Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työttömien pitää muuttaa asennettaan

Vierailija
27.08.2018 |

Nykyinen asenne on ihan syvältä.
On uskottu kyseenalaistamatta, että ihmisarvo on työssä, eikä ihmisarvoa ole jos ei ole työtä.
Nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa avaamaan silmiään ja huomaamaan, että kyseessä on vain suuri kusetus.

Jotkut raukat menevät jopa ilmaistöihin, surullisimmat tapaukset ihan ylpeilevät sillä että ovat tehneet työtä ilamiseksi.

Tilanne nyt vaan on se, että kaikille ei riitä työtä.
Siksi niiden, joille työtä ei riitä, pitäisi löytää elämäänsä muita tärkeitä asioita, eikä vain yrittää työnhakusirkuksen pellenä.

Olen itse ollut nyt pari vuotta työttömänä, ja pikkuhiljaa alan nauttia elämästäni oikein kunnolla.
Nythän minä voin tehdä niitä asioita joista töissä käydessäni pystyin vain haaveilemaan.
On aikaa harrastaa (opistoissa hyvin edullista) ja muutenkin kehittää itseään.
Parasta on se, että nyt voin ihan surutta keskittyä niihin asioihin, jotka ovat minulle tärkeitä.
Olenkin alkanut pyörittämään pienimuotoista yritystoimintaa tärkeimpään harrastukseeni liittyen.
Siitä pidän kuitenkin huolen, että yritystoiminta pysyy pienenä ja vapaa-aikani runsaana :)

Elämäni on paljon onnellisempaa tällä tavalla, vaikka tulot ovatkin pienemmät kuin vakituisessa työsuhteessa olivat.

Kaikki työttömät, nyt vaan rinta rottingille ja pää pystyyn. Olette aivan yhtä ihania ja tärkeitä ihmisiä kuin työssä käyvätkin.

t. 90-luvulla työttömänä ja ilmaistössä työuransa aloittanut pitkän linjan pätkätyöläinen, joka on tehnyt päätöksen poistua sirkuksesta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään tälläkin palstalla roikkuvat työttömät oikein ovat olleet työttöminä?

Ja mitä kaikkia temppuja ovat yrittäneet tehdä työllistymisensä eteen?

Ja palkka siitä kaikesta yrittämisestä on vain halveksunta ja syyttely.

Vierailija
2/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ylpeitä itsestämme ❤️

Ei kuunnella enää kokoomustrollin vihapuheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo tulla kirjoittamaan, että taasko tämä jatkuu, mutta olitkin ihan eri asialla. Kiitos.

Mä olen nyt ollut puoli vuotta työttömänä ja laittanut hakemuksia jatkuvasti eri puolelle Suomea. Olen korkeakoulutettu, mutta minulla ei ole muuta työkokemusta alalta kuin harjoittelut. Olen laittanut useita, useita, todella useita hakemuksia, ja nyt alkaa jo tuntumaan, että nolaan itseäni lähettämällä näitä hakemuksia: ajattelevatkohan rekryt, että taas tuo sama naama.

Inhottava tilanne..

Vierailija
4/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin jo tulla kirjoittamaan, että taasko tämä jatkuu, mutta olitkin ihan eri asialla. Kiitos.

Mä olen nyt ollut puoli vuotta työttömänä ja laittanut hakemuksia jatkuvasti eri puolelle Suomea. Olen korkeakoulutettu, mutta minulla ei ole muuta työkokemusta alalta kuin harjoittelut. Olen laittanut useita, useita, todella useita hakemuksia, ja nyt alkaa jo tuntumaan, että nolaan itseäni lähettämällä näitä hakemuksia: ajattelevatkohan rekryt, että taas tuo sama naama.

Inhottava tilanne..

Kaikki me tiedetään mitä rekryt ajattelee työttömistä.

Yleinen käsitys on se, että työttömissä on jotain vikaa. Siksi työttömiä ei haluta palkata töihin.

Tsempit sinulle.

Vierailija
5/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes.

Jätetään 🎪🎠

Eikä suostu enää 🤡 🐒 rooleihin.

Vierailija
6/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa positiivinen yllätys tämä ketju. Hienoa nähdä, että järjellinen suhtautuminen työhön ja sen merkitykseen tai merkityksettömyyteen on yleistymässä.

Muistutetaan kaikille kaikkialla, että ilmaistöissä ei ole mitään hienoa. Toki puhtaasta intohimosta voi ja kannattaa tehdä mitä vain.

Vierailija
7/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa positiivinen yllätys tämä ketju. Hienoa nähdä, että järjellinen suhtautuminen työhön ja sen merkitykseen tai merkityksettömyyteen on yleistymässä.

Muistutetaan kaikille kaikkialla, että ilmaistöissä ei ole mitään hienoa. Toki puhtaasta intohimosta voi ja kannattaa tehdä mitä vain.

Totta.

Vapaaehtoistyö on asia erikseen.

Sitä tekee ihan mielellään, sillä kyse ei ole kyykyttämistä vaan hyväntekeväisyydestä.

Vierailija
8/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä työttömyydessä jotain positiivista on, kun oikein miettii, olen oppinut sietämään yksinäisyyttä, hiljaisuutta ja rahattomuutta. Itselläni ei ole varaa mihinkään maksulliseen harrastamiseen, joten aika tuntuu toisinaan käyvän pitkäksi. Ulkoilusta en saa sitä fiilistä, mitä monesta muusta tekemisestä aiemmin sain. Mutta onneksi voi sentään ulkoilla ilmaiseksi!

Vierailija
9/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on seuraava työttömienhaukkumisjuttu.

Viime aikoina on ollut valituksia työvoimapulasta. Hassua ettei se työttömille näy muuten kuin ilmaistöinä.

Vierailija
10/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina on ollut valituksia työvoimapulasta. Hassua ettei se työttömille näy muuten kuin ilmaistöinä.

No, nythän on ollut taas paljon esillä ohjeita, kuinka töitä pitää hakea noin, että tekee itsestään suunnilleen brändin, jota sitten aktiivisesti markkinoi, jotta pääsee kaupan kassalle tai johonkin toimistoon naputtamaan tietokoneella rutiinitöitä.

Vierailija
11/19 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ymmärrä, että hänen nauttimisensa maksaa joku muu. Jos töitä kerran ei ole, niin ei varmaan tarvitse maksaa tukiakaan, kun ei ole mistä maksaa.

Vittu tehköä nyt elämällänne jotain työttömät syöpäläiset.

Vierailija
12/19 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nythän on ollut taas paljon esillä ohjeita, kuinka töitä pitää hakea noin, että tekee itsestään suunnilleen brändin, jota sitten aktiivisesti markkinoi, jotta pääsee kaupan kassalle tai johonkin toimistoon naputtamaan tietokoneella rutiinitöitä.

:D

Vierailija
13/19 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on harhaanjohtava.

Asenteiden palkkatyötä kohtaan pitäisi muutta koko yhteiskunnan tasolla. 

Minusta on todella surullista, että ihmisten mielenterveys on sidottu enemmän tai vähemmän sattumanvaraisesti arvottuun työpositioon. Ulkopuolelta järjestettyyn tekemiseen, joka hyvin usein on aika näennäisesti yhteiskuntaa hyödyttävää.

En syytä ihmisiä avuttomiksi - meidät on kasvatettu tähän. Ihmisarvo lepää todella heppoisten pilarien varassa, jos työpaikka on kaiken mittari. Eikä siinä mitään, jos ympäröivä yhteiskunta työntekoa edellyttää (verotuloja on saatava), mutta miksi ihmiset vielä OMAN PÄÄNSÄ SISÄLLÄ sitovat omanarvontuntonsa työidentiteettiinsä - hyvin sattumanvaraiseen palaseen elämässä, joka voi lähteä alta milloin vain?

Vierailija
14/19 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on harhaanjohtava.

Asenteiden palkkatyötä kohtaan pitäisi muutta koko yhteiskunnan tasolla. 

Minusta on todella surullista, että ihmisten mielenterveys on sidottu enemmän tai vähemmän sattumanvaraisesti arvottuun työpositioon. Ulkopuolelta järjestettyyn tekemiseen, joka hyvin usein on aika näennäisesti yhteiskuntaa hyödyttävää.

En syytä ihmisiä avuttomiksi - meidät on kasvatettu tähän. Ihmisarvo lepää todella heppoisten pilarien varassa, jos työpaikka on kaiken mittari. Eikä siinä mitään, jos ympäröivä yhteiskunta työntekoa edellyttää (verotuloja on saatava), mutta miksi ihmiset vielä OMAN PÄÄNSÄ SISÄLLÄ sitovat omanarvontuntonsa työidentiteettiinsä - hyvin sattumanvaraiseen palaseen elämässä, joka voi lähteä alta milloin vain?

Vierailija
15/19 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää Harakan avautumiset. Toisessa puheenvuorossa eduskunnassa kannattaa ulkomaalaisten osaajien tuomista Suomeen ja toisessa tekopyhästi kritisoi köyhien etuuksien huonoutta.

Ja tämä ei ole hyökkäys ulkomailta tulleita kohtaan vaan ihmettelyä siitä miksi suomalaiset työttömät eivät kelpaa koulutettavaksi.

On ennakkoluulo, että ne on niitä tyhmiä jotka ei opi?

Sehän poistaisi tarpeen tulle, että ihmisille oikeasti annettaisiin mahdollisuus kouluttautua.

Nyt olosuhteet määräävät kaiken.

Tehdään niin vaikeaksi nouseminen montusta kuin vain suinkin.

Vierailija
16/19 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ihan sellainen asenne, että ihmiset laitetaan kahteen kastiin, toisille suodaan kevyt iloinen elämä toiset taas joutuvat synkkinä palvelemaan näitä iloittelevia keskitysleirityyliin.

17/19 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija enkä tiedä, onko tilanne oikeasti se, että työtä ei riitä kaikille työkykyisille, mutta jos niin todellakin on, olen samaa mieltä ap:n kanssa.

Jos ei edes ole mahdollista, että kaikki työkykyiset saisivat töitä, ei ole reilua, että osa ihmisistä joutuu elämään koko elämänsä tuntien itsensä huonommaksi sekä kokien, etteivät he saa nauttia elämästä sillä tavoin kuin pystyvät.

Vierailija
18/19 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle ihmisiä annetaan kaikki, toisille tarjolla on vain iloton elämä.

Eniten rankaistaan ihmistä joka yrittää.

Vierailija
19/19 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne nyt vaan on se, että kaikille ei riitä työtä.

Siksi niiden, joille työtä ei riitä, pitäisi löytää elämäänsä muita tärkeitä asioita, eikä vain yrittää työnhakusirkuksen pellenä.

Töitä kyllä riittäisi aivan kaikille, ainakin vielä hetken aikaa ennen kuin tekoäly+automaatio tekevät ihmistyöstä tehotonta. Esimerkiksi minulla ei ole kartanoa eikä helikopteria, eikä ehkä kovin monella muullakaan suomalaisella, joten niistä voitaisiin aloittaa. Tai ehkä malariaverkoista, puhtaasta vedestä ja sen sellaisesta.

Ongelmana näissä on talousjärjestelmä, joka ei mahdollista työvoiman täysimittaista hyödyntämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi