Kuka tunnustaa hakevansa lapsensa hoidosta vasta kun on pakko?
Itse välillä pääsen jo kolmen kantturoissa pois ja haen lapsen vasta viideltä kun päiväkoti menee kiinni. Välissä ehdin huilata, käydä rauhassa kaupassa yms..
Kuinka moni muu tekee näin?
Kommentit (10)
Joskus jos pitää hoitaa joku tietty asia tai olen esimerkiksi ehdottomasti päiväunien tarpeessa. Tiedän että lapsikin leikkii mieluummin pari ylimääräistä tuntia päikyssä kavereiden kanssa kuin luuhaa kiireessä nälkäisenä talvivaatteet päällä vaikka ostoksilla tmv. Pääosin mulla on kyllä aina niin kova ikävä lasta että menen päikkärille juoksujalkaa. :)
Ei siellä päiväkodissa ole lapsella niin kivaa kuin te luulette. Totta kai kaikille haluttaisiin niin, mutta se on mahdotonta. Muut lapset lyövät, on kiire, itkua, parkua ja huutoa. Paljon myös hauskaa, mutta se on enemmänkin lapsen työpaikka kuin mummila.
En kyllä pidä viiteen asti. Olis varmaan ainoa lapsi siellä 16.55.
Me sumplimme miehen kanssa työajat niin, että lapsen tarvitsee olla päiväkodissa mahdollisimman vähän. Valitettavasti emme yleensä saa hoitopäiviä alle 7 tuntisiksi, mutta jos jompi kumpi joskus pääsee töistä tavallista aikaisemmin niin totta kai haetaan lapsikin heti kotiin.
Tuttavaperheeseen syntyi hiljattain uusi vauva, mutta he aikovat pitää 1 v 9 kk ikäisen esikoisensa edelleen päiväkodissa subjektiiviseen hoito-oikeuteen vedoten. Perheen isä kertoi kuinka he todellakin aikovat pitää lapsen hoidossa sen täydet 27h/viikko, kun siitä kerran maksavatkin (tässä kunnassa raja on 27h/viikko). Eivät kuulemma aio maksaa tyhjästä, vaikka kotona oleva äiti varmasti pääsisi välillä hakemaan lapsen aikaisemmin kotiin. Teki oikein pahaa kuunnella tuon isän puheita.
Päiväkodin työntekijät olivat ehdottaneet tälle perheelle lyhyempiä hoitopäiviä, kun lapsi on vielä niin hyvin pieni ja väsyy päiväkodissa. Tästä vanhemmat valittivat, että hoitajat ovat laiskoja, vaikka minusta kyllä tuntuu, että nämä vanhemmat itse ovat laiskoja. Äiti oli kotona jo ennen kuopuksen tuloa, mutta pieni esikoinen päivähoidossa jo 1-vuotiaasta alkaen. Ja jos se äiti nyt on niin väsynyt, niin ihmettelen miksi lapset piti tehdä niin pienellä ikäerolla.
Nnnnmmm kirjoitti:
Tuttavaperheeseen...
Joo nyt ei ollut puhe niistä tuttavaperheistä.
Mulla on ylihuomenna viikon ainoa vapaapäivä ja aion viedä lapsen kuudeksi tunniksi päiväkotiin. Aion levätä. Kivittäkää.
No päiväkodissa työskennelleenä voin sanoa, että siellä pihalla on ehditty kysyä jo tuhat kertaa missä äiti/ iskä ja tunnettu ikävää. Ovat kuule lapsetkin ihan itsekin väsyneitä pitkän päivän jäljiltä ja kaipaavat kotiin. Itse haen omani juoksujalkaa. Ajatuskin, että menisin joillekin nokosille, kun lapsi on siellä jossain parinkymmenen kiljuvan lapsen lauman keskellä...
No aina haen lapsen päiväkodista heti, kun pääsen hakemaan. Joskus tiedän lapsen olevan juuri silloin päiväunilla, kun pääsen töistä, ja silloin käyn kaupassa ensin. En kuitenkaan mene kotiin ennenkuin olen lapset hakenut.
Minä haen heti, kun pääsen töistä. Lapsi on rakas.