Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat! Mikä juttu tää on ettei enää käytetä vettä siivouksessa?

Vierailija
26.08.2018 |

Itsekin olen siivooja, koulutusta ei ole.

Olen nyt muutamaan otteeseen törmännyt sellaiseen juttuun, ettei enää nykyään saa käyttää vettä siivouksessa? Miten sitten esim. lattiat pitäisi pestä?

Työnantaja ei ole koskaan tuollaisesta maininnut ja pesen kyllä ihan vedellä lattiat.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä ei saa käyttää kun sitten se on talon rakenteissa ja paikat huoneessa. Kostea kun on vielä liian märkä, pitää olla nihkeä. Nykyaikaiset mikrokuiturätit tekee puhdasta nihkeinä ja ilman pesuaineita.

Haluaisin nähdä minkälaista jälkeä tulee, kun peset nihkeällä vaikka 80 m2 parkettia, jossa on rasvaisia varpaanjälkiä ja muita läiskiä. Tuleeko oikeasti siistiä, kuinka kauan siinä menee ja joudutko hankaamaan? :D Voi olla, että jälkesi ei tyydytä ja että teet hommaa niin kauan, että se ei enää lyö rahoiksi..

Vierailija
22/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meillä töissä käytössä vedetön siivous, lattiat ovat lähinnä likaisen näköiset.

No kai ne sitten yhdistelmäkoneella pestään. Siinä on vettä.

Se kone ei mahdu työhuoneisiin, ainoastaan käytävät vedetään sillä joskus. Työhuoneen lattia on karun näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuulemma kokeillaan jossakin päin Etelä-Suomea pesuaineetonta siivoamista kouluissa osana jotain väitöskirjaa (olisikohan ollut jopa tohtoristasoinen?). Kuulostaa mielenkiintoiselta.

Väitöskirja on tohtoritason opinnäytetyö, jossa dokumentoidaan tieteellinen tutkimus. Eivät siivoojat tee väikkäreitä.

Eivätkä persut edes graduja.

Timo Soini on muuten valtiotieteitten maisteri. Mikäs sun koulutus on?

Vierailija
24/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, siivouspyyhe, esim. Sappax putkipyyhe, nihkeytetään valmiiksi. Minä teen sen pelkästään vedellä. Nihkeä on kuitenkin hyvin äkkiä kuiva ja kuivalla eivät läiskät lähde, joten mukana on kostutuspullo, josta lisätään tarvittaessa pyyhkeeseen nestettä. Kostutuspullossa on ohjeiden mukaan laimennettua yleispesuainetta, laimennussuhde voi olla esim. pesuainetta 1,5 ml/5 dl vettä.

Suihkepullot, joissa on pesuaineita on kielletty nykyään. Siivooja hengittää pisarat ja pesuaineen elimistöön. Voi aiheuttaa esim. Astmaa ja Syöpää. Ainoastaan vettä saa suihkuttaa.

Jaahas, meneepä taas liioittelun puolelle..

Vierailija
25/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä ei saa käyttää kun sitten se on talon rakenteissa ja paikat huoneessa. Kostea kun on vielä liian märkä, pitää olla nihkeä. Nykyaikaiset mikrokuiturätit tekee puhdasta nihkeinä ja ilman pesuaineita.

Haluaisin nähdä minkälaista jälkeä tulee, kun peset nihkeällä vaikka 80 m2 parkettia, jossa on rasvaisia varpaanjälkiä ja muita läiskiä. Tuleeko oikeasti siistiä, kuinka kauan siinä menee ja joudutko hankaamaan? :D Voi olla, että jälkesi ei tyydytä ja että teet hommaa niin kauan, että se ei enää lyö rahoiksi..

Joo kunnon pesuaineliuos parkettiin, niin liat lähtee. Antaa vaikuttaa muutama tunti

Vierailija
26/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kestohanskat on kielletty, koska levittävät lian paikasta toiseen. Aina siivouksen jälkeen pitäisi vaihtaa kertakäyttöhanskat.

Vierailija
27/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkepullot ja liinat mukana, ei vesiämpäriä. Pöpöt leviää, jos samassa likaisessa vedessä kastellaan luuttu uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
28/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä siivotaan niin huonosti? Esim. toimistot vain hutaistaan. Kauheat pölykasat jää. Ja kun pyyhkäisee itse lattiaa vaikka kostealla talouspaperilla, niin paperi jää mustaksi. Ei ole puhdasta. Pyyhkäisysiivous on ihan joutavaa!

Vierailija
29/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpöt leviää kestohanskoissa. Siivoat vessan ja sen jälkeen pyyhit vaikka kirjoituspöydän. Töiden jälkeen huuhtelet ja laitat yöksi muhimaan.

Vierailija
30/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöpöjen leviäminen lienee painavampi syy nihkeään siivoukseen.

Vierailija
31/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäänsä siivotaan niin huonosti? Esim. toimistot vain hutaistaan. Kauheat pölykasat jää. Ja kun pyyhkäisee itse lattiaa vaikka kostealla talouspaperilla, niin paperi jää mustaksi. Ei ole puhdasta. Pyyhkäisysiivous on ihan joutavaa!

Siivoojata tarjoavat sitä palvelua, jota heidän työnanatajaltaan on ostettu. Sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
32/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koko ajan vaikka desinfioitaisiin, bakteerit tulisivat vastustuskykyisiksi. Silloin ei enää tehoa pesuaineet. Se olisi meidän tuho.

Vierailija
33/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, siivouspyyhe, esim. Sappax putkipyyhe, nihkeytetään valmiiksi. Minä teen sen pelkästään vedellä. Nihkeä on kuitenkin hyvin äkkiä kuiva ja kuivalla eivät läiskät lähde, joten mukana on kostutuspullo, josta lisätään tarvittaessa pyyhkeeseen nestettä. Kostutuspullossa on ohjeiden mukaan laimennettua yleispesuainetta, laimennussuhde voi olla esim. pesuainetta 1,5 ml/5 dl vettä.

Suihkepullot, joissa on pesuaineita on kielletty nykyään. Siivooja hengittää pisarat ja pesuaineen elimistöön. Voi aiheuttaa esim. Astmaa ja Syöpää. Ainoastaan vettä saa suihkuttaa.

Jaahas, meneepä taas liioittelun puolelle..

Vaan eipäs mene! Vähän haitalliset asiat muuttuvat paljon haitallisiksi, kun ne toistuvat usein tai pitkään, ja sitä ei sovi vähätellä.

Vierailija
34/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas ostaa siivouksen. Jos palvelun ostajan mielestä yksi kerta viikossa riittää lattian moppaukseen, niin ei siivousfirma sitä moppaukseen ilmaiseksi vaikka 3krt viikossa, vaikka ne pölypallot siellä pyörii.

Vierailija
35/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia joissain paikoissa käytetään todella voimakasta vesi-pesuaineseosta pesemiseen? Kyseessä esim. toimistotila, jossa pestään lattiat ja muitakin pintoja joka päivä. Aivan joka päivä. Onko se tavallista? Vai yritetäänkö sillä peitellä sisäilmaongelmaa?

Vierailija
36/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidät varmaan työpöytäsi puhtaana turhista tavaroista, papereista yms. jotta siivoojan on helppo siivota? Mehän emme saa siirrellä tavaroita toimistojen työpöydillä ollenkaan vaan vain vapaat kohdat pyyhitään. Siksi usein pölyä jää. Kaappien päälliset on usein pahimat kun siellä on vaikka mitä rojua vaikka ei saisi olla, pölyjä ei pysty pyyhkimään vaan jäävät sinne kunnes itsestään joskus tippuvat laattoina alas...

Vierailija
37/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia joissain paikoissa käytetään todella voimakasta vesi-pesuaineseosta pesemiseen? Kyseessä esim. toimistotila, jossa pestään lattiat ja muitakin pintoja joka päivä. Aivan joka päivä. Onko se tavallista? Vai yritetäänkö sillä peitellä sisäilmaongelmaa?

Ainakaan hajusteellisia ei saisi käyttää. Ei ole tavallista. Pitäisi tuulettaa, mutta ilmastoinnin vuoksi kaikkialla ei voi tuulettaa.

Vierailija
38/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ei tule siistiä. Ei vettä voi säästää.

Vierailija
39/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut useamman kerran siivoojana kuulla valitusta likaisista lattioista. No, olen töissä hoivakodissa. Kyseinen hoivakoti on tilannut ja maksaa sellaiset siivoukset että lattiat mopataan nihkeällä/kostealla kaksi kertaa viikossa ja pestään yhdistelmäkoneella kerran viikossa. Eli neljänä päivänä ei siivota ollenkaan, enkä minä sille mitään voi että vanhukset kyllä sotkee ja tiputtelee ruokaa niinäkin päivinä kun siivousta ei ole! Joka kerta kun tulen paikalle lattiat on täynnä muruja ja tahraiset... kannattaisikohan sitä siivousta ostaa vähän enemmän??

Vierailija
40/79 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti teillä siivotaan just sen mukaan kuin millainen palvelu on ostettu. Teidän tulee neuvotella sopimus uusiksi eli todennäköisesti teidän pitää ostaa lisäpalveluna peruspesu, jossa oikeasti pesemällä pestään pinnat. Pyyhkäisysiivouksella viittaat todennäköisesti nihkeäpyyhintään, joka on se edullisin palvelumuoto. Syyllinen "huonoon siivoukseen" löytyy teidän firmasta. Se on hän, joka osti tarpeisiinne riittämättömän palvelun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan