Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna alkaa amk-opinnot, ja en ole yhtään innoissani

Vierailija
26.08.2018 |

Mistä löytäisi motivaatiota...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin amk:hon.. olisi hauskaa alkaa elämään opiskelijaelämää taas.

Mikset yliopistoon? Siellä on varmasti parempi opiskelijaelämä

Vierailija
42/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se totta että hoitoalan labratunneilla aina välillä pyörtyillään yms?? Ei niinkään kai jotain tekevät vaan ne jotka on ns. "Potilaan" roolissa?

Kyllä ja lääkiksessä ihan sama homma. Varsinkin ihan alkuvaiheen opiskelijoilla, ei niinkään enää myöhemmän vaiheen. Siinä ei ole mitään hävettävää, se on täysin normaalia. Sinun ei tarvitse olla mikään ammattilainen ensimmäisenä opiskeluvuotenasi. Tai varsinkaan jos puhutaan ensimmäisistä opiskeluviikoistasi! Kaikista huolehditaan näillä käytännön tunneilla oikein hyvin, kellään ei ole mitään hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ap varmaan sinun kanssa paperipuolelle opiskelemaan. Nähdään huomenna.

t.mies 45 v. koululainen

Vierailija
44/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt rennosti vaan sinne kouluun! Koulu on hyvä juttu ja tärkeää. Koulu yhdistää! Ette syrjäydy. Tsemppiä!

Vierailija
45/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen ap varmaan sinun kanssa paperipuolelle opiskelemaan. Nähdään huomenna.

t.mies 45 v. koululainen

Miks mä nauroin ääneen tälle😂😂😂😂

Vierailija
46/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se totta että hoitoalan labratunneilla aina välillä pyörtyillään yms?? Ei niinkään kai jotain tekevät vaan ne jotka on ns. "Potilaan" roolissa?

Jännittäisikö sinua jos luokkalaisesi tulee tärisevällä kädellä piikin kanssa sinua kohti ja tiedät ettei hän ole ikinä koskaan ennen pistänyt ketään? 😄

Joitain tämä jännittää tosi paljon. Sinänsä ihan ymmärrettävää. Eli potilaan roolissa olevia saattaa joskus alkaa heikottaa, hoitajan roolissa ei yleensä. Eli enemmän jännittää monia se kun itseä pistetään, ei niinkään toisen pistäminen.

Vierailija
47/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, meillä uudet opiskelijat aloittavat tiistaina ja vanhat vasta syyskuussa.

Vierailija
48/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK ja fuksit? Voe elämä taas...

AMK on sellainen aikuisten päiväkoti, itsekin siellä opiskelen nyt jo viimeistä vuotta. Olen alkanut suhtautua näihin 'opintoihin' niin, että tämä on vähän kuin joku työväenopiston käsityökurssi, paitsi venytettynä monelle vuodelle ja tyhjäkäyntiä on niin ollen aivan valtavasti. Toisaalta tutkinto on ihan oikea tutkinto, joka kasvattaa tulevaa eläkettäkin. Eli kannattaahan tällainen opiskelu mieluummin kuin se keramiikkakurssi työväenopistossa, vaikka toki jälkimmäisestä enemmän iloa olisi. Itselläni on jo taas harkka menossa, ja seinää on tullut tuijoteltua ihan urakalla viime viikot.

Onko sun mielestä sairaanhoitaja, kätilö, terveydenhoitaja, ensihoitaja jne turhia tutkintoja? Nekin on siellä amkissa.... Ja insinöörialat.

En minä näitä turhiksi tutkinnoiksi sanonut, sanoinpahan vaan, että sisältöä olisi ehkä puoleksi vuodeksi, mutta jostain syystä opinnot on venytetty kestämään 3-4 vuotta. Meillä ainakin on lähiopetusta ollut monesti vain muutama tunti viikossa. Harjoitteluissa nyt tietysti joutuu olemaan sen normityöajan, mutta ainakaan meidän alalla työtahti ei päätä huimaa, eli ei siellä ainakaan rasittumaan ole päässyt. Toki vaikea siellä on mitään sivubisneksiäkään hoitaa, kun omaa konetta ei yleensä saa käyttöön.

On meilläkin välillä läsnäoloa vaan kerran viikossa, mutta samalla menee lukuisia projekteja, verkko-opintoja, luetaan tuleviin tentteihin jne.. että ei se todellakaan mitään chillausaikaa ole! On meillä ainakin koulua aika paljon muussakin muodossa kuin perus koulussa luennoilla istumista! Joskus saattaa olla täysin "tyhjä" viikko, mutta oikeasti erittäin kouluntäyteinen vaikkei läsnäoloa olisikaan .

Mihin te saatte tuon ajan menemään? Itse olen perheellinen ja teen vielä töitäkin sivussa eikä AMK-opintojen suorittaminen todellakaan ole vienyt aikaa juuri yhtään. Kaikkien opintojen keskiarvo on 3,75, joten ei tämä ihan umpisurkeasti ole mennyt opintomenestyksenkään kannalta.  Mutta juu, monta on maailmassa ihmeellistä asiaa.

Vierailija
49/49 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole menossa opiskelemaan unelma-alaa, pikemminkin vain sillä ajatuksella hain tuonne amkiin, että kunhan nyt jotain semisti järkevää pystyisi koulutuksen jälkeen tekemään. Muuta kuin tätä kiskamyyjän hommaa jossa olen lukion jälkeen jumittanut. Nyt kun opintojen aloitus on käsillä, olen vaan niin epämotivoitunut ja valmiiksi jo stressaantunut siitä, miten yhdistän työt ja opinnot, koska pelkän opintotuen varassa en pysty elämään ja lainaa haluan ottaa vain viimeisenä oljenkortena.

ap

.

Yritä löytää se motivaatio vaikka kiven alta.

.

Itse olin myös töissä koko opiskeluajan, lisäksi 6v ja 8v lapset.

.

Valmistumiseen meni 2,5 vuotta, useimpien pelkkää koulua käyneiden opinnot kestivät 3,5 - 4 vuotta.

.

Etsi se motiivi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän