Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Periikö kihloissa oleva kihlattunsa?

Vierailija
26.08.2018 |

Jos ei ole vielä naimisissa? Mielenkiinnosta kyselen lähipiirin tapahtumia seuranneena.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä peri, vaan lapset perivät. Puolisokin perii vain, jos lapsia ei ole.

Kyllä aviopuoliso perii puolet ja lapset perivät toisen puolikkaan omaisuudesta.

Aviopuoliso EI PERI senttiäkään vainajan omaisuudesta.lapset perivät kaiken mutta leski voi saada tasinkoa jos vainajan omaisuus oli  suurempi kuin lesken eikä  tasinkoa poissulkevaa avioehtoa ole. Tasinko  EI ole perintöä vaan tasinkoa.

Jos puoliso on rikkaampi kuin vainaja, hän saa tasinkoa vainajan omaisuudesta puolet, näin lapsille jää vain se neljäsosa vanhempien omaisuudesta.

Ei tietenkään saa, koska tasinko nimenomaan TASAA puolisoiden omaisuuden kahteen yhtä suureen osaan.

Mutta varakkaamman lesken ei tarvitse myöskään antaa vainajan perillisille tasinkoa, ks. tasinkoprivilegi.

Sotketko sinä tahallasi, vai jäikö viestistäsi puuttumaan sana "testamentti"?

Vierailija
42/43 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran tästä keskustelusta selviää kuinka ulalla ihmiset ovat perintöasioissa. Vaikka itsekin vastasin ketjuun niin vauva-palsta ei ole oikea paikka selvittää juridisia kysymyksiä. Jokaisen jolla on velkaa/omaisuutta/perhe pitäisi miettiä mitä tapahtuu jos itse kuolee tai puoliso kuolee.

Ihmiset ovat ulalla vähän kaikista asioista. Esim. kun joku valittaa hautajaisten kalleutta, tyypillinen ohje on lahjoittaa vainaja lähimpään yliopistoon, joka maksaa hautajaiset. Ja moni muu asia.

En usko, että Lapin yliopisto minun hautajaisiani maksaisi.

Ulalla ollaan eniten tuossa, että leski perii puolet. Ei peri vaan saa tasinkoa, jos oli itse täysin varaton.

Avoliitossa on kai jotain uutta siinä tapauksessa, että on yhteisiä lapsia. Eli saako avoleski jäädä lapsineen yhteiseen asuntoon?

Äläs nyt. - Ties vaikka ottaisivat iloisena ainakin minun ruumini ja taiteen opiskelijat tekisivät siitä taidetta. Ehkä ruumiini voitaisiin tulevaiuudessa jakaa ja toisen puolen saisi Oulun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran tästä keskustelusta selviää kuinka ulalla ihmiset ovat perintöasioissa. Vaikka itsekin vastasin ketjuun niin vauva-palsta ei ole oikea paikka selvittää juridisia kysymyksiä. Jokaisen jolla on velkaa/omaisuutta/perhe pitäisi miettiä mitä tapahtuu jos itse kuolee tai puoliso kuolee.

Ihmiset ovat ulalla vähän kaikista asioista. Esim. kun joku valittaa hautajaisten kalleutta, tyypillinen ohje on lahjoittaa vainaja lähimpään yliopistoon, joka maksaa hautajaiset. Ja moni muu asia.

En usko, että Lapin yliopisto minun hautajaisiani maksaisi.

Ulalla ollaan eniten tuossa, että leski perii puolet. Ei peri vaan saa tasinkoa, jos oli itse täysin varaton.

Avoliitossa on kai jotain uutta siinä tapauksessa, että on yhteisiä lapsia. Eli saako avoleski jäädä lapsineen yhteiseen asuntoon?

Ei saa. Toki jos/kun se lapsi perii kuolleen osuuden asunnosta, niin luultavasti jäävät kunnes lapsi aikuisena haluaa purkaa yhteisomistuksen tai myydä omistamansa asunnon.