Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono olo kouluruokailussa

Vierailija
27.08.2018 |

Olen 21 vuotias amisopiskelija. Meillä on ruokailussa niin paljon ruuhkaa, että hyvä jos pöytään mahtuu. Olen muutenkin tosi stressaantunut, mikä varmaan vaikuttaa tähän, mutta kun menen syömään, minulle tulee usein ihan pahoinvointia, vaikka ennen ruokailua olisi nälkäkin. Tänään heikotti niin, etten saanut syötyä kaikkea enkä tiennyt saankoa vietyä astiat pois. Puhelimeen eristäytyminen auttoi hieman.

Ruuhkan takia meinasin tänään törmätä tarjottimella jonkun takaraivoon, kun ohitin niitä, jotka ottavat leipää ym. kun menin suoraan ottamaan juomista.

Ruokailu on hotkimista, ruokala ei ole ruuhkien takia enää mukava paikka viettää aikaa. Olen ollut myös koulussa, jossa voin ajan kanssa syödä, hakea lisää ja jutella kavereille vaikka 15min sen jälkeen kun olen syönyt. Nyt se on ruokalaan -> hotki -> äkkiä ulos.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota omat eväät ja syö ne omaan tahtiisi.

Vierailija
2/9 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla joku paniikkihäiriö, joka liittyy siihen ruokailutilanteeseen? Mulla oli lukiossa semmonen, etten uskaltanut mennä ollenkaan syömään, kun pelkäsin, että kädet tärisee tai jotain? 

Sun kannattaa hakea mieto mielialalääkitys paniikkiin eli esim. Escitalopraamia. Kerro terkkarille oireistasi. Stressikin vähenee ja kykenet suoriutumaan koulusta helposti ja keskittymään. Näin mulla ainakin auttoi. Ja noi ei ole mitään mömmöjä vaan korjaavat kehon stressitilan normaaliksi serotoniiniaineenvaihduntaa korjaamalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota oma lounas mukaan ja syö ruokalan ulkopuolella.

Todennäköisesti tuo pahoinvointi ynnämuut on, koska sinua ahdistaa ja panikoit tilannetta. 

Vierailija
4/9 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin varmaan alettava tekemään.

Vierailija
5/9 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palautetta koululle ja juttele kavereiden kanssa jotta muutkin tekevät niin. Jos teillä on jotain konkreettisia ehdotuksia niin aina parempi, esim. ruokalan avaaminen jo aikaisemmin tai ruokatunnin pidentäminen toisesta päästä.

Vierailija
6/9 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin varmaan alettava tekemään.

Siis ottamaan omat eväät.

Vierailija
7/9 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 21 vuotias amisopiskelija. Meillä on ruokailussa niin paljon ruuhkaa, että hyvä jos pöytään mahtuu. Olen muutenkin tosi stressaantunut, mikä varmaan vaikuttaa tähän, mutta kun menen syömään, minulle tulee usein ihan pahoinvointia, vaikka ennen ruokailua olisi nälkäkin. Tänään heikotti niin, etten saanut syötyä kaikkea enkä tiennyt saankoa vietyä astiat pois. Puhelimeen eristäytyminen auttoi hieman.

Ruuhkan takia meinasin tänään törmätä tarjottimella jonkun takaraivoon, kun ohitin niitä, jotka ottavat leipää ym. kun menin suoraan ottamaan juomista.

Ruokailu on hotkimista, ruokala ei ole ruuhkien takia enää mukava paikka viettää aikaa. Olen ollut myös koulussa, jossa voin ajan kanssa syödä, hakea lisää ja jutella kavereille vaikka 15min sen jälkeen kun olen syönyt. Nyt se on ruokalaan -> hotki -> äkkiä ulos.

Älä valita turhista, ryhdistäydy!

Ja lopeta se "puhelimeen eristäytyminen."

Vierailija
8/9 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan yhden luokkalaisen maha ei kestänyt ollenkaan kouluruokaa, kipeytyi niinä päivinä kun kävi ruokalassa syömässä. Alkoi sitten ottaa omat eväät mukaan ja jaksoi paremmin.

Vierailija
9/9 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan yhden luokkalaisen maha ei kestänyt ollenkaan kouluruokaa, kipeytyi niinä päivinä kun kävi ruokalassa syömässä. Alkoi sitten ottaa omat eväät mukaan ja jaksoi paremmin.

Ongelma voi olla siinäkin, että jos on todella nälkäinen, eli ei syö lainkaan aamupalaa ja on pitkään syömättä ja sitten hotkii ruuan, niin tottakai tulee huono olo.

Ehkä olisi hyvä ap:n rauhassa syödä ruoka. Ja muistaa syödä myös aamulla. Kun sokeriarvot pomppivat ympäriinsä kun on syömättä ja sitten hotkii ruokaa, niin tottakai siitä tulee huono olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän