Saako vesirajan alta tummunutta wc-pönttöä puhtaaksi muuta kuin harjaamalla
Kommentit (28)
Kippaa etikkaa yöksi. Sit harjaa aamulla.
Soodaa, liotus, kumihanska ja karhunkieli.
Vierailija kirjoitti:
Soodaa, liotus, kumihanska ja karhunkieli.
Karhunkieli? Naarmuttaa niin että seuraavaksi pitääkin siten käyttää kovempia keinoja. :)
Muuten kuin harjaamalla?? Ei kai nyt vessaharjan käyttö mikään äärimmäinen toimenpide ole?
Tyhjennä sinne 1,5 l pullo cokista ja huuhdo aamulla. Kyllä kiiltää.
Mä laitan päiväksi tai yöksi domestosta, pääsääntöisesti on puhtaannäköinen pönttö ilman harjaustakin.
Domestos ja jätä vaikuttamaan ennen harjausta
Höpöjä. Kloriittia reilusti ja parissa tunnissa pitäisi olla kirkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja luonto kiittää, huhhuh!
Vierailija kirjoitti:
Sitten onkin porsliinin pinta aivan pilalla.
Pese pönttö. Sitten tölkit harjalla vesirajan niin alas, kuin menee. Laitat hapanta ainetta. Annat vaikuttaa jokusen tunnin. Harjaat. Sitten harjaat emäksisellä aineella.
Mä laitan ruokasoodaa 4rkl ja etikkaa 4dl perään. Joskus puolen tunnin päästä kaadan vedenkeittimestä kuuman veden perään ja puhdasta tulee.
kloriittia olen aina käyttänyt. Sinne vain kaataa kun lähtee päiväksi jonnekin. Kun tulee takaisin on puhdas pytty vastassa.
Vierailija kirjoitti:
Domestos ja jätä vaikuttamaan ennen harjausta
Mulla tuli pönttö sieltä vesirajan alapuolelta siniseksi Domestoksella, vaikka ei edes kauhean kauaa vaikuttanut, aika pitkään kesti ennen kuin se väri sieltä lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no tuskin se luonto sitä edes huomaa, kun sillon tällöin viemäriveden mukana menee kloriittia vedenpuhdistamoon. On aika häviävän pieni juttu luonnon kannalta verrattuna vaikkapa yksityisautoiluun
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan ruokasoodaa 4rkl ja etikkaa 4dl perään. Joskus puolen tunnin päästä kaadan vedenkeittimestä kuuman veden perään ja puhdasta tulee.
Kuuma vesi on hyvä tapa saada pönttö halkeamaan.
Corega tabletteja voi kokeilla. Siis niitä tekareiden kiinnittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no tuskin se luonto sitä edes huomaa, kun sillon tällöin viemäriveden mukana menee kloriittia vedenpuhdistamoon. On aika häviävän pieni juttu luonnon kannalta verrattuna vaikkapa yksityisautoiluun
Itse kanssa ajattelen olkoon vaikka kuinka epämuodikas mielipide että oman pöntön puhtaus on huomattavasti lähempänä sydäntä.
Luulen että sinun on nyt pakko ottaa viimein se vessaharja kauniiseen käteen ja käyttää sitä.