Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edullisia, täyttäviä aamu/ilta/välipala ehdotuksia nälkäiselle teinille

Vierailija
27.08.2018 |

Puurot jää syömättä, varsinkin jos itse pitäisi tehdä ja leipää taas menisi vaikka kuinka monta pussia päivässä..

Täällä on ollut paljon hyviä resepti- ja ruokaketjuja- jos vaikka löytyisi hyviä ideoita vielä aamuiltavälipaloihinkin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hernaria valmiina kulhossa -> mikroon

- Makkarakeittoa-> mikroon

- keitettyjä munia aina jääkaapissa

- karjalanpiirakoita

- rahkasmoothie valmiina jääkaapissa kunhan vain surauttaa.

- pinaattiletut

- joskus nakkeja

Teinipoikien ongelma on nälkä, kiire, laiskuus ja mielikuvituksettomuus. Ruokaa pitää vain saada helposti ja nopeasti. Ei jaksa miettiä.

Vierailija
22/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussipuuro on kyllä naurettava ajatus aina nälkäisen teinin välipalaksi. Eihän siitä määrästä tule kuin vihaiseksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin niinä aamuina puuro, kun koko perhe on suunnilleenkaan yhtäaikaa aamupalalla. Puuroon lisukkeeksi mehukeittoa, kiisseliä, marjoja tai voisilmä. Puuro pitää paremmin nälän pois, kun tekee sen maitoon. Ei ihan niin edullinen, mutta kuitenkin kohtuuhintainen välipala tulee pussipuuroista (joihin tarvitsee lisätä vain kuuma vesi vedenkeittimestä tai lisätä vesi tai maito ja mikrottaa sen verran, että kiehahtaa). Myös marja- ja hedelmäpuurot on kelpo välipala ja helpoo ottaa jääkaapista.

Kananmunat (keitettynä tai munakkaana) on hyvin nälkää pitävä aamu- ja välipalavaihtoehto (ja edullinen). Rahka (maukkaampaa ja nälkää pitävämpää, jos joukkoon lisää kermavaahtoa), on jugurtteihin verrattuna edullisempaa.

Muroista kannattaa ostaa laadukkaita perusmuroja ja myslejä. Sokerihuurrettuja ja suklaamuroja syö helposti jo ihan syömisen ilosta.

Maito pitää nälkää poissa paremmin verrattuna limppariin tai mehuun eli ruokajuomaksi maitoa tai esimerkiksi kaakaota.

Nuorelle kannattaa laittaa selkeät rajat. Esim. välipalalla saa ottaa yhden rahkan/jugurtin tms. lusikoitavan ja kaksi palaa vaaleaa leipää tai yhden sämpylän. Jos sen jälkeen on vielä nälkä niin lisäksi puuroa (pussipuuroa aina kaappiin helposti otettavaksi) tai ruisleipää. Lisäksi kannattaa varmistaa, että nuori syö kunnolla lämpimällä ruualla, jolloin riittää, että välipala on välipala.

En nyt käsittänyt miksi teinin syömistä pitäisi rajoittaa. Mitä?

Vierailija
24/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytännössä aina jääkaapissa sosekeittoa ja kolmioleipiä, erilaisin täyttein. Ruokasalaatit on myös hyviä.

Teetkö joka päivä keiton ja leivät valmiiksi?

En. Parin päivän satseja. Otan itse leipiä ja mied keittoa myöd evääksi.

Eli voitelet teinille leivät valmiiksi. Eikö se itse osaa?

Mitä? Etkö tiedä mikä on kolmioleipä????

Myös me vanhemmat syömme niitä. Ne mehustuvat kun ne pakkaa, vähän kuin voileipäkakku.

Vierailija
25/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytännössä aina jääkaapissa sosekeittoa ja kolmioleipiä, erilaisin täyttein. Ruokasalaatit on myös hyviä.

Myös me vanhemmat syömme niitä. Ne mehustuvat kun ne pakkaa, vähän kuin voileipäkakku.

Vähän ohis, mutta alkoi kiinnostamaan mitä täytteitä laitat kolmioleipiin?

Vierailija
26/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oma suosikki on feta/aurinkokuivattutomaattituorejuusto/paprika/ruohosipuli, toinen josta tykätään on hunajamarinoitua kanaa, paprikaa ja paprikajoneesia.

Vierailija
27/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit paistaa usein itselleen munakasta, tekevät smoothieta, tuorepuuroa ja sitten hedelmät ja leipä tietysti suosiossa. Joskus teen jotain marjarahkaa tai vispipuuroa valmiiksi jääkaappiin. Nekin häviävät kiitettävästi.

Vierailija
28/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oma suosikki on feta/aurinkokuivattutomaattituorejuusto/paprika/ruohosipuli, toinen josta tykätään on hunajamarinoitua kanaa, paprikaa ja paprikajoneesia.

Ja teinit ei siis näitä osaa tai jaksa itse tehdä😂 Kannattaa laittaa viestiä heidän kotsanopettajalle, että aloittaa opetuksen ihan alkeista.

Vierailija
29/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja teinit ei siis näitä osaa tai jaksa itse tehdä😂 Kannattaa laittaa viestiä heidän kotsanopettajalle, että aloittaa opetuksen ihan alkeista.

Missä ihmeessä niin sanottiin?

Kolmioleivän idea on maustua. Sitä ei jokainen kokoa itselleen erikseen. Ymmärrätkö?

Vierailija
30/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinit paistaa usein itselleen munakasta, tekevät smoothieta, tuorepuuroa ja sitten hedelmät ja leipä tietysti suosiossa. Joskus teen jotain marjarahkaa tai vispipuuroa valmiiksi jääkaappiin. Nekin häviävät kiitettävästi.

Lämpimiä tai grillattuja (paistinpannulla paistettuja) leipiä tekevät myös itselleen usein.

Vierailija
31/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpimiä tai grillattuja (paistinpannulla paistettuja) leipiä tekevät myös itselleen usein.

Meillä myös voileipägrillissä. Kokojyvätoastia, tomaattia ja juustoa ja mausteita.

Vierailija
32/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinipojalle maistuu väli- ja iltapaloina mm:

- keitettyjä kananmunia on meillä usein jääkaapissa valmiina

-karjalanpiirakoita (tykkää sulattaa siihen päälle juustosiivun ja syö lämpimänä tomaatin kanssa)

-Grahamlihapiirakoita (Saarioinen)

-Pitaleipiä ja sinne väliin laittaa jauhelihapihvin, salaattia ja paprikaa

-vispipuuroa

-pannukakkua hillon kera tai sellaisenaan

-lettuja

-"ruishamppareita" eli ruisleipien väliin jauhelihapihvi, joku kastike, salaatinlehteä ja tomaattia, juustosiivu

-raejuustoa sellaisenaan

Jauhelihapihvejä teen usein viikonloppuna pellillisen, on mistä ottaa alkuviikolla. Samoin teen lihapullia, niitäkin siivuttaa joskus esim. leivän päälle. Vispipuuroa teen aina ison satsin, mistä riittää useaksi päiväksi ja sitä syö muukin perhe. Pannukakut ja letut myös yleensä edellisenä päivänä mitä on jäänyt, teini sitten seuraavana päivänä syö välipalana.

Vierailija
33/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne syö mitä kaapista löytyy.  Yksinkertaista. Nykyään lihavuus on ongelma, ei "nälkään nääntyvät" nuoret. Mamman pikku pullasorsat selviytyvät kyllä ihan itse, kunhan mamma saadaan irti keittiöstä passaamasta.

Vierailija
34/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorelle kannattaa laittaa selkeät rajat. Esim. välipalalla saa ottaa yhden rahkan/jugurtin tms. lusikoitavan ja kaksi palaa vaaleaa leipää tai yhden sämpylän. Jos sen jälkeen on vielä nälkä niin lisäksi puuroa (pussipuuroa aina kaappiin helposti otettavaksi) tai ruisleipää. Lisäksi kannattaa varmistaa, että nuori syö kunnolla lämpimällä ruualla, jolloin riittää, että välipala on välipala.

Syömisen rajoittaminen on vihoviimeinen asia, mitä kannattaa tehdä. (puuron tuputtamisen lisäksi). Kasvava nuori tarvitsee paljon ruokaa eikä yksi jugurtti ja pari vaaleaa leipää riitä mihinkään. 

Kyllä "hötön" syömistä voi rajoittaa, yksi jugurtti ja pari palaa vaaleaa leipää riittää mainiosti, jos lisäksi saa syödä mielin määrin puuroa ja ruisleipää. 

Vierailija
35/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömisen rajoittaminen on vihoviimeinen asia, mitä kannattaa tehdä. (puuron tuputtamisen lisäksi). Kasvava nuori tarvitsee paljon ruokaa eikä yksi jugurtti ja pari vaaleaa leipää riitä mihinkään. 

Kyllä "hötön" syömistä voi rajoittaa, yksi jugurtti ja pari palaa vaaleaa leipää riittää mainiosti, jos lisäksi saa syödä mielin määrin puuroa ja ruisleipää. 

Aina sitä vi*un puuroa. Sitä on syöty vauvasta asti. Ei kiitos enää ikinä puuroa. Enkä ole ainoa kun näin ajattelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän