Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siniset on oikeassa – kansalaisuuden saamisen pitäisi edellyttää uskollisuuden vakuuttamista Suomelle

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotilasvala ainakin on sellainen. 

Minä N.N. lupaan ja vakuutan

(valassa) kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä,

(vakuutuksessa) kunniani ja omantuntoni kautta,

olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta.

Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa.

Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun.

Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani.

Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä.

Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää.

Entäs ateistit?

Vierailija
22/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siniset eivät ole olleet kovin uskollisia äänestäjille.

Uskollisuuden vakuuttaminen Suomelle on todella homeinen ajatus. Ei tätä päivää.

Laura Huhtasaari avoimesti veljeilee twitterissä etnonationalistien kanssa, joiden ideologia on Hitlerin vastaavaa äärellisempi.

Puhutko nyt ahvenanmaalaisista vai saamelaisista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisissä on paljon niitä, jotka kumartelee tuonne itänaapuriin päin. Siis kansalaisuus pois ja sinne ihannemaahansa, missä ei homoja suvaita ja kuulemma sananvapauskin toimii oikein. 

Vierailija
24/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä kantasuomalainen vannoisin uskollisuutta millekkään hallitukselle joka päivästä toiseen poraa tätä maata ja sen kansalaisia per*eeseen.

Vierailija
25/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset puhumassa uskollisuudesta 😂😂😂

Vierailija
26/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotilasvala ainakin on sellainen. 

Minä N.N. lupaan ja vakuutan

(valassa) kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä,

(vakuutuksessa) kunniani ja omantuntoni kautta,

olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta.

Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa.

Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun.

Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani.

Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä.

Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää.

Entäs ateistit?

He antavat vakuutuksen, kuten tekstissä on eritelty. Kunnian ja omantunnon kautta.

Vierailija
27/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä kantasuomalainen vannoisin uskollisuutta millekkään hallitukselle joka päivästä toiseen poraa tätä maata ja sen kansalaisia per*eeseen.

Hallitus ei ole sama kuin valtio tai sen perustuslaki. Mutta senhän sinä tietäisitkin, jos olisit viitsinyt koulussa edes joskus jotain kuunnella.

Vierailija
28/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se valan vannominen mitään muuttaa? Tuskin se maanpetturi ajattelee että en mä voikkan kun tuli tuo vala vannottua.

Oikein muotoiltuna vala käytännössä karsisi tietyn uskonnon edustajat pois, koska he eivät voi julkisesti sanoa, että asettavat maallisen lain uskontonsa pyhän kirjan yläpuolelle. Ja tätähän kaikilta kansalaisilta tulisi ehdottomasti muutenkin vaatia: julkista (videoitua, allekirjoitettua) vakuutusta siitä, että pitää Suomen lakia ylimpänä lakina kaikissa asioissa (Suomessa) ja noudattaa sitä mahdollisissa ristiriitatilanteissa uskonnon lakien kanssa.

Kannatan.

Vierailija
29/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi. Kansalaisuuden saavilta ei pidä vaatia yhtään sen enempää kuin syntyperäisiltäkään. Suomi on täynnä kantasuomalaisia, jotka hokevat: "Minä en ainakaan puolusta Suomea" "Hallitus pitäisi t-a-p-p-a-a" Hallitus vie Suomen tuhoon" jne. He eivät siis ole uskollisia Suomelle. MIKSI ulkomailta tulleiden pitäisi olla Suomea kohtaan "isänmaallisempia" kuin kantasuomalaiset itse ovat?

Jäin itse miettimään samaa. Mitä meiltä syntyperäisiltä edellytetään? Ei alkeellisimpiakaan tietoja, eikä asennetta. Tietenkin lakien noudattamiseen pitää lähtökohtaisesti sitoutua.

Meillä on oppivelvollisuus ja miehillä asevelvollisuus. Siitä voi aloittaa. Se, ettet sinä oppinut peruskoulussa mitään ei tarkoita etteikö suurin osa muista suomalaisista olisi oppinut. 

Vierailija
30/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että uskollisuutta pitäisi vakuuttaa :D ja mitäs tämmöinen vakuuttelu sitten takaa? Aivan, ei niin yhtään mitään.

Vierailija
31/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhaa puppua, sillä kukaan ei kuitenkaan haluaisi laittaa mitään todellista sanktiota sen lupauksen rikkomisesta. Ja sellainen sanktio sitten taas vuorostaan ajaisi ihmiset eriarvoiseen asemaan lain edessä, joten aaveepalstan perustuslakivaliokunnan lausunto on lyhyt: ei jatkoon.

Vierailija
32/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin perustuslakivaliokunnalla mitään sitä vastaan on, että tulija hyväksyisi perustuslain pääkohdat.

Siinä ei ole mitään eriarvoista.

Vierailija
33/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että uskollisuutta pitäisi vakuuttaa :D ja mitäs tämmöinen vakuuttelu sitten takaa? Aivan, ei niin yhtään mitään.

Tuota voi myös kehittää tuosta vielä vaikka sveitsiläiseen suuntaan ja joku arviohan asiassa olisi hyvä olla joka tapauksessa.

Vierailija
34/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan olisi oikeastaan ihan hyvä idea. jos joku ei halua valaa vannoa, niin olisi hyvä tilaisuus pohtia syitää sille miksi haluaa suomen kansalaisuuden.

Vierailija
35/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin perustuslakivaliokunnalla mitään sitä vastaan on, että tulija hyväksyisi perustuslain pääkohdat.

Nämä on jo nyt oletusarvoisesti hyväksyttävä jo maahan tultaessa. Ei loppuneet kolaritkaan tieliikennelaista huolimatta.

Vierailija
36/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mitään uskollisuusvaloja suostuisi vannomaan - ja olen sentään kantasuomalainen.

Vierailija
37/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen kuin pääsee edes vannomaan, pitää läpäistä monivaiheinen hakuprosessi. Siihen kuuluu muun muassa kielitaitotesti sekä Britannian tuntemista mittaava koe, josta ei selviäisi kylmiltään moni syntyperäinen brittikään."

Pitäisikö opetella Suomen kylien, kaupunkien, jokien, järvien, kukkuloiden ja laaksojen nimet?

Tulee kouluajat ikävästi mieleen.

Vierailija
38/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä tyhjänpäiväinen populistinen tempaus.

Vierailija
39/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen vala on aika turha, kun jyvät pystyy erottelemaan akanoista paremmin keinoin. kun kansalaisuuden saamiseksi on riittävän tiukat kriteerit, niin suurin osa epäkelvosta kansalaisutta hakevista karsiutuisi. miniminä voisi olla seuraavat jutut. osaa suomea sen verran että pystyy keskustelemaan viranomaisten kanssa ilman tulkkia, ei ole syyllistynyt rikoksiin ja ja pystyy elättämään itsensä ja perheensä. todennäköisesti rikoksiin syyllistyminen olisi monilla este.

Vierailija
40/46 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on jo nyt oletusarvoisesti hyväksyttävä jo maahan tultaessa. Ei loppuneet kolaritkaan tieliikennelaista huolimatta.

Missä tämmönen testi on? Jossain tullissa? Kyllä meillä ihan oikeuslaitosta myöten perustellaan vaikka naisten kuritusta oman maan tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi