Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna alkaa amk-opinnot, ja en ole yhtään innoissani

Vierailija
26.08.2018 |

Mistä löytäisi motivaatiota...

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole innoissasi? Alasta vai opiskelusta ylipäätään? Minkä ikäinen olet, mikä tilanteesi on?

Vierailija
2/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä (:

Väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itsekin olla tuossa tilanteessa mutta en päässyt kouluun sisään.

Jälkikäteen kun olen lukenut juttuja siitä että amk:ssa on jatkuvasti ryhmätöitä niin olen ollut jotenkin onnelllinen että en päässyt sisään, onnea teille..

Vierailija
4/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Itse opiskelen yliopistossa, mutta myös avoimessa AMK:ssa!

Vierailija
5/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin itsekin olla tuossa tilanteessa mutta en päässyt kouluun sisään.

Jälkikäteen kun olen lukenut juttuja siitä että amk:ssa on jatkuvasti ryhmätöitä niin olen ollut jotenkin onnelllinen että en päässyt sisään, onnea teille..

Vaikkei ryhmätyöt olekaan mielestäni kovin tuottoisa työmuoto, ja kertoo enempi opettajien laiskuudesta, niin en minä kyllä niitä mitenkään erityisen raskaiksi kokenut. Harvemmin kyseessä oli mikään dynaaminen ideariihi, vaan usein kukin kirjoitti omiaan kotonaan ja lopuksi vedettiin yhteen. Työelämä sen sijaan... Oh shit. Kaikki niin kovin tuomitsevia. Koulussa olin mallioppilas ja tulevaisuuden toivo, nyt olen joku "idiootti", koska temperamenttini ei ole ekstrovertti.

Vierailija
6/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menossa opiskelemaan unelma-alaa, pikemminkin vain sillä ajatuksella hain tuonne amkiin, että kunhan nyt jotain semisti järkevää pystyisi koulutuksen jälkeen tekemään. Muuta kuin tätä kiskamyyjän hommaa jossa olen lukion jälkeen jumittanut. Nyt kun opintojen aloitus on käsillä, olen vaan niin epämotivoitunut ja valmiiksi jo stressaantunut siitä, miten yhdistän työt ja opinnot, koska pelkän opintotuen varassa en pysty elämään ja lainaa haluan ottaa vain viimeisenä oljenkortena.

ap

Vierailija
7/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
8/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AmMattiKoulu?

Vierailija
9/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan nyt aloittaa kevyesti amkissa ja jos näet opintotarjonnassa jotain muuta kiinnostavaa, vaihdat myöhemmin pääainetta.

Vierailija
10/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästä äläkä stressaa siitä opiskelupuolesta? Hanki paljon kavereita sieltä ja pidä hauskaa eli yolo.

Vierailija
11/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus, onko siellä tosiaan tuollaista? Minä olen vasta ensi vuonna menossa Ammattikorkeaan pitkän kotona olon jälkeen. Olen jo yli kolmekymmentä, eikä oikein lapsenmieltä riittäisi tuollaisiin leikkeihin.

Vierailija
12/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna alkaa loma ja olen aivan helvetin innoissani.

Vierailija
13/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap on fuksi. Fuksit nimittäin aloitti jo ja huomenna aloittaa vanhemmat opiskelijat! Siis pidempään koulussa olleet. Fuksit aloittivat jo tällä viikolla.

Vierailija
14/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne tutustumisleikit oli todellakin ihan vapaaehtoisia. Itse en ollut niissä ollenkaan. Sitten vaan haalarit päälle ja bilettämään😜😜 hauskaa se on!

Vierailija
15/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk on kivaa ja rentoa. Ainakin meillä. Opiskelet omaan tahtiisi miten lystää ja olet vastuussa omista opiskeluistasi. Läsnäoloa on välillä enemmän, kun taas välillä on koulussa läsnäoloa hyvällä tsägällä kerran viikossa jos sitäkään... Todella paljon on verkko-opiskelua, siihen kannattaa varautua!!

Vierailija
16/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK ja fuksit? Voe elämä taas...

AMK on sellainen aikuisten päiväkoti, itsekin siellä opiskelen nyt jo viimeistä vuotta. Olen alkanut suhtautua näihin 'opintoihin' niin, että tämä on vähän kuin joku työväenopiston käsityökurssi, paitsi venytettynä monelle vuodelle ja tyhjäkäyntiä on niin ollen aivan valtavasti. Toisaalta tutkinto on ihan oikea tutkinto, joka kasvattaa tulevaa eläkettäkin. Eli kannattaahan tällainen opiskelu mieluummin kuin se keramiikkakurssi työväenopistossa, vaikka toki jälkimmäisestä enemmän iloa olisi. Itselläni on jo taas harkka menossa, ja seinää on tullut tuijoteltua ihan urakalla viime viikot.

Vierailija
17/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä amkissa fuksit aloittaa vasta huomenna? Joka paikassa aloitti viime viikolla tai tällä viikolla. Ensi viikolla kouluun astelee vanhat konkarit.

Vierailija
18/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK ja fuksit? Voe elämä taas...

AMK on sellainen aikuisten päiväkoti, itsekin siellä opiskelen nyt jo viimeistä vuotta. Olen alkanut suhtautua näihin 'opintoihin' niin, että tämä on vähän kuin joku työväenopiston käsityökurssi, paitsi venytettynä monelle vuodelle ja tyhjäkäyntiä on niin ollen aivan valtavasti. Toisaalta tutkinto on ihan oikea tutkinto, joka kasvattaa tulevaa eläkettäkin. Eli kannattaahan tällainen opiskelu mieluummin kuin se keramiikkakurssi työväenopistossa, vaikka toki jälkimmäisestä enemmän iloa olisi. Itselläni on jo taas harkka menossa, ja seinää on tullut tuijoteltua ihan urakalla viime viikot.

Onko sun mielestä sairaanhoitaja, kätilö, terveydenhoitaja, ensihoitaja jne turhia tutkintoja? Nekin on siellä amkissa.... Ja insinöörialat.

Vierailija
19/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennosti. Se on kivaa opiskeluaikaa! Ja saat bilettää niin paljon kuin sielu sietää.

Vierailija
20/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhistus, onko siellä tosiaan tuollaista? Minä olen vasta ensi vuonna menossa Ammattikorkeaan pitkän kotona olon jälkeen. Olen jo yli kolmekymmentä, eikä oikein lapsenmieltä riittäisi tuollaisiin leikkeihin.

En kyllä muistaisi, että itselläni olisi ollut mitään tutustumisleikkejä. Esittäytymiskierrokset vedettiin, eli nimi ja minkälaisista koulutuksen mahdollistamista työtehtävistä etupäässä on kiinnostunut.

Aika nopeasti mentiin sitten siihen "arkeen". Kävi myös tuuri, että meidät jaettiin 4-5 hengen ryhmiin ekan vuoden ryhmätöitä varten, ja tuo ryhmäni oli aivan huippu. Tultiin hyvin toimeen ja dynamiikka toimi.

Seuraavana vuonna alkoi valinnaiset suuntautumisten mukaan, ryhmätöitä niissäkin, mutta verkkokurssit taas saa suorittaa ylhäisessä yksinäisyydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi