan aluksi ei ole tarkoitus talvehtia mutta jos saadaan pieni metsätilkku jostain niin sinne vois projektityönä rakentaa pysyvämpää asumusta

Eiköhän Porvoossa ole paljon hyvää metsää mistä teillekin löydetään oma paikka.

Vierailija
37/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä varmistan uteliaana elikkä oletko oikeasti elikkä opiskellut yliopistossa?

Vierailija
38/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, olitkin trolli. Menin halpaan!

nyt ihan oikeesti halusin vakavasti otettavaa palautetta ja sen takia vaivaudun tällaseen vastaamaan, eli siis ihan oikeesti kritisoin että nyky-yhteiskunta asettaa ihmiselle normit joiden mukaan on elettävä

ja ehkä mun tosiaan ois pitäny mennä sinne hippifoorumille kun täällä ei näytä olevan ymmärrystä

Vierailija
39/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yksiulotteiset kiinnostuksen kohteet, mutta kukin tyylillään.

Ethän sinä kiinnostuksen kohteista kysellyt. Vaikka juu, tuossahan ne pääosin kyllä tuli :D 

Vierailija
40/109 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hulvaton keskustelu!

Ap on silleen ”no siis aattelin muuttaa johonkin telttaan joittenki äitien ja lasten kans täällä Suomessa, oon kuitenkin käynyt yliopiston ja roadtrippaillut ja kävellyt Karhunkierroksen...” ja vastaajat tyyliä ”kyllä lasu kiinnostuu, miten ajattelit työ-, koulu- ja harrastusmatkatkin järjestää!?”.:DDDDDDD

Nähdäkseni sekä ap, että vastaajat ovat ns. pihalla...

Ja sinä otit tämän ketjun ihan tosissasi? Kukahan tässä ns. pihalla on :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä