Mitä tekisit jos hukkaisit kotiavaimesi
Ja lisätään vielä, että tilanne olisi se, että asut yksin tai jostain muusta syystä vara-avaimia ei ole. Ja avaimet ovat siis tosiaankin kadonneet, eivätkä vain unohtuneet jonnekkin kotiin, työpaikalle yms. paikkaan.
(Lienee syytä lisätä, että omat avaimeni eivät ole kadonneet, mutta aloinpahan vaan miettimään, että mitä siinä tekisi, jos tuollainen tilanne joskus sattuisi omalle kohdalle.)
Kommentit (25)
Ottaisin yhteyttä huoltoon, jotta he avaisivat oven. Vara-avaimet ovat tietenkin kotona.
Jos niitä ei olisi, niin hankalampi tilanne kulkemisen kannalta. Yhteys isännöitsijään (tai mahdollisesti huoltoon) ja uusi kopio avaimista, oletan.
Jäisin ihmettelemään asiaa, enkä koskaan tietäisi mitä tehdä. Luultavasti asuisin siltojen alla.
Hyperventiloisin itseni tajuttomaksi, kaatuisin kasvot edellä kuralätäkköön ja hukkuisin siihen.
Ensialkuun kiroaisin ja ehkä jopa vähän itkisin. Sitten rikkoisin kivellä yhden ulko-oven ikkunaruuduista, jonka kautta pystyisin vääntämään lukon auki. Siivoaisin lasinsirut, menisin syömään, keksisin hätäsuojan lasiin ja unohtaisin asian kunnes pihalla viilenisi tarpeeksi. Joo, olen impulsiivinen, mutta laiska.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuisin syöpään ja kuolisin vähitellen pois.
Pidän sinulle peukkuja.
t. Sairastunut
Ihan ensin miettisin, että miksi olen supertyhmä. Tuo kun on tilanne, johon ei ihan jokainen päädy.
Sitten varmaan soittaisin äidille ja kertoisin, että muutan takaisin kotiin ehkä enää koskaan palaisi avaimettomaan kotiini,jossa kaksi kissaan kuolisivat nälkään.
Näinhän sä oletit tapahtuvat?
Yrittäisin mennä postiluukun kautta sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Hyperventiloisin itseni tajuttomaksi, kaatuisin kasvot edellä kuralätäkköön ja hukkuisin siihen.
Taitaa olla mennyt liikaa aikaa viimeisestä sairaalakäynnistä.
Jos asuisin ok-talossa, hakisin naapurista vara-avaimen.
Jos as. Oy:ssä, soittaisin huoltoyhtiöön. Toivottavasti avain hukkuisi arkipäivänä, jolloin avaus maksaa 30€ eikä viikonloppuyönä (60€).
Näppäilisin pin-koodin ja avaisin oven normaalisti.
Sellainen tilanne on mahdollinen vain jos mut ryöstetään. Muuten avaimet ovat mukana aina.
Tilaisin sarjoituksen, koska joku tero on voinut varastaa ne
Rääkyisin rapussa täyttä kurkkua APUAAA APUUAA AUTTAKAA PLIIIIIS!! Luultavasti virtsaisin myös alleni. Ja jos ketään ei auttaisi, asuisin luultavasti loppuelämäni hississä.
Luultavasti viiltäisin ranteet auki.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti viiltäisin ranteet auki.
Kysymys näköjään vetosi psyykepotilaisiin.
Aika monta kertaa olen soittanut huoltomiehen, mutta nykyisessä ei tarvitse soittaa koska 1) takaovea ei edes saa lukkoon, huono juttu mutta en ole jaksanut tehdä sille mitään koska minulla ei ole mitään kovin arvokasta ja 2) vara-avaimen pystyy piilottamaan pihalle.
Soittaisin huoltomiehelle. Välillä en kuitenkaan ota kännykkää mukaan lähtiessäni, joten tälläisessä tilanteessa pitäisi joko odottaa, että kämppis tulee kotiin tai pimpotella naapureiden ovia.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisätään vielä, että tilanne olisi se, että asut yksin tai jostain muusta syystä vara-avaimia ei ole. Ja avaimet ovat siis tosiaankin kadonneet, eivätkä vain unohtuneet jonnekkin kotiin, työpaikalle yms. paikkaan.
(Lienee syytä lisätä, että omat avaimeni eivät ole kadonneet, mutta aloinpahan vaan miettimään, että mitä siinä tekisi, jos tuollainen tilanne joskus sattuisi omalle kohdalle.)
En ole noin typerä, en siis osaa kuvitella. Minulla on AINA vara-avain ulkopuolella, lisäksi reilun kilometrin päässä asuvilla lapsillani on avaimet kotiini.
No soittaisin huoltomiehen avaamaan oven.