Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edullisia, täyttäviä aamu/ilta/välipala ehdotuksia nälkäiselle teinille

Vierailija
27.08.2018 |

Puurot jää syömättä, varsinkin jos itse pitäisi tehdä ja leipää taas menisi vaikka kuinka monta pussia päivässä..

Täällä on ollut paljon hyviä resepti- ja ruokaketjuja- jos vaikka löytyisi hyviä ideoita vielä aamuiltavälipaloihinkin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena tai joku muu hedelmä. Itse syön joka aamu puuroa ja laitan vähän hunajaa sekaan :)

Vierailija
2/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: Sokerittomat kuitumurot ja kananmunaa ja juustoa leivän kanssa

I

Vierailija
4/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytännössä aina jääkaapissa sosekeittoa ja kolmioleipiä, erilaisin täyttein. Ruokasalaatit on myös hyviä.

Vierailija
5/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipojille ei riitä mitkään hedelmät ja sosekeitot.

Meillä

- itsetehnyt pinaattiletut

- itsetehty jauhelihapizza paksulla pohjalla

- riisipuuro

- letut/ pannukakku

- keitetyt kananmunat

Vierailija
6/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytännössä aina jääkaapissa sosekeittoa ja kolmioleipiä, erilaisin täyttein. Ruokasalaatit on myös hyviä.

Teetkö joka päivä keiton ja leivät valmiiksi?

Vierailija
7/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Parin päivän satseja. Otan itse leipiä ja mied keittoa myöd evääksi.

Vierailija
8/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti eri puuroja, niin se puurokin maistuu. Seuraavista vaihtoehdoista voit valita kaksi ainesosaa sekä aamupalaksi ja että välipalaksi. Yhdistelemällä saa erilaisia vaihtoehtoja paljon.

- mannapuuro ja mehukeitto

- riispuuro ja mehukeitto

- marjapuuro (punainen valmispuuro kaupasta) maidon kanssa

- leivän päälle keitetty kananmuna siivutettuna

- leivän päälle paistettu kananmuna

- munakas

- juureslohkoja

- hedelmiä

- kasvislohkoja

- rahka marjoilla (mukana puurohiutaleita tai mysliä)

- rahka hedelmillä (mukana puurohiutaleita tai mysliä)

- jogurtti (mukana puurohiutaleita tai mysliä)

- banaanilettuja

- pannaria

- pähkinöitä kourallinen

- pizzan pala

- karjalanpiirakka

- suolainen piirakan pala

- hedelmäsalaatti

- annos marjoja

- sämpylä täytteillä (juusto, kinkku, kasvis)

Näiden lisäksi juomana kevytmaitoa, josta saa kalsiumia ja kaloreita nälkäiselle teinille. Pelkkä vesi ei pidä nälkää.

Vierailija
9/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahka xxx

Vierailija
10/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumies on halpaa ja paljon montaa muuta leipää täyttävämpää. Prismassa 8 palan paketti Reissumiestä maksaa 39 senttiä.

Vierailija
11/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli voitelet teinille leivät valmiiksi. Eikö se itse osaa?

Vierailija
12/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä idea voidella ne valmiiksi. Ei sen takia etteikö osaisi, vaan eivät nuo viitsi. Jos ei itse tee valmiiksi, niin pojat elää muroilla.

Ohis

Vierailija
13/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä idea voidella ne valmiiksi. Ei sen takia etteikö osaisi, vaan eivät nuo viitsi. Jos ei itse tee valmiiksi, niin pojat elää muroilla.

Ohis

No pitäiskö sun lopettaa niiden murojen ostaminen? Kuka ne leivät voitelee sitten kun teini muuttaa kotoa? Etsii tyttöystävän passaamaan kun äiti ei ole enää maisemissa?

Vierailija
14/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Onnea vaan heidän tuleville puolisoille..

Vierailija
15/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit syövät aamupalaksi ison annoksen turkkilaista jugurttia, mysliä, hunajaa ja banaani sekaan pilkottuna. Sillä pärjäävät lounasaikaan asti. Välipalaksi koulusta tultuaan syövät monesti pari ruisleipää, Skyriä myslillä, banaanin/omenan ja ehkä vielä pienen grahamlihapiirakan (Saarioisella hyviä). Päivällisellä sitten taas kunnon ruokaa. Iltapalaksi monesti kaurapuuroa mustikoilla (ne Eloveenan valmispussit) tai sitten leipää+kananmunaa.

Vierailija
16/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

No pitäiskö sun lopettaa niiden murojen ostaminen? Kuka ne leivät voitelee sitten kun teini muuttaa kotoa? Etsii tyttöystävän passaamaan kun äiti ei ole enää maisemissa?

Viittasin leipien voitelulla kolmioleipien tekemiseen.

Minusta on kiusantekoa, ettei kotiin osteta mitään ”hyvää”, jottei lapset vahingossakaan syö niitä.

Vierailija
17/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niinä aamuina puuro, kun koko perhe on suunnilleenkaan yhtäaikaa aamupalalla. Puuroon lisukkeeksi mehukeittoa, kiisseliä, marjoja tai voisilmä. Puuro pitää paremmin nälän pois, kun tekee sen maitoon. Ei ihan niin edullinen, mutta kuitenkin kohtuuhintainen välipala tulee pussipuuroista (joihin tarvitsee lisätä vain kuuma vesi vedenkeittimestä tai lisätä vesi tai maito ja mikrottaa sen verran, että kiehahtaa). Myös marja- ja hedelmäpuurot on kelpo välipala ja helpoo ottaa jääkaapista.

Kananmunat (keitettynä tai munakkaana) on hyvin nälkää pitävä aamu- ja välipalavaihtoehto (ja edullinen). Rahka (maukkaampaa ja nälkää pitävämpää, jos joukkoon lisää kermavaahtoa), on jugurtteihin verrattuna edullisempaa.

Muroista kannattaa ostaa laadukkaita perusmuroja ja myslejä. Sokerihuurrettuja ja suklaamuroja syö helposti jo ihan syömisen ilosta.

Maito pitää nälkää poissa paremmin verrattuna limppariin tai mehuun eli ruokajuomaksi maitoa tai esimerkiksi kaakaota.

Nuorelle kannattaa laittaa selkeät rajat. Esim. välipalalla saa ottaa yhden rahkan/jugurtin tms. lusikoitavan ja kaksi palaa vaaleaa leipää tai yhden sämpylän. Jos sen jälkeen on vielä nälkä niin lisäksi puuroa (pussipuuroa aina kaappiin helposti otettavaksi) tai ruisleipää. Lisäksi kannattaa varmistaa, että nuori syö kunnolla lämpimällä ruualla, jolloin riittää, että välipala on välipala.

Vierailija
18/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunia, raejuustoa, tonnikalaa, ruisleipää, turkkilaista jogurttia, pähkinöitä, avocadoa

Vierailija
19/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä urheileva teini syö kolme lämmintä ateriaa päivässä. Vähentää leivän kulutusta huomattavasti. 

Pyytämiäsi vinkkejä:

rahkaa marjoilla, myslillä, siemenillä, pähkinöillä yms.

kananmuna eri muodoissa

smoothie (saa täyttävän kun laittaa joukkoon sopivia aineksia)

välipalaksi voisi olla vaikka ruokaisa salaattikin

Vierailija
20/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorelle kannattaa laittaa selkeät rajat. Esim. välipalalla saa ottaa yhden rahkan/jugurtin tms. lusikoitavan ja kaksi palaa vaaleaa leipää tai yhden sämpylän. Jos sen jälkeen on vielä nälkä niin lisäksi puuroa (pussipuuroa aina kaappiin helposti otettavaksi) tai ruisleipää. Lisäksi kannattaa varmistaa, että nuori syö kunnolla lämpimällä ruualla, jolloin riittää, että välipala on välipala.

Syömisen rajoittaminen on vihoviimeinen asia, mitä kannattaa tehdä. (puuron tuputtamisen lisäksi). Kasvava nuori tarvitsee paljon ruokaa eikä yksi jugurtti ja pari vaaleaa leipää riitä mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi